Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » fail to load nvcpl.dll en dan fout in sw20.exe

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door darkertje op vrijdag 15 mei 2009 om 15:29:06.
darkertje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 66
Hoi,

ik heb recentelijk mijn nvidia kaart uit mijn pc moeten verwijderen omdat deze stuk was, ik heb dan maar een nieuwe gekocht een ATI kaart deze keer.

Alhoewel mijn PC weer beeld geeft, krijg ik nu telkens bij het opstarten van mijn pc een klein kadertje dat zegt fail to load nvcpl.dll en daarna zo'n microsoft foutmelding dat sw20.exe niet werkt en is afgesloten. Ik ben redelijk zeker dat die nvcpl een restant is van nvidia drivers.

Ik heb dan ook al drivercleaners geprobeerd zonder resultaat.
Het terug installeren van nvidia-drivers om opnieuw te verwijderen gaat ook niet (hij wil niet meer installeren omdat ik geen nvidia meer zitten heb, best logisch eigenlijk)

Ook kan ik sinds ik van kaart ben verwisseld niet meer op dat scherm komen om mijn bureaublad te verwisselen. ik kan wel komen bij de tab om mijn schermresolutie te veranderen maar als ik klik op de tab Bureaublad sluit het kader gewoon.

Ik vermoed dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben maar heb geen idee hoe het op te lossen.
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op vrijdag 15 mei 2009 om 16:39:38.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
al eens CCleaner erover laten gaan ?

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 35.09 % door Cdude op vrijdag 15 mei 2009 om 16:40:59.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door darkertje op vrijdag 15 mei 2009 om 18:27:35.
Ik heb het ge´nstalleerd en vraag me nu af: moet ik hem blindelings alle "fouten" laten herstellen?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.06 % door darkertje op vrijdag 15 mei 2009 om 18:27:52.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op vrijdag 15 mei 2009 om 18:41:29.
Cdude's avatar
Onder "registry" kan je selectief scannen en onder "tools", "Uninstall" kan je eens kijken of er nog iets overblijft van Nvidia en dat verwijderen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door darkertje op maandag 18 mei 2009 om 19:17:36.
dien registry cleaner hielp niet

Ik heb in de msconfig die processen verwijderduit de BOOT.INI maar ik vermoed dat ik het probleem daar eigenlijk enkel mee verberg...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.92 % door darkertje op maandag 18 mei 2009 om 19:18:07.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op maandag 18 mei 2009 om 19:20:10.
Cdude's avatar
Welke processen heb je dan wel verwijderd ?
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op maandag 18 mei 2009 om 23:28:49.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Neem *dit artikel* eens even door, het is die CCleaner, maar met handleiding om het beter te doen.
^ Reactie #7 geschreven door darkertje op woensdag 20 mei 2009 om 19:02:19.

Dixit

Dixit Cdude op 18/05/2009 19:20:10:

Welke processen heb je dan wel verwijderd ?

sw20.exe
^ Reactie #8 geschreven door Fred31 op woensdag 20 mei 2009 om 19:12:50.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
dat proces mocht je niet verwijderen!

Ik ben ook van Nvidia naar ATI gegaan en dus de laatste nieuwe versie van Catalist Control Center geinstalleerd.

Dus had ik ook dat proces, sw20.exe, verwijderd.
Bij herstart kreeg ik steeds die melding, could'nt load sw20.exe.Dus opnieuw die driver erop gezet.

Heb jij ook soms errors zoals, explorer.exe of van je video kaart?

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 82.71 % door Fred31 op woensdag 20 mei 2009 om 19:18:29.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #9 geschreven door darkertje op vrijdag 22 mei 2009 om 08:58:55.
nee, geen expliciete errors maar ik merk wel dat het beeld soms beter zou kunnen daarmee bedoel ik dat het met mijn vorige kaart die minder sterk was beter beeld was.
Welke driver heb je dan juist er opnieuw opgezet?
^ Reactie #10 geschreven door darkertje op maandag 25 mei 2009 om 20:15:07.
ik heb het probleem kunnen oplossen door Windows een herstel te laten doen naar de tijd voordat ik de nieuwe grafische kaart had ge´nstalleerd. De Nvidia drivers verwijderd en dan de nieuwste Ati drivers ge´nstalleerd. Nu krijg ik geen pop-ups meer en ik merk dat mijn Pc wat beter werkt, grafisch gezien dan.

Weliswaar kan ik nog steeds niet komen op de bureaublad tab. Maar ik denk een nieuwe topic hierover te maken. Dan mag deze topic denk ik afgesloten worden
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen