Multidesk.be » Forums » Feedback » Gasten versus registreren

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op zondag 1 februari 2009 om 21:38:33.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Het spreekt vanzelf dat ik voor registratie ben en volledig achter Joke en Wheely sta in deze materie.

De volgende vraag werp zich dan op : Waarom geen verplichte registratie ?
Ik ken eigenlijk geen (fatsoenlijk:p) forum buiten MD dat dit toelaat.

Vrezen jullie dat dit een te hoge drempel zou vormen voor nieuwkomers?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door Dreams op zondag 1 februari 2009 om 21:59:36.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Om eerlijk te zijn, ik heb het ook liever dat ze zich eerst registreren dan hun vragen stellen mjah, je moet het ook zo bezien. Stel, je hebt een serieus probleem dat echt wel dringend moet opgelost worden, weet je hoe ambetant het is dat je juist een vraag wilt stellen en het forum zegt "registreer voor dat je een vraag kan stellen".
Of je hebt een klein vraagje dat maar een minuutje kost om het op te lossen, maar je moet je helemaal gaan registeren wat toch wel wat tijd kost en irriterend is. Een of andere reden, lukt de registratie mij nooit in de eerste keer. Altijd komt er wel een fout, ofwel ben ik iets vergeten in te vullen, of is er gewoon bug of wel weet ik veel. En dat is enorm lastig als je problemen hebt en je wilt ze zo snel mogelijk stellen...

Maar aan de andere kant, het is ook enorm lastig voor ons om mensen te helpen die niet geregistreerd zijn. Soms vragen ze van die vragen waardat je een heel uitgebreid uitleg op moet geven, maar je wilt het niet doen omdat het een gast is. En nu zal je denken, "waarom?" Wel, stel je doet heel je uitleg, maar die kerel komt niet meer terug online op Multidesk, dan heb je voor niks heel je uitleg gedaan. Ik wil bv gerust een hele grote uitleg aan jou of aan een andere (bekende) lid geven, maar aan een gast doe ik minder moeite, want de kans bestaat dat die hier niet meer langs zal komen.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 1 februari 2009 om 22:09:51.
Door niet te verplichten om te registreren staan jullie wel open voor iedereen met computerproblemen. De drempel is lager.

En vergeet ook niet, weer een plaats minder om gegevens achter te laten. Ik krijg zelf al genoeg spam van alle websites waar registreren wel verplicht is. Voor het minste moet je tegenwoordig al naam en geldig (!) mailadres achterlaten.

Anderzijds begrijp ik jullie ook wel. Reageren op een probleem, een onbekende die je antwoord leest, toepast, geholpen is maar geen "dank je" meer zegt. Waardoor je weer denkt dat die gast niet meer terugkomt en alles voor niks was. Alweer.

Waarvoor helpen jullie dan eigenlijk?
Denken jullie dat éénmaal registreren meer 'dank je' doet zeggen?
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 22:19:31.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Wat is het verschil voor ons voor een geregistreerde en een gast?
Soms alleen een nickname, soms volledig bekend.

Multidesk.be onderscheidt zich, en zal dat in de toekomst vast blijven houden, aan een laagdrempelige inkom.
We zijn gezegend met een verstandige en getalenteerde beheerder, en een drietal actieve moderators.
In de jaren dat ik hier zit, ook als moderator, heb ik niet meer problemen kunnen ontdekken bij gasten dan bij geregistreerden.
Moest er iets voorvallen zonder dat een mod in de buurt is, daar is de knop voor.
En zelfs al ben ik offline, sneak ik wel eens binnen als gast.

We kunnen een gast wel vriendelijk verzoeken te registreren, of een naam onder zijn post te zetten voor herkenning, edoch andere middelen worden door de crew afgeraden.

^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 22:25:21.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Aanvulling;
Helemaal onderaan de pagina staan "Regels & privacybeleid · Algemene Voorwaarden", hierin staat wat mag en niet mag door Multidesk.be en door de gebruiker.
Het zal de eerste nog moeten komen die spam ontvangen heeft via Multidesk.be, en in elk geval van calamiteit buiten Multidesk.be om dat er wel mee te maken heeft, mag men altijd de beheerder contacteren, die een passende oplossing daarvoor zal vinden.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op zondag 1 februari 2009 om 22:30:54.
Cdude's avatar
Dat "gespam" door registratie kan je gemakkelijk vermijden door een apart registratieadres(zoals ik heb) en
10 Minute Mail
De meeste spam krijg je trouwens als je je emailadres open en bloot op een forum plaatst.
Daarom ook dat dit wordt verwijderd

De drempel is idd lager maar net daarom krijg je wel dikwijls zulke vragen als :
"Help, mijn PC is kapot, ik kan nt mr msn..." en dan nooit niks meer.

Waarom de moeite doen de mensen te helpen als zij niet eens de moeite willen doen zich te registreren ? (zou je kunnen stellen)

Dixit

Soms alleen een nickname, soms volledig bekend.

Het spreekt vanzelf dat van een moderator de schoenmaat, bankrek, pincode en sexuele voorkeur bekend zijn :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 22:43:50.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Alle emailadresssen die "geschreven" zijn worden verwijderd door de crew.
De enige die mag blijven staan is die in het profiel, echter is die verbouwd tot plaatje.
Maar men kan ervoor kiezen het emailadres op de profielpagina niet weer te geven, men bepaald zelf wat men wil delen (met uitzondering van de nickname natuurlijk :) )

Waarom wel/niet registreren

^ Reactie #7 geschreven door Martijn op zondag 1 februari 2009 om 22:46:13.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Ik denk dat het meest belangrijke hier reeds geformuleerd is.

Het belangrijkste in deze is inderdaad om de drempel zo laag mogelijk te houden. Om dat te bekomen hebben we reeds regelmatig de website aangepast, niet in het minst de registratiepagina zelf. Ook zijn we aan het testen om API's van derden, bijvoorbeeld Facebook, te gebruiken om zo de registratie eeeeecht wel eenvoudig te maken.

De enige situatie waarbij, mijn inziens, registratie een voordeel annex noodzaak is, is wanneer meerdere niet-ingelogde bezoekers reacties achterlaten in eenzelfde onderwerp. In het merendeel van de gevallen, gaat het dan echter om mensen die op zich al zondigen tegen de Multiquette. (het opgeven van een naam zou hier soelaas kunnen brengen, helaas conflicteert dat dan net weer met het nut van registratie)

Het probleem is echter dat registratie (een gebruikersnaam) vaak een vals gevoel van veiligheid geeft. Een vals e-mailadres (bestaan er echte overigens?) is zo aangemaakt en disposable e-mailadressen zijn tegenwoordig gemeengoed op het Internet. Is een registratie in die zin de oplossing?

Quasi iedereen zal beamen dat op andere websites, waar registratie verplicht is, onderwerpen eveneens achtergelaten worden (geen reactie meer ontvangen van de originele auteur). Wij hebben reeds gemerkt in de enige sectie hier op de Multidesk.be-forums waar registratie verplicht is, de spyware forums met name, dat er frequent achtergelaten onderwerpen opduiken (na een maand gaan die dicht in die forums omdat de inhoud toch weinig nut meer heeft na die periode - een vrij strikte aanpak i.v.m. de overige moderaties).

Het verschilt natuurlijk van persoon dat persoon, maar we hebben in het verleden gemerkt dat vragen om te registreren soms mensen wel afschrikt. Ik zal bijvoorbeeld, wanneer ik ergens iets moet downloaden (laat ons zeggen bijvoorbeeld een stuurprogramma) en daarvoor mij eerst moet registreren, snel terug naar mijn zoekmachine gaan en een andere locatie vinden. Mijn inziens kan je jezelf als website niet noemenswaardig onderscheiden van het grote volle www met een eerste indruk. Ik maak veel liever gebruik van een website zonder mij te registreren (noem het lurken if you like) en zal mij naderhand wel registreren als blijkt dat de website daadwerkelijk iets meer te beiden heeft dan de rest.

Neem nu CDude zelf; in het begin heb je hier toch ook geantwoord als niet-geregistreerde bezoeker? Wat je bewogen heeft je uiteindelijk toch te registreren, zijn mijn zaken niet, maar blijkbaar was het wel de moeite waard. Net dat laatste is wat van tel is voor ons: verplicht mensen niet nogmaals een zoveelste account aan te maken voor een simpele reactie achter te laten. Bied ze veel liever voordelen die registratie de moeite waard maken.

Aanvulling

Er zijn nog een aantal reacties bijgekomen sinds ik aan mijn reactie begon te typen, maar ik denk dat ik alle vragen wel van een antwoord gediend heb, zij het onrechtstreeks misschien :).

Opmerking van de crew

Typfoutje rechtgezet :)
Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.05 % door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 22:52:31.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 22:49:14.
Wheeldigger's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Cdude op 01/02/2009 22:30:54:
Het spreekt vanzelf dat van een moderator de schoenmaat, bankrek, pincode en sexuele voorkeur bekend zijn :P

Schoenmaat is 44, bankrek is 108214745 Rabobank Nederland, pincode krijgt u tegen betaling, en sexuele voorkeur is mooie vrouw :P

@Martijn; lever dien Jupiler maar in en typ eens wat vlugger :D (lol)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.7 % door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 22:53:37.
^ Reactie #9 geschreven door Martijn op zondag 1 februari 2009 om 22:55:49.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder

Randinformatie

Dixit

Dixit Wheeldigger op 01/02/2009 22:49:14:@Martijn; lever dien Jupiler maar in en typ eens wat vlugger :D (lol)

't is net vanwege de Heineken dat het allemaal zo traag en met fouten gaat :P.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op zondag 1 februari 2009 om 23:18:04.
Cdude's avatar

Dixit

Wat je bewogen heeft je uiteindelijk toch te registreren, zijn mijn zaken niet, maar blijkbaar was het wel de moeite waard.

Redenen :

- Grappige bende ;-)
- Gemengde kennis
- Naastenliefde en behulpzaamheid

and last but not least : de humor van Wheely (party)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.35 % door Cdude op zondag 1 februari 2009 om 23:26:35.
^ Reactie #11 geschreven door Dreams op zondag 1 februari 2009 om 23:35:53.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Haha, de wheely toch. Zonder hem zou ik hier ook niet zijn :d
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #12 geschreven door Wheeldigger op zondag 1 februari 2009 om 23:43:46.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Nou, hop! Naar de meeting dan (whip)
En Martijn, laat dat Amsterdamse bocht nu eens staan, neem eens een Palmke (b)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen