Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » MS-Access en VB6

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op zondag 21 december 2008 om 20:45:33.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi,

Ik heb een MS-Access database die ik enkel met VB6 benader. Ik moet mijn database beveiligen maar weet niet goed hoe.

Ze is al beveiligd met een paswoord maar dat is een lachertje, even zoeken via Google en je vind tooltjes om zo'n wachtwoor te kraken.

Ik vraag mij af of ik de database niet kan beveiligen zo dat die enkel met mijn programma kan benaderd worden.

Iemand een idee hoe? Of op een andere manier beveiligen?

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door thekid op zondag 21 december 2008 om 20:56:35.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
helpt dat iets?

http://office.microsoft.com/en-us/access/HP051882261033.aspx
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door joke op maandag 22 december 2008 om 23:10:45.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi Thekid,

Bedankt voor de link. Een oplossing heb ik er niet gevonden.

Ik wil eigenlijk bekomen dat anderen met mijn database niks kunnen aanvangen, dat ze bijvoorbeeld de tabbellen alleen maar kunnen lezen door mijn programma te gebruiken.
De database zou niet meer met MS_Access mogen kunnen geopend worden.

MS_Access geeft wel de mogelijkheid om een wachtwoord te gebruiken en dan kan de database alleen maar geopend worden met het opgeven van dat wachtwoord. Spijtig is zo'n wachtwoord kraken kinderspel en de beveiliging waardeloos.

Ik zoek nog wel verder.
Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door thekid op maandag 22 december 2008 om 23:29:26.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Een overstappen naar een andere database is niet in de mogelijkheid? bvb een mysql database? ( http://www.mysql.com )

ge kunt een trukske gebruiken door de naam van de extensie te veranderen, en deze dan zo ook in de connectionstring zetten? 't is natuurlijk makkelijk te omzeilen, maar gaat zo toch niet meer rechtsstreeks te openen zijn...

Ik heb ier eigenlijk geen access staan, dus verder kan ik je niet helpen
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door joke op maandag 22 december 2008 om 23:43:31.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Dat trukske met een andere extentie heb ik al gebruikt, ook de database ook al in een andere map gezet.

Het probleem is dat mij het openen van de database altijd een .ldb bestand wordt aangemaakt. Dat ldb bestand staat altijd in dezelfde map en heeft ook dezelfde naam als de database. Op die manier weten ze de database toch altijd te vinden en zitten er dan in te prutsen.

Een bestaande applicatie overzetten naar bijvoorbeeld mysql, daar zal wel wat werk in kruipen. Maar ik zal het dan toch eens moeten bekijken. Bedankt voor de tip.

Joke

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen