Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » Kopen via Internet (gesloten - verplaatst)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Berry op zondag 28 december 2008 om 18:44:10.
Berry's avatar
Multiviteit: 120
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wie heeft ervaring met companyAnybuyshop (anybuyshop ..at.. hotmail ..punt.. com)

heb een aanbieding gezien op Kapaza, maar kan verder geen gegevens vinden over de verkoper, tenzij algemene

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst en het e-mailadres vervormd (per uitzondering laten we dit staan).
Martijn
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.76 % door Martijn op zondag 28 december 2008 om 18:56:10.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 28 december 2008 om 19:10:48.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het moet een gigantisch grote verkoper zijn moest hier iemand zitten die al ooit ervaring heeft met die online verkoper.
Het enige wat je kan doen bij online kopen/verkopen is naar hun feedback kijken. Daar kan je zien wat ze in het verleden al hebben uitgespookt. Via het email adres zelf ben je niet zoveel, ik ken veel mensen die een 'rommel' adres krijgen omdat ze bang zijn om veel spam van die sites te krijgen (tja, ik ben er zo eentje van :D)

Let wel op: ebay is in zulke dingen zeer goed (veel beter dan die gratis 2de hands sites). Bij ebay is het veel moeilijker om meerdere accounts aan te maken, feedback te verwijderen,... Bij ebay heb je meer zekerheid (is mijn eigen oordeel). Bij voorkeur zou je best kiezen voor betalen tijdens afhalen, zo is het meeste wat je kan verliezen enkel de rit naar de verkoper.

Zelf heb ik nog nooit iets gekocht via gratis veiligsites (wel verkocht). Van de verkoop ben ik matig tevreden*, van ebay (waar ik al meermaals iets heb gekocht) ben ik 100% tevreden.

* als je een bod doet op een artikel ben je niet verplicht om effectief te kopen. Zo hebben mensen al meermaals mijn aanbiedingen om zeep geholpen door op dingen te bieden maar uiteindelijk niets van hun laten weten.

Mijn raad: doe nooit iets als je er zelf geen goed gevoel bij hebt!!! Geef nooit je VISA, MASTERCARD gegevens aan iemand!!!! Je mag je IBAN en rekeningnummers geven (met die nummers kan men enkel geld storten naar die rekening en dat stoort de eigenaar niet ;))
^ Reactie #2 geschreven door Dewildesofie op zaterdag 5 januari 2013 om 11:25:38.
Dewildesofie's avatar
Multiviteit: 2
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als het te goed lijkt, dan blijf je er best van weg. Ik heb positieve ervaring met verkopen, en matige ervaring met aankoop: goed voor pretpark tickets, maar een keer gefopt door een kapotte netbook te kopen terwijl verkoper beweerde dat alles ok was. Mijn tip: vraag of je het product bij de verkoper zelf mag afhalen, en dan contant betalen. Is dit ok voor hem, dan weet je dat de verkoper ter goeder trouw is. Weigert hij of reageert hij niet meer dan is er iets fout. Mijn ervaring met Ebay is daarentegen 100% positief.

Opmerking van de crew

Dit is goede informatie voor iedereen, maar je hoeft geen 5 jaar oude topics op te rakelen hoor :)
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten