Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Bellewaerde-Walibi.be

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Simon op zaterdag 14 februari 2009 om 22:43:47.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Ik zou graag eens weten wat jullie vinden van mijn nieuwe website: http://www.bellewaerde-walibi.be

Ik heb er bijna 2 jaar aan gewerkt (meer dan verwacht eigenlijk :)) en ik ben dan ook zeer blij dat hij af is.
Heb je nog fouten gezien? Wat zou je nog veranderen? Wat is goed? Ben benieuwd naar jullie mening!
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zondag 15 februari 2009 om 00:01:03.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Ontzettend jammer van die advertentie van google :(
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zondag 15 februari 2009 om 09:55:47.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Daar gaan we straks veel plezier aan beleven (evil)
Ik zal straks test gegeven doorsturen, dus als er zinloze dingen tussen staan, that's me ;)
^ Reactie #3 geschreven door Suriv op zondag 15 februari 2009 om 09:59:29.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
Misschien een detailtje, maar wat me opvalt is wanneer je op een foto klikt om die uit te vergroten, krijg je even "Loading..." te zien. Valt nogal uit de toon op een Nederlandstalige website :)
^ Reactie #4 geschreven door Simon op zondag 15 februari 2009 om 11:07:37.
Simon's avatar

Dixit

Dixit Wheeldigger op 15/02/2009 00:01:03:

Ontzettend jammer van die advertentie van google :(

Webruimte kost ook geld, en momenteel zijn die google-ads de enige bron van inkomsten voor mij. Ik kan er nog niet eens de webruimte mee betalen, het is dus niet dat ik er zelf iets aan bij verdien.

Dixit

Dixit Suriv op 15/02/2009 09:59:29:

Misschien een detailtje, maar wat me opvalt is wanneer je op een foto klikt om die uit te vergroten, krijg je even "Loading..." te zien. Valt nogal uit de toon op een Nederlandstalige website :)

Dat heb ik ook al gemerkt. het probleem zit hem in die fotoviewer. Daar zit een javascriptbestand bij dat ik kon aanpassen en daarin heb ik alle tekst vertaald naar het Nederlands. Dit werkt bij elke link (bijvoorbeeld 'Start diavoorstelling'), maar niet bij Loading.... Normaal moet daar Bezig... staan, maar dat wil hij niet aanpassen :s.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.09 % door Simon op zondag 15 februari 2009 om 11:07:46.
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op zondag 15 februari 2009 om 11:17:11.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
In Firefox (3.1) zie ik eerst een hele witte strook alvorens de inhoud van de pagina te zien. De rechter navigatie is dan weer wel in orde.

Nice site voor de rest!!
^ Reactie #6 geschreven door Suriv op zondag 15 februari 2009 om 12:02:40.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator

Dixit

Dixit Simon op 15/02/2009 11:07:37:
Dit werkt bij elke link (bijvoorbeeld 'Start diavoorstelling'), maar niet bij Loading.... Normaal moet daar Bezig... staan, maar dat wil hij niet aanpassen :s.

Zeker? In highslide-with-gallery.js staan de language strings nog steeds onvertaald, terwijl in highslide.js ze wel vertaald zijn.
^ Reactie #7 geschreven door SMG op zondag 15 februari 2009 om 12:35:10.
SMG's avatar
Moderator
Ik heb veel plezier gehad:
  • Beetje spijtig dat de links rechts op sommige plaatsen geen toepasselijk icoontje hebben (Over pagina, index pagina)
  • Een id moet uniek zijn, op de registratiepagina is dat niet zo. In het inlogformulier bovenaan en het registratieformulier staan beide een gebruikernaam id (zorgt ook voor foutje met de label for)
  • Tabindex in formulier zorgt ervoor dat je niet 5 keer op tab moet drukken om in het volgende formulier te zitten. Is handig voor mensen die enkel met het toetsenbord werken en zo snel door een formulier heen willen.
    Dit ontbreekt in elk formulier
  • Lol, je geeft schijnbaar de mogelijkheid om berichten naar jezelf te sturen, maar uiteindelijk ga je een foutmelding geven dat het niet kan. Waarom sta ik dan in de lijst? Of is dit een ingebouwd grapje?
  • Zeer voorkomende fout... Maak een nieuw bericht en typ daarin " of '. Druk dan op bericht nalezen en zien je fout.
    Er komt dan \\\" \\\' in het formulier en in de voorbeeld tekst
  • Waarom als ik maar 1 letter opgeef in een bericht dat er komt te staan 'Je hebt geen bericht neergeschreven'?
  • Je smilies staan niet overeen met de correcte afbeelding. (baan) staat bv voor slapen, (blush) staat voor juppie enz (screenshot)
  • Je mag geen 2 account hebben, maar je laat het wel toe dat 2 gebruikers hetzelfde email adres opgeven?
  • Nieuwe berichten worden niet echt goed weergegeven. Enkel bovenaan rechts waar een kleine profiel samenvatting staat wordt er vermeld dat ik een PM heb. Zeker niet duidelijk voor een digibeet
  • De naam van het menu overige is nogal lelijk gekozen. Kan je daar niet siteinfo, info ofzo van maken?
  • Als ik wil reageren op een nieuwsbericht (of ergens anders) en ik doe iets fout (dus waar een foutmelding bij komt te kijken) moet ik heel mijn bericht opnieuw typen. Zeer irritant... Typ bv in z'n nieuwsbericht 'cool' en je krijgt een andere pagina met de fout 'Geef een wat langere reactie!' en heel je bericht is verdwenen.
  • Dan als we daarop verder gaan, waarom mag ik geen bericht schrijven met enkel cool als bericht?
    Is natuurlijk een eigen keuze, maar vind het nogal vreemd.
  • Paar klein valid HTML foutjes
  • Links in de error box worden 'lelijk' weergegeven. (Screenshot)
  • Als ik inlog via http://www.bellewaerde-walibi.be/leden/inloggen.php en dat is succesvol krijg ik gewoon terug het inlogformulier te zien (zonder succes boodschap ofzo)
  • Door een probleem met de ' en " kan je geen wachtwoord aanmaken met die tekens. Dit zorgt voor een foutje in de databank.
    Ook een probleem als je een gebruikersnaam hebt met ' of " zorgt dit voor de nodige problemen. Dit zal een zware dobber worden om te verbeteren, want op veel pagina's zorgt dit voor problemen. Vooral ook bij links enz
  • HAHAHA: ik heb 55 punten kunnen toekennen aan de Monorail: http://www.bellewaerde-walibi.be/parken/attractie.php?park=bellewaerde&attractie=Monorail
  • Waarom zijn de links (http://www.bellewaerde-walibi.be/overig/links.php) geen echte links?
  • In het control panel kan ik dingen inzenden, maar als ik kies om pakweg foto's te versturen moet ik terug de keuze maken om foto's toe te voegen. Een onnodige extra stap.
    Je kan de algemene regels pagina gerust in de upload pagina zelf toevoegen.
  • Waarom wordt er een park onderscheid gemaakt bij foto's maar niet bij video's?
  • Als je reeds ingelogd bent en je gaat naar de registratiepagina kan je naar de vorige pagina gaan (foutboodschap met Je kan je helaas niet registeren als je al ingelogd bent.) Als je op die link drukt om terug te gaan naar de vorige pagina kom je op een 404 pagina terecht. Die link gaat immers naar http://www.bellewaerde-walibi.be/javascript:history.back()
  • Te lange gebruikersnaam zorgt voor lelijkheidsfoutje: screenshot
  • Ik heb mij geregistreerd met gebruikersnaam 'Gebruikersnaam'. Nu kan ik niet meer inloggen vanwege de check op Gebruikersnaam :'(
  • Hoofdlettergevoeligheid bij gebruikersnamen? Beetje gevaarlijk en vooral verwarrend
  • Foutmelding bij geen javascript. Als iemand geen javascript heeft opstaan is een gepaste foutboodschap altijd handig. Zo blijft hij/zij niet rammen op smilies zonder dat er iets bijkomt ;).
  • Ubuntu testje: screenshot. Je ziet meteen een paar schoonheidsfoutjes zoals het inloggen rechtsboven (wat ik nu niet zo erg vind) maar net zoals bij Kilian krijg ik die witruimte.
    Is eigenlijk niet alleen bij Ubuntu, ook bij mijn Windows. Het probleem komt door de advertentie rechts. Toen ad-block aan stond had ik het probleem niet nu dus plots wel.
  • Formulier komt buiten zijn lijntjes in Safari screenshot. Dit zou je kunnen oplossen door een width en height te geven aan je formulier ipv een cols rows.
  • Wegbeschrijving via een NL site: vind ik jammer dat het geen BE site is.

Maar de goede dingen mogen natuurlijk ook gezegd worden:
  • HTML is bijna helemaal valid!
  • Geen tabellen gebruikt om de layout te bepalen!
  • Site is simpel te navgieren, je raakt er niet zo in verloren.
  • Geen cruciale checks enkel via Javascript gedaan
  • Ze is vooral geslaagd ;)

De validatie op de website moet echter wel opgelost worden! Kan voor serieuze problemen zorgen later.

In ieder geval sorry voor het vervuilen van de databank :D Je mag gerust al mijn gemaakte accounts, mijn zeer gunstige punten op de Monorail,... verwijderen ;)
Als je hierover vragen hebt: ASK ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.3 % door SMG op zondag 15 februari 2009 om 12:36:09.
^ Reactie #8 geschreven door Simon op zondag 15 februari 2009 om 14:25:21.
Simon's avatar
@Suriv:
Normaal gezien zou hij die waarden moeten overschrijven. Dat doet hij toch bij alle andere waarden.

@Killian:
Ik had dat probleem zelf al voorgehad en ik dacht dat ik het had kunnen oplossen, blijkbaar dus niet? Ik zal er nog naar kijken.

@SMG:
Ge hebt u best gedaan :)!
Ik zal proberen om voor alles een oplossing te vinden, maar dat kan even duren.

Je kan geen bericht sturen van 1 letter of een reactie insturen zoals 'cool' omdat ik vind dat dit nogal onnodig is. Je kan niets begrijpbaars verzenden in een bericht van 1 letter en een reactie als 'cool' of 'tof' is gewoon niet welkom. Het moet een beetje onderbouwd zijn.
^ Reactie #9 geschreven door Kilian op zondag 15 februari 2009 om 16:29:23.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629

Dixit

Dixit Simon op 15/02/2009 14:25:21:
@Killian:
Ik had dat probleem zelf al voorgehad en ik dacht dat ik het had kunnen oplossen, blijkbaar dus niet? Ik zal er nog naar kijken.

Randinformatie

Kilian is met 1 L :p

^ Reactie #10 geschreven door SMG op zondag 15 februari 2009 om 17:32:14.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

Zo verwarrend met die i's er rond :p
^ Reactie #11 geschreven door Simon op zondag 15 februari 2009 om 20:59:05.
Simon's avatar
Het probleem in firefox is verholpen.
Er staan nu ook icoontjes in het menu bij overig.
De links op de linkpagina zijn nu ook wel degelijk links :).

De rest van SMG's lijstje zal ik de volgende dagen oplossen.
^ Reactie #12 geschreven door SMG op zondag 15 februari 2009 om 21:04:41.
SMG's avatar
Moderator
BTW: voor het menu rechts, is het niet beter om dat niet te laten verspringen als je erover zweeft. Ik word daar best wel gek van :D
Heb het zelf even afgezet en dat is echt wel stukken beter :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.27 % door SMG op zondag 15 februari 2009 om 21:05:11.
^ Reactie #13 geschreven door thekid op zondag 15 februari 2009 om 21:23:20.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
mooie site, maar het is best wel flippen om hem in Chrome te bekijken :)
Onder linux zag ie er ook niet helemaal correct uit, alles text velden waren een beetje uitgerokken buiten de site grootte (mozilla firefox 2.x onder kubuntu)

van chrome een screenshotje :)

Bijlage: 2eeed27173d99c1eb60720247d4d40e5.jpg
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #14 geschreven door SMG op zondag 15 februari 2009 om 23:11:26.
SMG's avatar
Moderator
Nu je het zegt thekid... Ik had het getest op Safari maar had die fouten niet :-/ Raar vooral omdat beide browsers webkit gebruiken. Hier op Ubuntu Epiphany (webkit versie) krijg ik hetzelfde als wat jij met Chrome hebt.

Onder Firefox (Ubuntu) had ik ook een beetje dat uitgetrokken gevoel maar het was niet irriterend. Je zou die problemen met de verschillen tussen Ubuntu en Windows kunnen oplossen door geen cols in formulieren te gebruiken maar effectief width en height waardes te gebruiken. Ubuntu heeft een andere font en deze is wat groter dan in Windows, waardoor cols en rows waardes groter uitvallen als bij Windows.
Zelfde met het eerder aangebracht schoonheidsfoutje in Safari in mijn lange lijst :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.39 % door SMG op zondag 15 februari 2009 om 23:13:35.
^ Reactie #15 geschreven door Simon op maandag 16 februari 2009 om 17:10:19.
Simon's avatar
De formulieren zal ik dan aanpassen.
Het probleem in Chrome had ik al eens voorgehad (was ook zo in Safari), maar dit was dan weer opgelost. Zie dit onderwerp. Blijkbaar is er nu toch iets verkeerd gegaan? Ik zal nog eens goed zoeken vanavond.
^ Reactie #16 geschreven door Simon op maandag 16 februari 2009 om 21:29:32.
Simon's avatar
Nu zou het moeten opgelost zijn. Bij mij is alles weer normaal alleszins.
De rest van je lijst zal ik woensdag aan beginnen :).

Ik heb wel een vraagje. Wat bedoel je precies met onderstaande? Hoe kan ik dit dan oplossen?

Dixit

Door een probleem met de ' en " kan je geen wachtwoord aanmaken met die tekens. Dit zorgt voor een foutje in de databank.
Ook een probleem als je een gebruikersnaam hebt met ' of " zorgt dit voor de nodige problemen. Dit zal een zware dobber worden om te verbeteren, want op veel pagina's zorgt dit voor problemen. Vooral ook bij links enz
^ Reactie #17 geschreven door SMG op maandag 16 februari 2009 om 22:56:36.
SMG's avatar
Moderator
Op veel plaatsen komt dan plots een \' en \" te staan. Om maar 1 van de fouten op te noemen: als je je registreert met z'n wachtwoord maar als je dan een fout ergens doet zal het wachtwoord plots \' of \" bevatten.

Bij een gebruikersnaam zorgde dit ook voor problemen, ik had toen geregistreerd met SMG' (of zoiets :p) en daar waren soms problemen met links naar mijn account, alsook weergaves.
Nu waar allemaal weet ik niet meer hoor, maar het waren vele plaatsen ;)

Ik zou aanraden om vreemde tekens gewoon uit te schakelen bij gebruikersnamen. Ook hier op Multidesk.be zijn er verschillende problemen geweest met vreemde combinaties.
Je kan je er natuurlijk aan wagen, maar dan moet er veel debugging, checking en testing gebeuren.
^ Reactie #18 geschreven door Cdude op maandag 16 februari 2009 om 23:22:32.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
fautje(dream)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 88.46 % door Cdude op maandag 16 februari 2009 om 23:27:02.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #19 geschreven door SMG op maandag 16 februari 2009 om 23:47:43.
SMG's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Cdude op 16/02/2009 23:22:32:

fautje(dream)
???
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen