Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Nvidia Geforce 7000M(laptop)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Chrikke op maandag 26 januari 2009 om 12:37:37.
Chrikke heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Ik heb me vorige maand een laptop gekocht: een ASUS Pro50N-AP268C
2.10 Ghz, 3GB Ram, en 250 GB HDD. En plus, een Nvidia Geforce kaart! En dat voor slechts 550 euro!

Ja, dat dacht ik. Nu blijkt net die grafische kaart bijzonder slecht te zijn. Het is een laptop voor zowel schoolgebruik als games. En daar zit het probleem. De games die ik speel zijn niet al te zwaar, maar ze lopen gewoon aan een enorm trage framerate. Ik speel bv. WarRock, CS Source, Star Wars Battlefront 2 en LOTR Conquest moet ik nog aan de praat krijgen. Alleen die 4.

Mijn grafische kaart is dus zelfs voor die games niet voldoende. En dan zet ik alles ingame nog op low, en ik gebruik steeds SmartClose. Ik heb directx10, en de laatste drivers.

Zijn er 'truukjes' om het allemaal wat vlotter te laten lopen, of bestaat er iets als een externe videokaart?

Alvast bedankt!
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 26 januari 2009 om 12:59:40.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Externe videokaarten bestaan, maar tenzij je iets van een €500 kwijt wilt zijn is dat geen optie (concrete prijs weet ik niet maar het is veel). Een videokaart vraagt zeer veel van een computer, en er is simpelweg geen poort dat die snelheden aan kunnen (ik spreek hier over gigabit snelheden -> USB? Firewire? Externe PCIx eerder of als je een vroege vogel bent USB3 misschien ;)).
Alhoewel het is niet voor niets dat de grafische kaart een tiental jaren geleden niet meer op de gedeelde brug stond zoals alle andere ingangen, maar meteen gekoppeld werd aan de CPU (nl aan de north bridge). De data die van de CPU en grafische kaart gaat is enorm! Je kan dat niet zomaar op een gewone USB poort gaan draaien.

Andere trucjes? Tja, enkel je grafische kaart drivers goed geupdate houden. Je hebt het hier echter over een laptop van €550, je kan hier niet van verwachten dat hier een degelijke grafische kaart in steekt (al is het een nvidia gforce ding). Elk bedrijf (ook nvidia) heeft zijn budget producten en die steekt in jou laptop.
Laptops worden overigens vaak geleverd met gedeeld geheugen. Je RAM geheugen wordt dan gedeeld met die van je grafische kaart. De kaart op een doorgaanse PC hebben hun eigen geheugen, maar bij laptops doet men dit vaak niet om het zo goedkoper te maken (NB dit geheugen kan je niet upgraden). Het RAM geheugen gebruiken voor je grafische kaart is daarbij nog een vertragende factor (aangezien niet enkel je GPU dat geheugen gebruikt, maar ook de CPU).

Smart close mag je dan gebruiken veel zal het niet helpen. Je al zo de CPU wat minder belasten maar uiteindelijk is het de grafische kaart die niet mee kan.

Kortom: er is niets wat je kan doen. Je kan een budget grafische kaart niet laten werken als een duurdere.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 13.38 % door SMG op maandag 26 januari 2009 om 13:03:17.
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op maandag 26 januari 2009 om 13:23:56.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
1) Altijd je configuratie checken in functie van je doel. Het spreekt vanzelf dat je om te gamen vooral je GRAKA vergelijkt. Voor minder dan 1000€ hoef je geen goede "game" laptop te verwachten.
Alienware

2. "Truukjes" zoals overclocken hoef je met je 7300 niet te proberen. In topmodellen zitten er ondertussen al 2 GRAKA's in SLI configuratie

3. Externe graka's bestaan maar zijn erg duur. KLIK

4. Graka's kan je hier vergelijken.

Misschien eens vragen in de winkel of je hem kan ruilen voor een beter/duurder model?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door StOosh op maandag 26 januari 2009 om 16:42:33.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526

Randinformatie

Alienware is nu toch niet geheel een referentie vind ik, je betaald ook voor hun fijne naam Ún voor hun design... Maar een goede game laptop blijft toch duur
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 26 januari 2009 om 16:50:50.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Randinformatie

Geen me dan een betere referentie? http://www.xxodd.nl/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door StOosh op maandag 26 januari 2009 om 18:23:58.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526

Randinformatie

Ik zou eerder een Dell of eentje van factorgaming kiezen. Maar ieder zijn smaak... ;)
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op maandag 26 januari 2009 om 23:21:50.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Graag ergens anders reutelen, hier heeft de topicstarter weinig aan ;)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen