Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » GTX285 ipv 8800GT

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 28 februari 2009 om 12:42:15.
Hallo,

Mijn systeem ziet er nu als volgt uit:
- Intel Core 2 Quad Q6600
- 4GB 800Mhz PC6400
- EVGA 8800GT
- Asus P5E

Games zoals GTA IV draaien niet echt vlot, na een tijdje begint het spel te laggen en verdwijnen de gebouwen en dergelijke.

Is dan de grafische kaart vervangen door een GTX285 een goede oplossing? Of beter een ander alternatief? Ik kan geen goed beeld vormen van wanneer de grafische kaart een overkill wordt. Ook kan ik geen beeld vormen of dit enkel aan de grafische kaart ligt.

Tot slot, hoeveel is de grafische kaart die ik nu heb nog waard?

mvg en alvast bedankt!
^ Reactie #1 geschreven door Dreams op zondag 1 maart 2009 om 00:52:41.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
GTX285? Uw cpu zal zeker en vast een bottleneck vormen. Vergeet niet dat de GTX285 heel veel van je voeding vraagt. Ik zou eerder voor de GTX280 gaan, deze is een pak goedkoper, en echt veel verschil heeft het niet met de GTX285. Maar nogmaals, deze zijn enorm zwaar voor je voeding, dus zie dat je wel een deftige voeding hebt.

Maar mocht je zoveel geld hebben, kan je meteen voor een GTX295 gaan. Ik zou zeker en vast je CPU ook upgraden, mocht je er nog geld overhouden.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.1 % door Dreams op zondag 1 maart 2009 om 00:53:02.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op zondag 1 maart 2009 om 14:15:30.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Dreams tussen den 280 en 285 zit 10 tot 20% performance verschil afhankelijk van de game.

Die bottleneck zal je hoogst waarschijnlijk niks van merken. Tegenwoordig zijn grafische prestaties en CPU prestaties van een game niet meer zo heel erg aan elkaar gelinkt. Visuele effecten en dergelijke hebben meer aan een krachtige GPU dan een CPU.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #3 geschreven door Dreams op zondag 1 maart 2009 om 14:40:13.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Er moet toch wel iets of wat verschil in zitten. En bij mijn post heb ik bij geschreven dat het ietsjes beter is. 10% is zeker en vast niet veel, vooral als het maar bij enkele games is. Vergeet niet dat de GTX285 100 euro duurder is.

De Q6600 is niet meer van deze tijd, in combinatie met een GTX285 zal het toch wel een bottleneck vormen.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen