Multidesk.be » Forums » PHP » post_max_size

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Simon op zaterdag 24 januari 2009 om 19:37:55.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Op mijn website heb ik pagina's waar men foto's en video's kan uploaden. Ik heb echter problemen met grote bestanden.
Ik heb een vermoeden dat dit ligt aan post_max_size. Grote video's kan ik niet uploaden. En op de foto-pagina is het mogelijk om 15 foto's tegelijk te selecteren. Maar meer dan 5 foto's wil hij niet accepteren.
Vandaar mijn vermoeden dat de ingestelde waarde van post_max_size te laag (8M) is en dat hij daarom faalt.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Zo staat bovenaan de pagina nu al:
PHP
  1. <?php
  2.  
  3. ini_set('memory_limit', '128M');
  4. ini_set('post_max_size', '60M');
  5. ini_set('upload_max_filesize', '50M');
  6.  
  7. ?>

Maar om de een of andere reden haalt dit niet veel uit. Werkt ini_set misschien niet altijd? Of is op de pagina zelf al te laat om dit te wijzigen?
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op zaterdag 24 januari 2009 om 22:24:06.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Het is ook mogelijk dat er een fout optreedt tijdens het opladen zelfs.

Als je een ini_get() doet op die waarden, wat krijg je dan?
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door Simon op maandag 2 februari 2009 om 21:09:45.
Simon's avatar
Als ik ini_get doe op die waarden voor de ini_set krijg ik:
memory_limit: 64M
post_max_size: 8M
upload_max_filesize: 150M

en na de ini_set krijg ik:
memory_limit: 128M
post_max_size: 8M
upload_max_filesize: 50M

Het ziet er dus naar uit dat ik post_max_size op die manier niet kan veranderen. Is er toch een manier om dit te doen?
^ Reactie #3 geschreven door thekid op maandag 2 februari 2009 om 21:12:37.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
niet specifiek op php gericht maar welke fout krijg je juist :)

in asp.net heb ik het ook af en toe dat ik bvb geen 8 files tegerlijkertijd kan opladen, maar dan komt het eerder omdat ik een timeout op de response heb, en dus niet omdat de bestanden in het totaal zo groot zijn...

maar da was dus een beetje terzijde...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op maandag 2 februari 2009 om 22:32:49.
Beheerder
Dacht het al hoor dat het dat ging zijn.... Een andere oplossing zou zijn om de files via een FTP-applet op te laden. Heb je zelfs misschien ondersteuning voor resume functionaliteit ;-).

Zelf heb ik al vaak gemerkt dat het uploaden van dergelijk grote bestanden op het Internet (spreek dus niet over een intranet) wel eens vreemde problemen durft geven...
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door Simon op dinsdag 3 februari 2009 om 11:08:49.
Simon's avatar
Het is in feite de bedoeling dat iedereen zo'n bestanden kan uploaden dus het mag niet te omslachtig worden.

Ik krijg niet echt een fout. Als niet te veel bestanden upload zie ik zo een klein zandlopertje naast mijn muis wat wil zeggen dat de pagina bezig is. Hij gaat dan pas naar de volgende pagina als alles upgeload en uitgevoerd is. Bij te grote bestanden gaat hij echter direct naar die volgende pagina zonder iets up te loaden.
^ Reactie #6 geschreven door Martijn op dinsdag 3 februari 2009 om 13:31:34.
Beheerder
Waarschijnlijk net vanwege een timeout.
Martijn Wouters
^ Reactie #7 geschreven door Simon op woensdag 4 februari 2009 om 19:03:40.
Simon's avatar
Nochthans lijkt het er niet op dat hij probeert up te loaden. Hij schakelt direct door naar die volgende pagina. Wil dit dan zeggen dat de server al weer dat er timeout zal zijn?
^ Reactie #8 geschreven door Martijn op woensdag 4 februari 2009 om 21:59:37.
Beheerder
Ofwel gaat er effectief iets fout bij het uploaden he; kan veel oorzaken hebben. Wanneer het effectief over grote bestanden gaat, zou ik sowieso opteren om ze via FTP op te laden.
Martijn Wouters
^ Reactie #9 geschreven door thekid op woensdag 4 februari 2009 om 22:59:05.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Normaal gaat ook de content-length eerst verder naar de server, alvorens de actuele data, anders zou het nogal onlogisch zijn dat er een limit op zit, hé ;) (de bandbreedte zou toch verspilt worden) :)

'k heb je in pm ook nog een berichtje gestuurd, waar ze vanonderen de pagina een paar script in perl meegeven om grote bestanden op te laden (tot 32mb standaard ;))
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #10 geschreven door Simon op donderdag 5 februari 2009 om 20:10:46.
Simon's avatar

Dixit

Dixit thekid op 04/02/2009 22:59:05:

Normaal gaat ook de content-length eerst verder naar de server, alvorens de actuele data, anders zou het nogal onlogisch zijn dat er een limit op zit, hé ;) (de bandbreedte zou toch verspilt worden) :)

Inderdaad, toch vrij logisch. Het probleem ligt dan toch in post_max_size.

Bedankt voor de link alleszins, ik heb er van bijgeerld. Maar van perl ken ik niets, dus ik weet niet of dat echt een optie is.

Zelf kan ik inderdaad de bestanden uploaden via ftp, maar het probleem is dat gewone gebruikers dat niet kunnen.

Ik zal eens vragen aan de webhost of het mogelijk is om die waarde wat te verhogen.
^ Reactie #11 geschreven door Simon op zondag 8 februari 2009 om 20:27:32.
Simon's avatar
Ik heb de webhost gevraagd ofdat de waarde verhoogd kon worden en dit is zonder problemen gebeurd.
Alles werkt nu!
^ Reactie #12 geschreven door Martijn op zondag 8 februari 2009 om 20:45:14.
Beheerder
Let wel dat op dat in geval van timeouts, je dus wel rare zaken kan zien, zeker als je upload proces uit meerdere delen bestaat :-).
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen