Multidesk.be » Forums » PDA » samsung omnia

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 8 april 2009 om 13:19:12.
ik heb een gsm gekregen van een familielid in Nederland. Ikzelf ben van BelgiŽ. Nu kan ik volgens mobistar niet op internet via deze gsm aangezien het de Nederlands software is die erop staat. Ik moet er eerst Belgische software laten opzetten en pas dan zal ik kunnen internetten met mijn gsm...Heeft iemand dit nog gehoord? ik ben zelf een volledige leek in deze dingen...
als er iemand een oplossing heeft, mag je me altijd mailen --knip--

groetjes

peggy

Opmerking van de crew

Je e-mailadres achterlaten op een publiek forum is niet erg verstandig en bovendien tegen de multiquette. Je kan je steeds gratis registreren om zo op de hoogte gehouden te worden van eventuele reacties ;).
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.58 % door SMG op woensdag 8 april 2009 om 13:46:32.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 8 april 2009 om 14:51:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Nog nooit van gehoord ;)
Het probleem dat je misschien kan tegenkomen is dat die GSM een simlock heeft. Een simlock is een manier van verkopen in Nederland, een soort van koppelverkoop. De consument koopt een GSM en tekent meteen een abonnement bij een operator voor x aantal jaar. De GSM krijgt hij dan tegen een zeer lage prijs (of zelf geheel gratis).

Als je zo'n GSM krijgt zit je wel met een probleem. Je kan immers geen SIM kaart van een andere operator in die GSM steken, je bent dan gebonden aan die operator. Pas als je abonnement gedaan is mag je naar de winkel gaan en je GSM vrij maken van de simlock.
Je hebt dan de GSM volledig betaald maar dan via dat abonnement.

Dat is het enige van mogelijke software problemen dat je tegen kan komen. In BelgiŽ en Nederland gebruiken ze eenzelfde soort van netwerk (in tegenstelling tot de Amerikanen). Kortom een GSM dat in Nederland uitkomt kan je gerust gebruiken in BelgiŽ (met uitzondering op dat simlock probleem, maar dat staat duidelijk in de verkoopsvoorwaarden ;))
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.78 % door SMG op woensdag 8 april 2009 om 14:52:16.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op woensdag 8 april 2009 om 15:31:58.
op het einde van het contract wordt die simlock gratis verwijderd. Door de Nederlandse operator weliswaar.

Er zijn "andere" manieren maar daar kan je beter afblijven als leek.
Lees de andere berichten over Omnia firmware hier maar...
^ Reactie #3 geschreven door NightCreature op woensdag 8 april 2009 om 17:18:31.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Simlock is niet alleen Nederlands SMG elke telco maakt gebruik van simlock. Simlock zorgt ervoor dat enkel bepaalde sims gebruikt kunnen worden in het toestel. Het is een feature van een GSM. Zie apple en zijn simlock in de VS.
Meeste telefoons op een abbonoment in NL zijn overigens simlock vrij SMG enkel prepaid telefoons in NL hebben simlock. In ieder geval alle telefoons die ik op abbonement heb gekocht in NL waren simlock vrij, alhoewel niet helemaal ik kan namelijk geen vodafone sim van een ander land in mijn huidige telefoon steken.

Overigens kun je gewoon naar een telefoon winkel in NL gaan en vragen om de simlock te verwijderen, je zal hiervoor uiteraard een kleinigheid moeten betalen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.61 % door NightCreature op woensdag 8 april 2009 om 17:27:18.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #4 geschreven door steelgate op vrijdag 10 april 2009 om 09:43:21.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Ik heb ook een Samsung Omnia Vodafone (Nederland).
Heb mijn omnia veranderd van Rom update maar de software is nog steeds van Nederland. En ik kan op het internet in BelgiŽ via WIFI, via Proximus kan ik ook op internet.
Heb dan eens contact opgenomen met Samsung omdat ik de rom update wou van BelgiŽ. Een medewerken van Samsung zei dat het geen problemen kan geven dat ik de software van Nederland gebruik, blijft hetzelfde.
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen