Multidesk.be » Forums » Feedback » Layout tekstbestand (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op woensdag 1 april 2009 om 20:52:42.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ref: http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/112355/IE-encoutered-een-probleempje....html

Als ik een log uit een spywaretopic bekijk dan zie ik altijd het bestand zoals het bovenste bestand (HJT-log) in mijn bijlage.
Ik heb de laatste week het al enkele keren voor gehad dat zo'n logbestand er uitzag zoals het onderste bestand uit mijn bijlage.

Weet iemand hoe ik zo iets kan voorkomen?
Joke
Bijlage: be2591541e466bd055905d6fb61a2889.jpg

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op woensdag 1 april 2009 om 20:57:04.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mis ik een bijlage?
^ Reactie #2 geschreven door joke op woensdag 1 april 2009 om 20:58:00.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Wheeldigger op 01/04/2009 20:57:04:

Mis ik een bijlage?

Jij bent te rap geweest:D

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op donderdag 2 april 2009 om 17:53:22.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Probeer het eens te openen in Notepad, heb je het probleem dan nog?

Sinds wanneer heb je dit probleem, update van je browser ofzo? Aan de code is de laatste week niets veranderd op dat vlak in elk geval :).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op donderdag 2 april 2009 om 18:42:02.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
een carriage return of line feed wordt niet herkend door een browsert enkel </br> tags worden herkend als new lines. En natuurlijk paragraphs en dergelijken
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 14.71 % door NightCreature op donderdag 2 april 2009 om 18:42:23.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #5 geschreven door joke op donderdag 2 april 2009 om 19:24:09.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb per vergissing IE6 geüpdate naar IE7 en veronderstel dat dit probleem zich vanaf toen voordoet.

Na downloaden van de bijlagen en openen met Notepad is er geen probleem. Blijkbaar geeft de extensie txt dit probleem, en met de extensie log is alles normaal.

Zo lang ik met IE6 werkte was er geen probleem.

Ik heb juist nog eens getest en dank zij jullie opmerkingen beter gekeken. Als ik op de naam van een bijlage klik dan opent een log file zich met Notepad en is alle zoals ik het verwacht. Een txt file wordt met de browser geopend en dat geeft deze problemen.

Dus de vraag is dan: Hoe kan ik zorgen dat een txt file zich ook opent met Notepad?

Joke

^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op donderdag 2 april 2009 om 19:42:06.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik kan geen optie in IE vinden waar je kan bepalen welke applicatie text moet openen. In Firefox opent een text bestand zich niet in de browser maar vraagt deze om het te openen met notepad.
Dus of overstappen op FF of rechtsklikken en save as kiezen en dan het bestand openen, in beide gevallen download je het bestand toch naar je harde schijf
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 29.1 % door NightCreature op donderdag 2 april 2009 om 19:43:53.
^ Reactie #7 geschreven door joke op donderdag 2 april 2009 om 21:35:53.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit NightCreature op 02/04/2009 19:42:06:Dus of overstappen op FF of rechtsklikken en save as kiezen en dan het bestand openen, in beide gevallen download je het bestand toch naar je harde schijf

Nee, ik wil IE blijven gebruiken. Het moet met een instelling te maken hebben. Alleen, ik moet ze nog vinden.
Ook IE7 kan alleen maar aan de hand van de bestandsextensie weten welk programma aan die extensie gekoppeld is en die wetenschap moet éénmaal ingevoerd worden.

De kunst is natuurlijk weten hoe dat moet gebeuren.

Joke

^ Reactie #8 geschreven door NightCreature op donderdag 2 april 2009 om 22:04:44.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nee dat is het niet infeite is HTML ook tekst enkel kan een browser dit interpreteren en ik denk dat daar het probleem zit. Een website hoeft geen extensie te hebben en ik denk dat daar het probleem zit in de mime type die door IE verkeerd wordt geinterpreteerd.
Ik geloof dat de download link in IE gewoon als een link wordt beschouwt en niet als het downloaden van een file, waar FF dit wel doet.

Het probleem is waarschijnlijk dat trident cr of ln niet herkend en dit bestand van jou heeft de opties die het niet herkent. Als ik een andere tekst file open hier in IE7 wordt die wel fatsoenlijk weer gegeven.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 21.22 % door NightCreature op donderdag 2 april 2009 om 22:11:14.
^ Reactie #9 geschreven door joke op donderdag 2 april 2009 om 22:39:41.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit NightCreature op 02/04/2009 22:04:44:Als ik een andere tekst file open hier in IE7 wordt die wel fatsoenlijk weer gegeven.

Wat bedoel je met een andere tekst file?

Aan de extensie log is als editor Notepad gekoppeld en ik wil aan de extensie txt evengoed Notepad koppelen. In IE6 was dat mogelijk, dan moet dat in IE7 ook mogelijk zijn.

Joke

Edit: Probleem opgelost met volgende regfix:

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.txt]
"Content Type"="-text/plain"

PC opnieuw opstarten en alles is in orde.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.69 % door joke op donderdag 2 april 2009 om 22:45:37.

^ Reactie #10 geschreven door NightCreature op vrijdag 3 april 2009 om 00:04:02.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
dat is precies wat ik bedoelde de trident engine(IE html render engine) ziet een txt bestand niet als een plain text mime type. Dat is namelijk alles wat je net veranderd hebt. text/plain is namelijk een MIME type net als IMAGE/PNG of IMAGE/JPG.
Je hebt niet eens een extensie aan een programma gekoppeld je hebt enkel de weergave ervan verandert.

Wat ik bedoelde met een ander tekst bestand is dat ik een .h file had geopend met IE. Een .h file is een C++ header file en dus per definitie een puur tekst bestand. Een extensie bepaalt namelijk niet wat voor type bestand je hebt. Ik kan je een .txt bestand geven dat in feite een 3ds MAX file is door enkel en alleen de extensie te veranderen. De inhoud van een bestand zorgt ervoor welk type bestand het is niet de extensie.

Ik ben blij voor je dat je een oplossing hebt gevonden, veel van mijn vorige post was speculatie van daar ook dat ik het 3 keer geedit heb.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 13.22 % door NightCreature op vrijdag 3 april 2009 om 00:11:05.
^ Reactie #11 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 3 april 2009 om 01:05:34.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voor de minder bedeelden;
Neem een bestand op je HD, rechtsklik daarop, "openen met" neem dan "programma kiezen", doe dat dan ook en vink onderaan aan "altijd met dit programma openen".
^ Reactie #12 geschreven door NightCreature op vrijdag 3 april 2009 om 01:20:32.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat is niet hetzelfde als wat die key doet deze key staat bij mij namelijk op precies hetzelfde echter als ik een txt bestand open van multidesk krijg ik nog steeds alle text op een regel.
Alles dat deze key doet is enkel aan het OS vertellen wat voor data er in een dergelijk bestand staat.
Het linken van een bestand aan een bepaalde EXE kan hier ook maar is totaal iets anders.
^ Reactie #13 geschreven door een gast op vrijdag 3 april 2009 om 09:03:56.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoe ben je eigenlijk tot die key gekomen Joke ?
Bepaalde site?
^ Reactie #14 geschreven door joke op vrijdag 3 april 2009 om 13:35:43.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Gast op 03/04/2009 09:03:56:

Hoe ben je eigenlijk tot die key gekomen Joke ?
Bepaalde site?

Hmm... dat is eigenlijk nogal eenvoudig als je de sleutels die in de registry voorkomen vanbuiten kent.:D:D

Maar als je die niet kent, zoals ik, ga je zoeken en ik kwam op deze site terecht: http://www.dslreports.com/forum/r20918861-XP-Pro-file-associations-with-IE7

Ik had die niet vermeld omdat daar niet gesproken wordt over txt files maar het is het resultaat dat telt.

En voor de minder bedeelden:
De uitleg van Wheeldigger klopt als een bus. Windows koppeld het programma dat gebruikt wordt om een bestand te openen aan de extensie.

En voor NightCreature:
Is het moeilijk om uit te leggen hoe het dan wel moet zonder die key te wijzigen?

Joke

^ Reactie #15 geschreven door NightCreature op vrijdag 3 april 2009 om 14:26:02.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
een txt file wordt wel in IE geopened omdat de instelling die je net gedaan hebt er voor zorgt dat IE de MIME type van het bestand weet. Een MIME type wordt door browsers gebruikt om te bepalen wat voor type data er in het bestand staat.
Voor .log files bestaat deze regel niet in de registry en zal zo naar het txtfile gaan in de registry waar het commando staat om NOTEPAD.EXE %1 te openen.
ALs je echter deze key aan .log toevoegt zo hij deze ook in IE moeten kunnen openen.

Dat is nu juist wat ik bedoelde je bent hier niet echt een extensie aan IE aan het koppelen maar een extensie aan een bepaald type MIME. Dit zorgt ervoor dat elke applicatie die HTML verstaat nu dit type bestand ook zou moeten verstaan.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.03 % door NightCreature op vrijdag 3 april 2009 om 14:27:03.
^ Reactie #16 geschreven door joke op vrijdag 3 april 2009 om 19:52:27.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit NightCreature op 03/04/2009 14:26:02:Dat is nu juist wat ik bedoelde je bent hier niet echt een extensie aan IE aan het koppelen maar een extensie aan een bepaald type MIME. Dit zorgt ervoor dat elke applicatie die HTML verstaat nu dit type bestand ook zou moeten verstaan.

Allemaal goed gezegd maar kun je nu ook zeggen hoe we het wel goed moeten doen? Uit je uitleg begrijp ik alleen dat ik het niet op de goede manier gedaan heb. Leg dat dan ook eens uit want je blijft maar rond de pot draaien.

Joke

^ Reactie #17 geschreven door NightCreature op vrijdag 3 april 2009 om 20:33:09.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nee dat zeg ik niet ik zeg alleen dat je hier niet je extensie aan IE hebt gekoppeld je hebt IE enkel verteld hoe hij het bestand moet interpreteren. En uit mijn laatste post vertelde ik je hoe je hetzelfde zou kunnen doen voor een log bestand.

Ik ben echter niet blij met hoe IE in dit opzicht werkt. Ik heb het hoogst waarschijnlijk verkeerd onder woorden gebracht hier.
^ Reactie #18 geschreven door een gast op vrijdag 3 april 2009 om 21:00:55.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt voor de link J.
Ik weet de meeste regs vrij snel te vinden mr van buiten kennen (bonk)
^ Reactie #19 geschreven door joke op vrijdag 3 april 2009 om 21:30:19.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tja, op die manier kunnen we nog maanden doorgaan. Mijn probleem is opgelost en onze "gast" is ook content.

Joke

Opmerking van de crew

Omdat we die maanden ook anders kunnen gebruiken, gaat er hier een (lock) op :)

Wheeldigger

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten