Multidesk.be » Forums » PDA » samsung omnia

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 8 april 2009 om 13:19:12.
ik heb een gsm gekregen van een familielid in Nederland. Ikzelf ben van BelgiŽ. Nu kan ik volgens mobistar niet op internet via deze gsm aangezien het de Nederlands software is die erop staat. Ik moet er eerst Belgische software laten opzetten en pas dan zal ik kunnen internetten met mijn gsm...Heeft iemand dit nog gehoord? ik ben zelf een volledige leek in deze dingen...
als er iemand een oplossing heeft, mag je me altijd mailen --knip--

groetjes

peggy

Opmerking van de crew

Je e-mailadres achterlaten op een publiek forum is niet erg verstandig en bovendien tegen de multiquette. Je kan je steeds gratis registreren om zo op de hoogte gehouden te worden van eventuele reacties ;).
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.58 % door SMG op woensdag 8 april 2009 om 13:46:32.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 8 april 2009 om 14:51:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Nog nooit van gehoord ;)
Het probleem dat je misschien kan tegenkomen is dat die GSM een simlock heeft. Een simlock is een manier van verkopen in Nederland, een soort van koppelverkoop. De consument koopt een GSM en tekent meteen een abonnement bij een operator voor x aantal jaar. De GSM krijgt hij dan tegen een zeer lage prijs (of zelf geheel gratis).

Als je zo'n GSM krijgt zit je wel met een probleem. Je kan immers geen SIM kaart van een andere operator in die GSM steken, je bent dan gebonden aan die operator. Pas als je abonnement gedaan is mag je naar de winkel gaan en je GSM vrij maken van de simlock.
Je hebt dan de GSM volledig betaald maar dan via dat abonnement.