Multidesk.be » Forums » Beveiliging » STOPT AVG free ?

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door corine op maandag 16 maart 2009 om 12:34:56.
corine heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 93
Hallo allemaal,

Kreeg vandaag op mijn PC tezien dat AVG free stopt op 18/3

Heb dit voordien ook al eens tezien gekregen, een heel tijdje geleden., maar heb toen laten begaan en er veranderde niets , ook als er werd aangedrongen de nieuwe te downloaden.

Wat nu ? afwachten en zien ? Wat denken jullie daarover ?deed zich dat ook voor bij jullie ?
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 16 maart 2009 om 13:04:43.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Welke versie heb je ? De laatste versie is 8.5.
Waarschijnlijk wordt een oudere versie dan niet meer ondersteund
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op maandag 16 maart 2009 om 13:31:53.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Je moet upgraden van versie 7.x naar versie 8.

Downloaden kan gratis.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door corine op dinsdag 17 maart 2009 om 11:12:51.
ik heb hem binnengehaald, opgeslagen, maar hij zit in mijn afbeeldingen, maar dat kan geen kwaad hé, (denk ik toch)nu nog installeren, dubbelklikken, denk ik, of moet het 'openen' zijn, ik weet het niet, !
Tot nu stond hier de 7,5 erop.
heel blij met jullie hulp, want als men het niet juist weet, dikwijls verkeerd, en dan in de puree, nu ik heb hem toch al binnen , dat is ook al iets.

dank, vrgrt

vraagje nog: moet ik eerst de oude,7,5, verwijderen ?weet het niet, of moet ik daar niet naar omkijken ?

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.64 % door corine op dinsdag 17 maart 2009 om 11:16:29.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op dinsdag 17 maart 2009 om 11:16:40.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Het maakt niet uit of dat bestand in afbeeldingen staat, een map is een map ;)
Nu moet je dus dubbelklikken op het bestand, er zou dan een 'wizard' moeten komen die je zal verder helpen met de installatie.

Vaak zal er een upgrade van de huidige versie gebeuren. Om geen problemen uit te sluiten kan je de huidige eerst verwijderen, maar vaak is dat niet nodig. De wizard van de installatie zal mogelijk wel protesteren moest hij er problemen mee hebben.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 37.86 % door SMG op dinsdag 17 maart 2009 om 11:17:57.
^ Reactie #5 geschreven door corine op donderdag 19 maart 2009 om 14:54:32.
heb de 8,5 AVG antivirus geinstalleerd,en Windows upgedated, maar in de balk , rechts, onderaan, verschijnt er met regelmaat : 'uw ¨PC loopt mogelijk een beveiligingsrisico, AVG antivirus is mogelijk verouderd' , en in het beveiligingscentrum staat het in 't rood," virusbeveiliging verouderd".
In het icoontje van AVG zit een gele driehoek met uitroepteken , maar op het bureaublad staat het AVG 8.5 icoon normaal.

En onder de adressenbalk is er een balk bijgekomen : AVG ---yahoo-search ---enzo.

ik vraag mij af of dit goed, normaal is ? kan het zich vanzelf oplossen ?
Zo is dat als je niet goed onderlegd bent, of er niet veel vanaf weet !

groetjes aan allemaal .
^ Reactie #6 geschreven door SMG op donderdag 19 maart 2009 om 15:00:08.
SMG's avatar
Moderator
Maak eens een schermafdruk. Is veel beter voor te stellen dan tekst ;)
^ Reactie #7 geschreven door een gast op donderdag 19 maart 2009 om 15:01:55.
Even manueel updaten ...
Dubbelkikken op je icoontje en "update now" links aanklikken.

Die balk zal meegelift zijn tijdens de installatie.
Ergens kon je dat afgevinkt hebben maar ...
^ Reactie #8 geschreven door corine op donderdag 19 maart 2009 om 15:48:21.
Besten , weet niet hoe ik een schermafdruk moet maken,(zou het wel graag weten ) maar heb goed nieuws, heb manueel upgedated, en nu is het in orde, heeft maar 1minuutje, nog niet, geduurd.

Toen ik AVG 8.5 binnenhaalde kon ik aanvinken, Yahoo als starpagina, maar heb dat niet gedaan omdat ik met Google heel tevreden ben,
misschien heeft AVG daar voordeel bij,( veronderstelling van mij),maar ik weet niet of ik die wel nodig heb, die balk , en nog een balk erbij .(is 1 cm. minder scherm)misschien dat er ook wel voordelen aan zijn , zo zie ik dat ik een woord kan intypen en laten zoeken door Yahoo .

Dank voor de hulp, vrgrt.

^ Reactie #9 geschreven door SMG op donderdag 19 maart 2009 om 16:06:08.
SMG's avatar
Moderator
Vaak kan je via Software in het configuratiescherm kiezen om de Yahoo toolbar te verwijderen. Je hebt waarschijnlijk bij het installeren van AVG 'gekozen' om de toolbar mee te installeren.
Ook de startpagina kan je gewoon terug wijzigen naar je vertrouwde zoekrobot.

AVG heeft daar inderdaad voordelen bij. Gratis software kunnen aanbieden heeft ook zo zijn prijskaartje. Een bedrijf zoekt dan sponsors en Yahoo is een van de vele.
Je zou echter die keuze altijd tijdens het installeren moeten krijgen, maar standaard staat die keuze altijd aan. Bij je volgende installatie van een programma is het misschien aangewezen om de wizard een beetje te lezen, tenzij je binnen een maand 5 van die 1cm balkjes wilt hebben ;)

Kan je wel eens in de instellingen van AVG kijken of automatische updates aan staan. Dat het momenteel opgelost is met een manuele update is goed, maar het is wat minder leuk om daar elke dag aan te moeten denken.
^ Reactie #10 geschreven door een gast op donderdag 19 maart 2009 om 16:08:08.
Er zijn geen voordelen bij een extra balk.

Dumpen die zooi.

http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/toolbar/troubleshootie/toolbar-08.html
^ Reactie #11 geschreven door corine op donderdag 19 maart 2009 om 16:38:48.
Bij geavanceerde instellingen AVG zie ik onder weergave minnen en plussen,
-E-mailscanner
-Resident shield
-Update(allemaal - en moeten misschien + zijn ? )

en bij ballontekstwaarschuwingen (vak rechts) is het 5de en 6de vakje niet aangevinkt .

en als ik dan al wist wat een toolbar is , zou zijn ,en waarvoor het dient ? zo zie je maar, en heel wat moeilijkheden, als je op een zeker moment niet weet wat te doen, wat het juiste is.
ik ben voorzichtiger geworden, en doe nog wat verkeerd, omdat ik het niet---ken.
Wel blij met jullie hulp !
mercietjes, vrgrt.
^ Reactie #12 geschreven door een gast op donderdag 19 maart 2009 om 16:49:14.
Euh , waar staat er in bovenstaande link om je YAHOO werkbalk te verwijderen in AVG geavanceerde settings moet zijn ? :d
^ Reactie #13 geschreven door SMG op donderdag 19 maart 2009 om 16:59:48.
SMG's avatar
Moderator
Echt moeilijk om ahv tekst te kunnen zeggen wat je precies moet doen...
Lees dit eens: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/214/Hoe-kan-ik-een-schermafdruk-op-Multidesk.be-plaatsen.html

Een toolbar is doorgaans een balkje die extra functies geeft. Die balk zou je moeten zien als je de browser opent, juist onder de adresblak.
Die extra functies zijn, tja zoeken... De hoofdbedoeling van zo'n toolbar is gewoon marketing, je ziet immers constant de Yahoo toolbar. Uiteindelijk zal je hem eens gebruiken en dat is dan winstgevend voor Yahoo. Zelfde met Google. Als jij Google gebruikt zal je ooit al eens op de advertenties hebben gedrukt -> inkomst voor Google.
^ Reactie #14 geschreven door corine op donderdag 19 maart 2009 om 17:41:54.

Bijlage: f1b93583143c275d6dea7fe386bd2ed0.jpg

heeft mij wel wat tijd gekost, en kan nu niet meer zeggen hoe ik het er op gekregen heb, hoop nu maar dat het juist is ?
toolbaar is verwijderd ,en weet waar hij te vinden is.
Kan u hier nog even naar kijken, please ?

is niet goed gelukt !zal het moeten herdoen
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.03 % door corine op donderdag 19 maart 2009 om 17:43:44.
^ Reactie #15 geschreven door een gast op donderdag 19 maart 2009 om 17:48:50.
Beste Corine,

Je printscreen is perfect.
Die Yahoo toolbar verwijder je niet in AVG maar in je Iexplorer.
Zie link in reactie 10
^ Reactie #16 geschreven door SMG op donderdag 19 maart 2009 om 17:49:28.
SMG's avatar
Moderator
In het menu bij Update. Klik daarop. Zoek daar naar iets met Automatisch inschakelen. Je kan dat doen door het vinkje aan te vinden bij die optie. Ik weet niet hoe de optie juist zal noemen, je zal dus zelf moeten zien.
Moest hij niet in het menu onder Update zitten, kijk dan eens onder het submenu Beheer. Daar zou de optie met iets van Automatisch ook kunnen staan.
^ Reactie #17 geschreven door corine op donderdag 19 maart 2009 om 17:50:25.

Bijlage: 8afec9f202d005fc269a68ea8d167880.jpg
^ Reactie #18 geschreven door een gast op donderdag 19 maart 2009 om 18:19:46.
Neenee, in het hoofdscherm (dus wat je laat zien dicht) , linksboven heb je "onderdelen" dan onderste optie "update manager"
Daar kan je instellen wanneer de update worden binnengehaald.
^ Reactie #19 geschreven door een gast op donderdag 19 maart 2009 om 18:20:57.
en voor de 3de X ...in de geavanceerde eigenschappen moet je niet zijn !!!
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen