Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Bellewaerde-Walibi.be

• Pagina
  • <
  • 1
  • [2]
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door Cdude op dinsdag 17 februari 2009 om 00:01:45.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Ik plaatste een reactie voor een andere topic dus fautje (blush)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #21 geschreven door Simon op dinsdag 17 februari 2009 om 17:47:18.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Ah ik weet al hoe dat komt dan.
Die \' en \" kreeg je waarschijnlijk bij het nalezen van iets? Dan zal ik waarschijnlijk vergeten zijn om stripslashes() toe te passen. Ik heb ook pas achteraf ontdekt dat ik dat probleem kon hebben en heb het misschien op sommige pagina's vergeten.
^ Reactie #22 geschreven door Simon op maandag 2 maart 2009 om 21:48:46.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Ziezo, het meeste is opgelost. Over de dingen die in het vet staan ben ik nog niet zeker.

• Alle links in het menu hebben nu een toepasselijk icoontje
  • Id van inlogformulier is gewijzigd zodat dit probleem opgelost is
  • Ik snap niet wat de bedoeling is. Het formulier wordt nu toch gewoon in volgorde doorlopen?
  • Ik geef juist niet die mogelijkheid doordat het bericht niet verzonden wordt. Het leek mij gewoon wel grappig.
  • Probleem met slashes in berichten en reacties is opgelost
  • Omdat een bericht bestaande uit 1 letter geen bericht is
  • Smilies komen nu wel overeen met de juiste code.
  • Je kan je nu slechts éénmaal registreren met een bepaald emailadres
  • Er wordt zeker nog gezorgd voor een betere melding bij een nieuwe pb
  • Voorlopig laat ik dit nog zo. Ik heb nog steeds niet echt een toepasselijke naam gevonden. Siteinfo zou wel gaan, maar niet voor alle pagina's die onder die categorie te vinden zijn.
  • De dingen die je inttypte worden gewist omdat zo'n korte reacties niet welkom zijn. Als je een reactie intypt die lang genoeg is zal dit niet gebeuren. Dit is ook zo bij de pb's. Als je een bericht intypt dat lang genoeg is, maar bv. geen onderwerp ingeeft en geen ontvanger selecteert, zal hij een foutmelding geven, maar je bericht wel onthouden.
  • Zo'n korte berichten zijn niet welkom. Je reactie moet een beetje onderbouwd zijn.
  • HTML-foutjes worden nog opgelost
  • Links worden nu zoals andere links weergegeven
  • Je krijgt nu wel een succesboodschap bij het inloggen
  • het probleem met de quotes bij wachtwoorden ondervind ik niet. De problemen die je kan ondervinden bij gebruikersnamen zouden nu niet meer mogen voorkomen.
  • Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar het zou je nu niet meer mogen lukken om 55 punten toe te kennen aan een attractie :).
  • De links zijn nu wel echte links.
  • Ik laat dit voorlopig zo om nog een beetje een onderscheid tussen algemene regels en specifieke regels te behouden.
  • Ik heb er voor gekozen om dit niet te doen omdat video's niet zo talrijk zijn. Deze worden vooral op datum gesorteerd.
  • Ik heb die problemen met history.back() nog bij andere pagina's ondervonden. Vandaar dat ik al deze links weggelaten heb.
  • Dit zou ook van de baan moeten zijn. Vooral eigenlijk omdat te lange gebruikersnamen niet meer toegelaten zijn.
  • Ik snap niet echt welk probleem je hier ontdekt hebt? Lag het ook bij die hoofdlettergevoeligheid?
  • hoofdlettergevoeligheid is er niet meer
  • foutmelding bij geen javascript wordt in de toekomst nog toegevoegd.
  • Zoals vroeger al gezegd: schoonheidsfoutje is opgelost.
  • Alle textarea's hebben nu een width en height i.p.v. rows en cols.
  • Ik had er niet aan gedacht dat een ook een belgische viamichelin was. Dit is nu wel aangepast.
^ Reactie #23 geschreven door SMG op dinsdag 3 maart 2009 om 11:10:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  1. Neem nu de registratiepagina, druk op tab en doorloop met tab de registratiepagina. Je begint al in het inlogformulier boven, in het registratieformulier kom je op plaatsen waar je niet moet staan met tab (zoals Nog x aantal tekens, die links naar de regels). Ook bij het inzenden (link) kom je met tab in de smilies terecht.
    Het is een extra hé, bijzonder weinig mensen letten hier op, maar het is vreselijk handig moest het werken voor mensen die snel een formulier willen invullen (zoals ik :D). Het bevorderd het gebruiksgemak enorm voor wie tab in formulier gebruikt.
    Ook voor mensen die screenreaders enz gebruiken is het handig! Screenreaders (voor mensen met een slecht zicht of mensen die hulp nodig hebben van programma's om te navigeren) gebruiken extra hulp elementen (zoals tabindex) om door pagina's te navigeren.
  2. Gebruikersnaam staat in je check van PHP. Basis staat er in het formulier voor in te loggen 'Gebruikersnaam', als je daarop drukt dan verdwijnt dit. Iemand met Gebruikersnaam als alias zal dus de melding krijgen (als hij wilt inloggen): Je hebt geen gebruikersnaam ingevuld.
  3. Nieuwe 'fout': 'Er is al een lid geregistreerd met dit emailadres. Bijgevolg is het niet meer mogelijk om je met dit emailadres te registreren. Geef een ander emailadres op.' Je moet er dan vanuit gaan dat het lid vergeten is dat hij geregistreerd is op de site en hem aanbieden om zijn wachtwoord te resetten (of in te loggen).
  4. Ik ben iemand dat zich op veel websites registreer maar soms vergeet ik mijn gebruikersnaam.
    Een mooie oplossing om dit zo goed mogelijk op te lossen is de mogelijkheid aan te bieden om in te loggen met het email adres. Het emailadres is immers ook uniek. Je kan ook een link geven om via mail je gebruikersnaam te weten te komen maar inloggen via email adres is een stuk simpeler.
    Let er ook op het doel van de website. Inloggen, formulier invullen,... is voor hun tijdverdrijf. Maak hen het niet moeilijk, hou je dus zeer goed aan het KISS (Keep It Simple, Stupid en Keep It Short and Simple). Hoe langer een gebruiker moet zoeken naar hun gegevens hoe rapper ze het zullen opgeven.
  • Pagina
  • <
  • 1
  • [2]

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen