Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » hd4890+hd4830 crossfire (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door grandmaster-b op donderdag 23 april 2009 om 17:49:11.
grandmaster-b heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 147
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hi,

Ik heb een club3d hd4830.
En ik wil een hd4890 videokaard. CROSSFIRE
kan dat? of moet ik de ouwe kaart eruit halen. _O_

Hij is namelijk f*cking sloom nu. Ik heb een redelijk goeie pc, niet al te oud enzo...
^ Reactie #1 geschreven door Dreams op donderdag 23 april 2009 om 18:11:33.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zou je niet eerder je CPU upgraden?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #2 geschreven door thekid op donderdag 23 april 2009 om 18:23:39.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Crossfire is 2 exact dezelfde kaarten ;)

verder, je zegt nu al verschillende malen dat ie sloom is, maar je geeft ons ook geen informatie over je pc (je moet er toch iets van kunnen, nee?)

Een VGA kaart kan trouwens ook maar in zoverre helpen met een PC sneller te maken, verder hangt het natuurlijk af hoeveel RAM je hebt, hoe snel die rap is, welke cpu je gebruikt, en zelfs hoe snel je harde schijf is :-) (zij het een mindere invloed gedurende de games, maar wel verschil bij het laden/bewaren/starten spelletje)

Ge kunt anders al eens proberen in te vullen, volgens wat je weet:

- CPU: uit vorige topics gezien is het ofwel een PIV 2.8 ghz, of Pentium D 2.8ghz

- Moederbord + type: (Moederbord drivers al ge´nstalleerd?)

- HDD's: type + grootte + cache

- VGA kaart: Club3D HD4830 (laatste drivers al ge´nstalleerd?)

- RAM: Merk + Type (bvb Kingston DDR2 800mhz

- Voeding: uw 700 Watt momenteel dus

- Besturingssysteem: Windows ... (XP/Vista) (Home/Professional/Premium)

"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door k_a_lf op donderdag 23 april 2009 om 21:14:30.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFěMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je zou ze normaal perfect Crossfire moeten kunnen draaien hoor:), hoewel ik dat niet 100% zeker weet vermits er nog niet erg veel documentatie is over de 4890. Maar ik zou het in elk geval niet doen, de 4890 zal namelijk een heel eind ingetoomd worden zodat de 4830 kan volgen. Als je Crossfire wil draaien met die 4830, dan koop je beter ofwel nog een 4830 of een 4850 bij.

Anders hou je het gewoon beter bij een enkele 4890. Hoewel je een prestatiewinst krijgt bij Crossfire heb je het probleem dat niet alle games er even goed mee overweg kunnen. Bovendien zijn er mensen zat die weleens last hebben van problemen met Crossfire (heb er zelf dan weer geen last van...). Een kleine round-up van de 4800 reeks van ATi inclusief wat Crossfire combinaties kan je *HIER* vinden, het is nog wel van voor de 4890 er was, dus die zit er niet bij.

Maar zoals boven mij al gezegd hangt er ook veel van de rest van je specificaties van je pc af. Enkel een grafische kaart upgraden zal vaak niet genoeg zijn. Je CPU kan bijvoorbeeld een enorme bottleneck vormen! Verder is ook het type van je moederbord vrij bepalend om te weten of Crossfire al dan niet een goede optie is. Antwoordt even op de post van thekid en we kunnen je al een stuk verder helpen;):).

@thekid: kaarten hoeven al een tijdje niet meer identiek te zijn:), enige vereiste om het te kunnen draaien is dat ze allebei van dezelfde reeks zijn. Je kan bijvoorbeeld eender welke 48xx kaarten of eender welke 38xx kaarten in crossfire draaien (*overzichtje*). Of het altijd nuttig is dat is een ander paar mouwen:p. Hoewel de kaarten niet effectief worden teruggeklokt zal je uit de snelste kaart nooit veel meer prestaties halen dan uit de traagste. De meeste prestatiewinst haal je dus uit een crossfire opstelling met twee kaarten van hetzelfde type (bv 2x 4850, 2x 3870, 2x 4870x2,...).
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 23 april 2009 om 21:19:21.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

ik zou het allesinds niet doen :) dan idd nog liever de 4890 alleen dan beide samen :)

voor mij is het trouwens niet direct nodig, ben content met mijnen 3870x2 :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door k_a_lf op donderdag 23 april 2009 om 21:21:39.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFěMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Mijn 4850 + 4830 (wat binnen dit en een week of twee 2 x 4850 zal zijn:p) doen het ook goed genoeg:p. Was alleen even aanvulling/verduidelijking:).[/url]
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #6 geschreven door grandmaster-b op vrijdag 24 april 2009 om 07:27:55.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 23/04/2009 18:23:39:

Crossfire is 2 exact dezelfde kaarten ;)

verder, je zegt nu al verschillende malen dat ie sloom is, maar je geeft ons ook geen informatie over je pc (je moet er toch iets van kunnen, nee?)

Een VGA kaart kan trouwens ook maar in zoverre helpen met een PC sneller te maken, verder hangt het natuurlijk af hoeveel RAM je hebt, hoe snel die rap is, welke cpu je gebruikt, en zelfs hoe snel je harde schijf is :-) (zij het een mindere invloed gedurende de games, maar wel verschil bij het laden/bewaren/starten spelletje)

Ge kunt anders al eens proberen in te vullen, volgens wat je weet:

- CPU: uit vorige topics gezien is het ofwel een PIV 2.8 ghz, of Pentium D 2.8ghz

- Moederbord + type: (Moederbord drivers al ge´nstalleerd?)

- HDD's: type + grootte + cache

- VGA kaart: Club3D HD4830 (laatste drivers al ge´nstalleerd?)

- RAM: Merk + Type (bvb Kingston DDR2 800mhz

- Voeding: uw 700 Watt momenteel dus

- Besturingssysteem: Windows ... (XP/Vista) (Home/Professional/Premium)

Oke zal ik proberen bedankt. Ik weet het in de avond.
^ Reactie #7 geschreven door grandmaster-b op zaterdag 25 april 2009 om 11:37:51.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja kijk bij mijn ander onderwerp voor specs

Opmerking van de crew

Dan ga *daar* ook maar verder.

Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.44 % door Wheeldigger op zondag 26 april 2009 om 18:10:00.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten