Multidesk.be » Forums » Sitechecks » eft-vandeputte.be Wat vinden jullie ervan

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steelgate op maandag 27 april 2009 om 16:36:05.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Kunnen jullie eens zeggen wat jullie de beste en mooiste site vinden

Dat zou de nieuwe website worden
http://www.eft-vandeputte.be/Website_joel/index.html

dat is de website nu:
http://www.eft-vandeputte.be

De nieuwe site zijn er links die nog niet werken, moet nog verder afgewerkt worden, maar het is voor de structuur enzo.

De bovenste links werken wel en de link (Valentijn)

Opmerking van de crew

Titel wat aangepast ;)
SMG
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 27 april 2009 om 17:11:43.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Een website met als titel * * * EFT bvba * * * op elke pagina is niet echt goed. Doet me denken aan al die MSN pubers met bloemen en smilies in hun nickname.
    Zorg dat de titel informatief is (bv op de homepagina 'EFT: Home' en op de nieuws pagina 'EFT: Nieuws'
    De BVBA is voor niemand nuttige informatie (misschien moet dit natuurlijk van de opdrachtgever), alsook de welkom of de sterretjes.
    De BVBA kan je natuurlijk wel in de tekst schrijven maar in de titel vind ik het een beetje teveel.
  • Ik ben geen fan van inwendige scroll balkjes. Je kan volgens mij veel beter de pagina gewoon laten doorlopen en geen tweede scrollbalk activeren.
  • De aanduiding op welke pagina je bent (in het horizontaal menu) werkt nog niet. Altijd blijft HOME met een andere lichte achtergrond weergegeven.
  • Hetgene ik nog nooit verstaan heb is de annulatie knop op formulieren. Het is de meest ergerlijke knop voor oudere, minder valide en verstrooide (of snelle) mensen. Je drukt altijd per ongeluk op de die knop en weg is al dat werk in dat formulier.
    Als je echt een annulatieknop wilt inbouwen, zorg dat die ver verwijdert is van de verzenden knop en dat er een bevestiging gevraagd wordt. Maar in eerste instantie vind ik die knop al compleet nutteloos. Enkel als je echt gevoelige data (zoals bankoverschrijving ofzo) aan het invullen bent KAN die knop een nut hebben (hoewel iedereen op zijn browser wel de 'terug' knop kent.
  • Niet iedereen kan met een internationaal telefoonnummer werken (ik bijvoorbeeld al niet :D). Zorg er dus ook voor dat ik je kan bellen, of dat het duidelijk wordt welk nummer ik (als landgenoot) moet intypen om jullie te contacteren.
  • Adres en route, is dat niet een beetje onnozel om die twee apart te houden? Ik zou dat alles plaatsen onder een menu info
    Kaartje vind ik overigens belachelijk klein ;)
  • Ik was eigenlijk fan van jullie vorige website, die gaf mij meteen een WOW effect. Je kwam erop en je wist meteen wat jullie deden (de menu titels en layout spraken voor zich), maar nu moet ik al wat meer moeite doen om die informatie te vinden. Het lijkt stom, maar een internet gebruiker zoekt geen website af, die moet dat meteen zien. Op jullie website zie ik dat dus niet, iets wat bij de vorige wel zo was.
  • Geen online bestelformulier? Dat Excel document lijkt me een pain in the ass
  • Hoewel het compleet nutteloos is, straalt een Geschiedenis knop (met een korte geschiedenis van het bedrijf) iets mooi uit.

Ik vind de bovenbanner wel mooi. Alleen vind ik het logo van het bedrijf wat uitgetrokken.

Wat mij betreft is de vorige site stukken beter.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.62 % door SMG op maandag 27 april 2009 om 17:15:54.
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op maandag 27 april 2009 om 21:38:58.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Heb de website eens snel bekeken, wat mij onmiddellijk opviel, was de linkerkant. Zou dit niet mooier zijn als je de achtergrond ietwat lichter maakt + in 1 kleur? Dus eerder "zacht" aanwezig dan zo. Gaat volgens mij ook het gevoel van herhaling er wat uithalen :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door steelgate op dinsdag 28 april 2009 om 08:29:01.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Zo te zien vind iedereen de oude website het beste.
Dan zal ik ook die houden, maar zal ik er nog wat aan veranderen zodat het beter wordt.

Alvast bedankt voor de tips,nu kan ik weer wat verder.

Ps: wat vinden jullie van de intropagina, welke vinden jullie het best?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 16.03 % door steelgate op dinsdag 28 april 2009 om 08:29:59.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op dinsdag 28 april 2009 om 09:31:33.
SMG's avatar
Moderator
Geen van beide :p Ik heb niet graag intropagina's :p
Je kan volgens mij veel beter detecteren welke taal de browser heeft en de correct taal laden. Als de browser geen Nederland of Frans is kan je ze eventueel wel een intro pagina laten zien.
Is natuurlijk allemaal wat ingewikkelder :D

Als het allemaal teveel is, zou ik kiezen voor de oudste. Alleen met de zomer in aankomst vind ik ze wat koud. De nieuwe geeft (net zoals de site) niet echt een vonk.

Overigens, is het je al opgevallen dat de franse versie van de site (http://www.eft-vandeputte.be/home_frans.html) de menu's in het Frans uit de boot vallen. Frans is het over algemeen een langere taal dan het Nederlands, die langere tekst zorgt ervoor dat er ENTERS komen in je menu.
^ Reactie #5 geschreven door steelgate op dinsdag 28 april 2009 om 11:04:12.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit SMG op 28/04/2009 09:31:33:
de menu's in het Frans uit de boot vallen. Frans is het over algemeen een langere taal dan het Nederlands, die langere tekst zorgt ervoor dat er ENTERS komen in je menu.

Bij mij zie ik niets, alles is mooi rangschikt. Over welke menu gaat het de bovenste of de rechterkant ?
Welke browser gebruik je ?
^ Reactie #6 geschreven door SMG op dinsdag 28 april 2009 om 11:15:56.
SMG's avatar
Moderator
Firefox op Ubuntu: bb5b3c619adca5239978c7ff25a20fcd.jpg
Is natuurlijk wel een pain in the ***.

Je kan het dus negeren, is niet zo'n groot probleem. Ben je een die-hard dan kan je het natuurlijk oplossen :D Browsers die multiplatform zijn kunnen van tijd tot tijd wel verschillen tonen op een ander OS. Komt hoofdzakelijk door de fonts die het OS ter beschikking stelt. De ene font op het ene OS valt wat groter uit dan op het ander OS.

Dit zou je echter wel snel kunnen opgelost hebben (ik denk zelfs dat het probleem zich niet zou voordoen) als je niet had gewerkt met die zo gefixeerde tabellen :p Tabellen zijn geen manier om menu's te positioneren. Een lichte wijziging in bijvoorbeeld de font zorgt voor heel deze puinhoop.
^ Reactie #7 geschreven door steelgate op woensdag 29 april 2009 om 09:05:45.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Oke, bedankt voor de tip.
Ga er mijn werk eens van maken.

Ps: Ik heb bij mij gekeken in firefox op ubuntu en bij mij is alles goed.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.75 % door steelgate op woensdag 29 april 2009 om 09:17:24.
^ Reactie #8 geschreven door SMG op woensdag 29 april 2009 om 09:34:50.
SMG's avatar
Moderator
Dat is omdat ik een andere font heb ge´nstalleerd. Mijn ogen doen pijn van die standaard font van Ubuntu op vele webpagina's. Vooral hier op Multidesk.be :D
http://www.gnome-look.org/content/show.php/MS+True+Type+core+fonts?content=19259
^ Reactie #9 geschreven door steelgate op woensdag 29 april 2009 om 14:59:46.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Zal idd daar aan liggen. Maar op zo fouten kan ik toch allemaal geen rekening mee houden. (bonk)
^ Reactie #10 geschreven door SMG op woensdag 29 april 2009 om 15:15:16.
SMG's avatar
Moderator
Natuurlijk moet je daar geen rekening mee houden :p Het gaat hier om een echt wel zeer klein aandeel. Je zou het denk ik wel kunnen oplossen moet je van die gefixte tabellen zou afstappen.
^ Reactie #11 geschreven door steelgate op woensdag 29 april 2009 om 15:58:28.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Ja, ik weet het, ga het eens bekijken voor een andere menu te maken.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.04 % door steelgate op woensdag 29 april 2009 om 15:58:58.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen