Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Microsoft gerelateerde Office VS OpenOffice (verplaatst)

• Pagina
  • <
  • 1
  • [2]
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door *Scorpia* op maandag 20 april 2009 om 19:37:49.
*Scorpia*'s avatar
Multiviteit: 1004
Coffee
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt. Doch ik denk dat bijv. voor het schrijven van papers en een thesis normaal gezien de opmaak wel in orde zal blijven (bijv. het is toch niet zo dat inspringingen [tabs] opeens verspringen ofzo?)..
(:c) Once in a while, I go to the Opera but most of the time I Explore... (bunny)
^ Reactie #21 geschreven door SMG op dinsdag 21 april 2009 om 10:43:26.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
OpenOffice heeft een export naar PDF. Als je echt niet zeker bent met wat er zal gebeuren met je document raad ik je zeer sterk aan om die export naar PDF te gebruiken.
PDF is een formaat dat bijna iedereen kan openen en hiermee ben je zeker dat wat jij in de PDF ziet dat andere mensen het ook zo zullen zien. Ook kan een PDF niet gewijzigd worden zonder dat je het merkt, wat eigenlijk een veel beter formaat is voor het afleveren van papers of andere taken (of officiŽle documenten).

Om op je vraag te antwoorden: tabs zullen niet plots verspringen, maar wat jij ziet in je OpenOffice document zal die persoon nooit exact zien in Office! Je kan dat wel met een korrel zout nemen, het verschil zal niet altijd zo snel te merken zijn. Maar er moet maar 1 afbeelding zijn die fout geplaatst werd en heel de schoonheid van je document kan in het water vallen.
Leerkrachten die denken dat Office de enige tekstverwerker is zullen dit dan ook niet begrijpen. Om dus zekerheid te bieden gebruik je best PDF.

DOC en ODT bestanden zijn echt geen goede formaten om iets mee te versturen. Het is zelfs zo erg dat je soms een verschil zal merken met hetzelfde DOC bestand als je het deelt tussen Office 2007 en 2003.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.25 % door SMG op dinsdag 21 april 2009 om 10:44:52.
  • Pagina
  • <
  • 1
  • [2]
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten