Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » kopiŽren met het command prompt

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steven4ever op vrijdag 1 mei 2009 om 22:37:11.
steven4ever heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 206
Goedenavond:D
ik zou graag een vriendin helpen haar muziek bestanden te organiseren, gezien die verspreid staan over haar computer op plaatsen waar ze zelfs nooit eerder van gehoord heeft.

Zelf heb ik geen toegang tot de pc, ik kan enkel instructies geven of batch bestanden doorsturen.

daarom zou ik graag een batch bestand schrijven die alle .mp3 's op haar C:\ en D:\ schijf zoekt en ze samen plaatst in een mapje op haar bureaublad.

Ik heb wel een redelijke basiskennis van batchbestanden, maar dit gaat me blijkbaar toch te ver: ik vertrok vanuit de root folder van elke schijf (C:\ of D:\), en meteen zat ik vast.
met het "copy" commando kon ik niet uit subfolders kopieren.
met het "xcopy" commando kon ik wťl al die mp3'tjes vinden en kopiŽren, maar dan nam hij ook de hele mapstructuur mee.
Een tweede nadeel was dat ik niet vanuit de root C:\ kon vertrekken en dan naar bureaublad kopiŽren (kan geen cyclische kopie uitvoeren).

Dusja wie helpt mij? Hoe moet ik dit moet aanpakken?

^ Reactie #1 geschreven door thekid op zondag 3 mei 2009 om 14:07:59.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
het is te doen hoor met batches, maar wie weet kan je het jezelf wel wat vereenvoudigen door het gebruik van een VBS scriptje, het zal je veel meer toelaten (oa functies voor uw cyclische copy ;))
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zondag 3 mei 2009 om 16:32:38.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Je moet het echt niet moeilijk zoeken hoor :p
Al eens van een zoekfunctie gehoord? Zoiets wat standaard in elke Windows versie zit, al sinds Windows 95 ;) Dat zoekt naar bestanden met een bepaalde naam of type.
Het resultaat? Al de bestanden van een bepaald type in een lijst, die kan je dan via het oubollig KNIPPEN/PLAKKEN commando allemaal zonder enige moeite in een map zetten ;)

Het filmpje van hoe dat dit moet kan je gerust doorsturen :D
^ Reactie #3 geschreven door steven4ever op maandag 4 mei 2009 om 21:58:19.
steven4ever heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 206

Dixit

Dixit SMG op 03/05/2009 16:32:38:

Je moet het echt niet moeilijk zoeken hoor :p
Al eens van een zoekfunctie gehoord? Zoiets wat standaard in elke Windows versie zit, al sinds Windows 95 ;) Dat zoekt naar bestanden met een bepaalde naam of type.
Het resultaat? Al de bestanden van een bepaald type in een lijst, die kan je dan via het oubollig KNIPPEN/PLAKKEN commando allemaal zonder enige moeite in een map zetten ;)

Het filmpje van hoe dat dit moet kan je gerust doorsturen :D

bedankt
als het daarmee niet duidelijk is, dan weet niemand het :D
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen