Multidesk.be » Forums » Beveiliging » Wat is de beste (gratis) beveiliging tegen virussen, trojans,... en spyware? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door janximan op maandag 7 januari 2008 om 20:43:14.
janximan's avatar
Multiviteit: 68
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik vroeg me af hoe ik mijn pc het best kan beveiligen tegen virussen en spyware enzo en al die overbodige rommel kan verwijderen.
Ik begruik nu: avg, avast, antivir, kasperskyonline, cc-cleaner en hitman pro.
Een artikel had deze programma's aangewezen.
Klik op deze link om het artikel te lezen. http://www.renvlaanderen.be/static/thema/DVD_%20VEILIGICT/PDF/spyware%20antivirus%20privacy.pdf
Is het wel juist wat hij zegt ivm met de beste scanners tegen virussen, spyware enzo... Heb al veel gehoord dat Hitman Pro slecht is,maar deze persoon raad het juist ten zeertste aan :s
Heeft iemand andere aanbevelingen...? En zijn zoveel scanners wel goed voor de prestaties van de pc...?

Alvast bedankt!
aan allen die reageren...proficiat,
aan allen die niet reageren...ook proficiat.
^ Reactie #1 geschreven door Xeno op maandag 7 januari 2008 om 20:46:43.
Xeno's avatar
Multiviteit: 1935
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi Janximan,

Maak hier je keuze:

Goede gratis virusscanners zijn:

Avira
AVG
Active Virus Shield bij deze wel tijdens de installatie de Security Toolbar uitvinken.

Goede gratis firewall's zijn:

Comodo
Kerio

En wil je iets meer weten kijk dan hier

En Hitmanpro heb je niet nodig!!

Xeno :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.77 % door Xeno op maandag 7 januari 2008 om 20:47:58.
Carpe Diem

^ Reactie #2 geschreven door Suriv op maandag 7 januari 2008 om 20:52:22.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit janximan op 07/01/2008 20:43:14:
Ik begruik nu: avg, avast, antivir, kasperskyonline, cc-cleaner en hitman pro.

Ab-so-luut geen goed idee. Zoals Xeno al aanhaalde: maak een keuze. Meerdere virusscanners op n systeem (in jouw geval AVG, Avast! en Antivir) werken elkaar enorm tegen.

Nog iets: als je met verstand surft heb je enkel een antivirus en een firewall nodig. De rest is nodeloos belasting van je systeem.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.59 % door Suriv op maandag 7 januari 2008 om 20:52:48.
^ Reactie #3 geschreven door Xeno op maandag 7 januari 2008 om 21:08:14.
Xeno's avatar
Multiviteit: 1935
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Meerdere virusscanners op n systeem (in jouw geval AVG, Avast! en Antivir) werken elkaar enorm tegen.

En dat is 1000% juist.

Xeno :)
Carpe Diem

^ Reactie #4 geschreven door Dreams op maandag 7 januari 2008 om 21:24:10.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kan er iemand een duidelijk verklaring ervoor geven? Ze zeggen altijd dat het slecht is, maar waarom? "Ze werken elkaar tegen" wat bedoel je met deze zin?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op maandag 7 januari 2008 om 22:08:38.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
2 kapiteins op 1 schip etc....
Probeer eens Win XP en 2000 (oid) op 1 partitie te zetten zonder dualboot, levert ook problemen op :)

Een virusscanner frut zich daar neer o.a. waar normaal virussen gaan zitten, dus redelijk logisch dat een andere scanner de ene als virus aankijkt.
^ Reactie #6 geschreven door janximan op dinsdag 8 januari 2008 om 14:21:41.
janximan's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zal dan Avir - AntiVir, en cc-cleaner (om de overbodige internetrommel op te ruimen) er dan op laten staan, en Comodo downloaden. Maar ik gebruik Vista, is het dan wel nodig om nog zo'n firewall te downloaden? Of beschermt Comodo tegen meer indringers dan de standaard firewall van microsoft?
En wat is volgens jullie een programma dat het meest aan te raden is tegen spyware?
^ Reactie #7 geschreven door SMG op dinsdag 8 januari 2008 om 14:43:47.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
In het stappenplan staan een aantal antispyware programma's opgenoemd die je kan gebruiken:
http://www.multidesk.be/links/link/20/
http://www.multidesk.be/links/link/133/

Windows Vista heeft basis ook een antispyware programma (Windows Defender) dat actief op staat (dus zal preventief spyware buiten proberen te houden).

Wat betreft een firewall zal de mening wel een beetje gedeeld zijn. Je bent beter beschermd als je gebruik maakt van een firewall van een andere producent. Als immers iedereen dezelfde firewall gebruikt en er is 1 lek in kan men meteen 100% van alle computers binnen breken.
Echter ik vind dat de firewall van Vista behoorlijk zijn best doet om het toch te overwegen. Vind je echter van jezelf dat je gevaarlijke surfer bent, dan raad ik je aan om toch maar Comodo of andere te gebruiken.
Moest je Windows XP gebruiken zou ik resoluut nee zeggen tegen het gebruik van die ingebouwde firewall.
^ Reactie #8 geschreven door janximan op dinsdag 8 januari 2008 om 14:51:07.
janximan's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt!
Wat bedoel je eigelijk met een gevaarlijke surfer...?
^ Reactie #9 geschreven door SMG op dinsdag 8 januari 2008 om 15:09:30.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Stel jezelf volgende vragen:
  • Al vaak last gehad met virussen, spyware, ...?
  • Surf je naar gevaarlijke sites (het nieuwsblad, Multidesk.be, youtube, ... zijn geen gevaarlijke sites) of vaak naar sites die je nog niet kent?
  • Controleer jij eerst van wie de mail komt voordat je de bijlage ervan opent?
  • Surf je achter een router? (achter een thuis router surfen is vele malen veiliger dan direct aan het internet hangen)
  • Surf je met een alternatieve browser (dus niet Internet Explorer)?
  • Heb je kinderen? (tja, kinderen zijn gevaarlijk ...)
  • Ben je MSN verslaafd en druk je op elke advertentie waar je extra emoticons mee kan vastkrijgen? Word je vaak verleidt door flashy internet reclame?
  • Maak je gebruik van P2P netwerken, torrents, ...?

Natuurlijk niet vergeten, een firewall haalt niets uit als je hem niet goed beheerst. Een firewall vraagt vaak om programma's internet te verlenen (dit is een van de grooste doelen van een firewall, zo houd je kwaadaardige programma die jij hebt binnen zodat ze zichzelf niet verspreiden). Als jij dan spontaan telkens op JA klikt dan zal de firewall dit zien als ongevaarlijk en het programma internet/netwerk toegang geven (nut firewall verdwijnt dan als sneeuw voor de zon).
Het belangrijkste van alles is dan nog steeds aandachtig surfen. Een programma kan veel maar kan nog steeds niet nadenken. Echter virussen, spyware, ... worden met de dag beter en sterker en het is meestal de kwaadwillige programma's die een stapje voor hebben op de bestrijders (je gaat immers geen remedie zoeken voor een ziekte als die nog niet uit is...). Het is dus van groot belang dat je er je eigen verstand bij houdt bij het surfen, mailen, ...
Wees kritisch en denk niet dat alles op het internet er is voor jou plezier, de aanbieders willen vaak ook geld verdienden (of beroemd zijn door een virus te schrijven dat 1 miljoen PC naar de ***** heeft geholpen).

Als je kinderen hebt en je weet dat die zich hier niet aan zullen houden zal je restricties moeten opleggen. Vista heeft een volledig parental control dat je kan gebruiken om je kinderen te dwingen veiliger te surfen.
^ Reactie #10 geschreven door janximan op dinsdag 8 januari 2008 om 15:38:27.
janximan's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ok,dat is duidelijk :d
bedankt! _O_
^ Reactie #11 geschreven door ss3wim op donderdag 27 maart 2008 om 13:23:20.
ss3wim heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 178
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
gebruik gewoon avg of kaspersky + comodo + ccleaner + ad aware ( deze is niet echt nodig maar is toch zeer goed )

dan zit je redelijk goed
^ Reactie #12 geschreven door een gast op woensdag 30 juni 2010 om 20:11:17.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het beste anti-spyware programma is Malwarebytes anti-malware.
^ Reactie #13 geschreven door een gast op woensdag 30 juni 2010 om 20:16:49.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik gebruik al ene tijdje avast antivirus en adware. daarbij internet ik 'veilig'.
en ben er zeer tevreden mee.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten