Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » printer delen (vista)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op vrijdag 4 januari 2008 om 23:49:16.
mijn printer is aangesloten op een desktop met vista
die desktop is via LAN verbonden met een draadloze router
nu zou ik graag vanaf verschillende laptops (sommige met vista, andere met xp) die printer gebruiken

ik heb al geprobeerd om dit te doen:

start > run > \\ipadres van PC met printer

maar dat netwerkadres wordt niet gevonden stond er

kan iemand mij helpen?
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 5 januari 2008 om 00:10:26.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Simpel: ga op een andere comp bezig en start daar de wizard printer toevoegen :)
Zorg wel dat die Vista en printer aanstaan ;)
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zaterdag 5 januari 2008 om 14:09:06.
ok, ik heb de wizard geprobeerd,
maar dan moet ik een printer zoeken of ingeven
als ik de naam van de printer ingeef, dan wordt die niet gevonden
en als ik een printer zoek, dan staat die er niet bij

ik kan wel vanop de pc met vista aan de laptop met xp
maar ik kan niet vanop de laptop met xp aan de pc met vista
(start -> run -> \\ ipadres)

ik heb op de pc met vista wel niks van netwerk ingesteld ofzo,
deze is net nieuw en ik heb die gewoon met lan verbonden aan de draadloze router
maar aangezien ik wel vanop de pc met vista een een laptop kan, neem ik aan dat die pc met vista wel in het netwerk zit?
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zaterdag 5 januari 2008 om 14:18:05.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Kan je eens controleren of de printer wel gedeeld is, ook moet je de firewall controleren van Vista (of als je eentje hebt van een andere producent). Bij de firewall moet map/printer delen aan staan, anders zal er niet veel van in huis komen ;)
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zaterdag 5 januari 2008 om 20:28:29.
ja, ik heb de printer gedeeld (gewoon via de eigenschappen en dan aangevinkt om te delen)

ik heb een trial van norton erop, daar zit normaal wel een firewall in
maar wat moet ik daar precies doen

en het is niet alleen het delen van de printer,
ik kan gewoon niet aan de hele pc...
ik kan wel vanaf de pc aan de laptops
en vanaf de laptops aan andere laptops
maar niet vanaf de laptops aan de pc met vista
^ Reactie #5 geschreven door SMG op zaterdag 5 januari 2008 om 20:38:23.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Tja, dat is logisch ... Printer en mappen delen is meestal wel samen gebonden als 1 instelling. Je zal dus in je firewall (Norton dus) moeten gaan zoeken naar die instelling.

Nu aangezien je met een trial werkt, is het misschien handig om nu te beslissen wat je precies zal gebruiken. Het zou jammer zijn moest je na de trial periode weeral iets anders kiezen en terug de hele rimram moeten opzoeken.

Als je geen geld wilt geven aan een Firewall, geen probleem. Vista heeft een ingebouwde firewall die min of meer wel zijn werk doet. Weet je echter van jezelf dat je vrij onvoorzichtig bent op het internet is een andere best wel aangeraden (beide zijn volledig gratis, maar kies er maar eentje):
Comodo
Kerio

Als je dus kiest om Norton eraf te gooien is het dan ook best om een andere antivirus te kiezen (weer gratis ;) en weer maar eentje kiezen):
Avira
AVG
Active Virus Shield bij deze wel tijdens de installatie de Security Toolbar uitvinken.

Norton dan wel eerst verwijderen als je een andere firewall een antivirus kiest ;)

Als je toch maar beslist om Norton verder te ontdekken, geen probleem. Je zal dan wel in de instellingen van de firewall moeten gaan zoeken naar bestand/printer delen. Ik kan je helaas niet aanwijzen waar die instelling verborgen is, heb geen Norton :p (maar ik denk niet echt dat dit zo moeilijk te vinden is, het is immers een veel voorkomend probleem).
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen