Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » php-bestand uitvoeren via een cronjob

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Simon op woensdag 8 april 2009 om 11:50:11.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Op mijn webruimte zou ik graag een php-bestand iedere dag automatisch laten uitvoeren via een cronjob.
Ik heb mij laten vertellen dat dit op deze manier gebeurt:
CODE
  1. /pad/naar/php /pad/naar/bestand.php

Bij mij werd dit dan dit:
CODE
  1. /usr/local/php . /home/gebruikersnaam/domains/domein.be/bestand.php

Maar dit werkt natuurlijk niet. Ik had op internet gevonden dat het pad naar de php parser meerstal usr/local/bin/php is, dit werkte niet en volgens de host moet het usr/local/php zijn. Maar ik krijg nog steeds geen reactie.
Ik heb eenmaal gehad dat alles wel werkte, maar ik weet niet meer wat ik dan precies gedaan heb.
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op woensdag 8 april 2009 om 12:08:01.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Wat doet dat puntje in je code?
Bij mij (werkend met DirectAdmin) heb ik het volgende:
/usr/local/bin/php -f /home/username/domains/domein/public_html/pad/naar/bestand.ext

Je kan eventueel eens kijken waar de fouten opgeslagen worden. Weer bij DirectAdmin wordt dat gestuurd naar het hoofdemailadres waarop je hosting staat. Bij mij was dit username@domein.be. Je kan eens proberen in te loggen op je webmail met deze gebruiker. Het wachtwoord is dan meestal hetzelfde als dat van de DirectAdmin.
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op woensdag 8 april 2009 om 17:32:22.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Soms moet je, om het commando te kunnen laten uitvoeren, een punt ervoor zetten. Waarschijnlijk staat het er nog van toen je het probeerde uit te voeren zonder php ervoor. Mag volgens mij dus verwijderd worden.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door Simon op woensdag 8 april 2009 om 21:39:54.
Simon's avatar
Fouten worden niet doorgemaild naar het emailadres bij mij. Ik weet niet ook niet waarom.

Ik heb nu eens verschillende combinaties geprobeerd die telkens op een ander tijdstip uitgevoerd worden (vannacht). Dan kan ik morgen zien of er ééntje werkt en welke dat dan zal zijn.
^ Reactie #4 geschreven door Simon op vrijdag 10 april 2009 om 17:36:47.
Simon's avatar
Als ik het uitvoer met wget werkt alles wel. Het probleem is dus opgelost.
^ Reactie #5 geschreven door Martijn op maandag 13 april 2009 om 17:36:40.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Via WGET ga je eigenlijk via de webserver, terwijl je via je eerdere commando tracht PHP aan te roepen :-). In principe is de "omweg" via wget hetzelfde als wanneer je met je browser naar het script gaat. Vanzelfsprekend gaat deze methode problemen opleveren wanneer je een script in een niet-via het web toegankelijke folder probeert uit te voeren ;-).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #6 geschreven door Simon op maandag 13 april 2009 om 21:40:15.
Simon's avatar
Daar ben ik me van bewust. Het bestand mag wel via het web toegankelijk zijn. We zullen er nog eens naar kijken indien het in de toekomst anders moet :).
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen