Multidesk.be » Forums » .Net » POP3 Email checker

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op donderdag 12 maart 2009 om 05:29:32.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Moest voor mijn werk een pop3 ontvanger (voor automatische emailverwerking) maken, en 'k heb het iets verder afgewerkt dan het moest zijn :)

laat toe om de huidige inbox op te vragen en de emails te bekijken/af te printen, attachments te bewaren

.net framework voor nodig (kweet niet juist of 2 of 3.5 is)

'k geef hierbij de zip met het exe bestand en downloadmonitor.dll (zelfgeschreven C# component, om aangepaste scrollbars te gebruiken)

gebruikswijze:

checkpop3.exe mail.webserver.com username password

daarna op check drukken en ie download de mails en toont de huidig aanwezig mails op het scherm

Bijlage: 8c951a6bd7d0345c4cbbb8d96dd31e7f.zip

er kunnen evt wel nog wat fouten in voorkomen, maar ie zou toch alles moeten kunnen afhalen, en redelijk correct weergeven :)

*edit*
nog even vergeten te vermelden
het programma maakt in de startupfolder een map aan tmp, indien deze al bestaat, wordt de tmp map leeg gemaakt. Zorg dus dat het programma in een map terechtkomt die geen submap tmp heeft.

Je kunt in die submap tevens alle berichten en attachments terugvinden...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 12 maart 2009 om 08:24:38.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator

Dixit

Dixit thekid op 12/03/2009 05:29:32:
er kunnen evt wel nog wat fouten in voorkomen, maar ie zou toch alles moeten kunnen afhalen, en redelijk correct weergeven :)

Hoort daarbij dat ik het programma niet eens opgestart krijg?
Ik krijg bij het starten van het programma meteen de melding 'Incorrect nr of arguments!'
^ Reactie #2 geschreven door thekid op donderdag 12 maart 2009 om 12:18:40.
thekid's avatar
Moderator
@smg
door deze reden, er moeten 3 command line args aanwezig zijn

Dixit

gebruikswijze:

checkpop3.exe mail.webserver.com username password

ik gebruik nu een snelkoppeling om het programma te starten met de juiste settings :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 22.08 % door thekid op donderdag 12 maart 2009 om 12:42:29.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door SMG op donderdag 12 maart 2009 om 13:24:06.
SMG's avatar
Moderator
Niet goed gelezen, sorry :p
Ik zal het ook niet kunnen uittesten. Ik vrees ervoor dat het programma geen encryptie aan kan ;) Ik heb immers geen mailboxen zonder encryptie :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 73.27 % door SMG op donderdag 12 maart 2009 om 13:25:33.
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 12 maart 2009 om 13:30:19.
thekid's avatar
Moderator
ah nee, da's waar, is eerder bedoeld voor telenet pop3's of iets dergelijks. Zou echter ook mogelijk moeten zijn voor Pop3 van google te openen, mits ik het programma wat aanpas :)
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 14:21:27.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Randinformatie

Dixit

"Ik heb immers geen mailboxen zonder encryptie"

Heb je het nu over encryptie ts client/server of in Exchange (zie link)?

http://support.microsoft.com/kb/823568

PS : Pure proff. nieuwschierigheid ;-)
@The Kid :Interessant stukje soft :d
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.98 % door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 14:23:26.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door thekid op donderdag 12 maart 2009 om 15:19:34.
thekid's avatar
Moderator
Merci Cdude

't was weer eens leuk om met een RFC document te werken om het protocol te analyseren en te implementeren :)
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 15:40:32.
Cdude's avatar
Als je dat kan hef ik mijn hoed voor je op (hoedheffende smilie hier)

Ik begrijp net wat je doet en vul de gaten in met logica van mezelf ;-) maar meer...(no)

Veel te laat begonnen met informatica (cry)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #8 geschreven door SMG op donderdag 12 maart 2009 om 16:25:28.
SMG's avatar
Moderator
Een protocol analyseren is altijd eens leuk, alleen als het goed gedocumenteerd is :p. Wij moesten eens een mini webserver maken ook ahv de RFC documentatie.

Ik vind het huidige protocol van mail (smtp) enorm onveilig, volgens mij een van de slechte protocollen dat er bestaan. Zelden encryptie, open relay servers (slechte authenticatie, zelden gebruik van wachtwoorden,...),... Dit alles is ook de reden waarom het merendeel van de mails spam zijn.
Het is een protocol dat veel te oud is. Echter het is zeer moeilijk om dit zomaar weg te gooien. Men kan dit protocol voorzien van encryptie, maar weinige doen het.

Mijn school voorziet het van encryptie en ik gebruik gmail. Zij gebruiken standaard ook encryptie en geen open relay servers.
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 16:36:28.
Cdude's avatar
Ah ok, dan ben ik mee.

Ik gebruik uiteraard ook Gmail en een certificaat-server op het werk.
^ Reactie #10 geschreven door SMG op donderdag 12 maart 2009 om 16:58:41.
SMG's avatar
Moderator
Je kan natuurlijk ook PGP sleutels gebruiken, maar maar weinig email diensten/programma's ondersteunen dat.
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 17:01:27.
Cdude's avatar
Hoezo? PGP is toch platvorm onafhankelijk? (Ofwel GPG gebruiken ...)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 22.52 % door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 17:04:09.
^ Reactie #12 geschreven door SMG op donderdag 12 maart 2009 om 17:14:12.
SMG's avatar
Moderator
PGP is platform onafhankelijk, maar als je naar de webdienst van gmail, hotmail,... gaat moet je wel je berichten kunnen lezen ;)
Horde webbased kan dat wel aan. Ook vele email programma's kunnen dat aan (wel vaak mits plugins).
^ Reactie #13 geschreven door Cdude op donderdag 12 maart 2009 om 17:28:36.
Cdude's avatar

Aanvulling

1993 Zimmermann became the formal target of a criminal investigation by the US Government for "munitions export without a license".
^ Reactie #14 geschreven door thekid op vrijdag 13 maart 2009 om 03:28:49.
thekid's avatar
Moderator
Bij deze een kleine update

Toelating van SSL, en profielbeheer (alles wordt wel in een plain xml bestand geplaatst, dus voorzichtig :), genaamd profiles.xml)

ge kunt het nog steeds oproepen met 3 argumenten, maar dan is het zonder ssl (ge kunt het startprofiel wel nog editten ;))
het is echter niet meer verplicht argumenten op te geven!

werkt op google (let wel, download de volledige inbox, indien zo ingesteld) ;)

feedback is steeds welkom, 'k heb nog een iets betere afhandeling nodig van berichten in de inbox, maar je kan toch al de basis :)

Bijlage: 22b78319363f6af4a63756c779ea6c91.zip
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.82 % door thekid op vrijdag 13 maart 2009 om 03:29:33.
^ Reactie #15 geschreven door thekid op vrijdag 13 maart 2009 om 05:50:11.
thekid's avatar
Moderator
nog eens een laat avond updateje

verbeterde verwerking op de weergave is hier het belangrijkste
de encodering zou nu dus veel beter moeten verlopen

in deze versie maakt ie ook geen tmp map meer aan en wordt er niks meer bewaard op de pc (behalve de profiles dan, die in de startdirectory terechtkomt)

Bijlage: 1483ea2deef8bad927416b48eb435fab.zip
^ Reactie #16 geschreven door SMG op vrijdag 13 maart 2009 om 17:47:18.
SMG's avatar
Moderator
Een help zou handig zijn geweest :D
Je krijgt enkel de (lelijke) blauwe kleur te zien als je mail hebt. Misschien een getal dat aangeeft hoeveel berichten is altijd wel handig ;)

Je zou het in de system tray kunnen zetten en je hebt een handig programma ;)
^ Reactie #17 geschreven door thekid op vrijdag 13 maart 2009 om 17:48:24.
thekid's avatar
Moderator
'k heb nog een kleine update

er is nog een foutje opgedoken in mijn nieuwe verwerking van de e-mails, waardoor het ook kan gebeuren dat het programma de e-mails niet kan weergeven. Het is een relatief klein foutje, maar 't kan toch in de weg lopen

'k ga straks nog een extra update geven voor het programma waar het foutje niet meer bestaat :)

*edit*
@smg
die lelijke blauwe kleur (is eigenlijk turqoise) kan ik gemakkelijk aanpassen :) was maar een test van custom progressbars (die groene van windows zelf, kunnen soms ook ambetant zijn)

en ja, ik kan nog wat extra output geven hoeveel mails er zijn, en dergelijke, 'k ga kijken hoe ik het kan oplossen dan
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 31.7 % door thekid op vrijdag 13 maart 2009 om 17:50:05.
^ Reactie #18 geschreven door thekid op zaterdag 14 maart 2009 om 02:45:16.
thekid's avatar
Moderator
Bij deze nog een "kleine" update

Changelog
-------------
# opgeloste insecten (solved bugs)

* foutje opgelost bij missende charset tag liep het programma vast (of stopte en toonde het berichtenvenster niet)
* probleem met bijlagen in laatste versie ook opgelost (je kon ze niet meer bewaren met dat ze niet meer in de tmp map stonden)

# aanpassingen

* Lime kleurige progressbars
* Controleer knop is nu aanwezig, zodat je niet steeds de berichten moet afhalen
* System tray icoon nu ook beschikbaar, dubbelklik erop of minimaliseer het venster om het programma vanuit de systray te laten werken
* Timer beschikbaar om iedere 5 of 10 minuten de email te controleren, of je kan de timer ook uitschakelen. Na de check wordt een balloontip weergegeven en bij het klikken erop opent het berichtencentrum
* Aantal gevonden berichten wordt weergegeven in de grotere progressbar
* GUI wat aangepast (hopelijk iets makkelijker zo SMG?)
* Paswoord in profiel editor wordt nu afgeschermd met * tekentjes

en zoals steeds, hier te downloaden

'k ga nu in dit geval zowel installatie bestand, als afzonderlijke exe geven zodat mensen die het framework nog niet staan hebben ook het programma kunnen installeren

Installatie: 08e25f0e1f36f5025f25c3cbecb02b1f.zip

Enkel programma bestanden: d405d11ca55c3edff924e2222e39fb18.zip
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.05 % door thekid op zaterdag 14 maart 2009 om 02:55:15.
^ Reactie #19 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 14 maart 2009 om 12:03:11.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
.NET framework 3.5

.NET framework 3.5 SP1

Voila :)

edit; in de SP1 versie zit de 3.5 al in, dus een compleet pret-pakket :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.38 % door Wheeldigger op zaterdag 14 maart 2009 om 15:04:34.
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen