Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » tijdsberekeningen in excel

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op woensdag 17 december 2008 om 21:06:01.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
We zijn opzoek naar een systeem om een soort van chronometer te integreren in excel. Wat willen we hebben:

Een functie die zorgt dat, als ik op enter druk, de huidige tijdsnotatie overneemt en deze bewaart.
Als ik dan weer op enter druk en een nr ingeef moet hij de tijdsverschillen (tot op seconde) weergeven in een andere cel.

Het systeem moet dus een tijdsregistratiesysteeem worden wat heel eenvoudig kan worden bediend (als meerdere mensen kort na elkaar arriveren moet je snel kunnen werken) en wat flexibel is met de afgeleverde data. Ideaal zou zijn als er ook tussentijden kunnen worden genoteerd.

Laat maar horen hoe dit eventueel op te lossen is.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 17 december 2008 om 21:37:06.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Daar gebruik je geen Excel voor maar een programmeertaal (java, VB of zelfs DOS :p) maar toch geen Excel :-/
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op woensdag 17 december 2008 om 21:39:23.
Dat dacht ik ook al, maar da papa...

Heb jij een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Want buiten wat php is het bij mij niet veel soeps...

Misschien een leuk tussendoortje voor The_kid?

Kilian
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 17 december 2008 om 21:43:09.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Misschien wel een leuk tussendoortje voor mij ;)
Ik zal zien wat ik er van kan maken in het weekend. Het zal ofwel DOS ofwel Java worden. Geef wel een duidelijke omschrijving van wat het precies moet doen (dus bestanden schrijven, welk formaat etc).
^ Reactie #4 geschreven door thekid op woensdag 17 december 2008 om 23:22:56.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
en via php is dit ook mogelijk, zelfs via javascript (misschien wel beter via javascript voor reactietijd) :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Martijn op donderdag 18 december 2008 om 09:20:39.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Via Excel gaat dat ook hoor volgens mij; via een macro de date opvragen bij het starten en dan bij't stoppen.

Javascript lijkt mij inderdaad ook de meest aan te raden manier om dit via een webpagina op te lossen (in feite is het een beetje absurd php te gebruiken voor alleen de (lokale) tijd op te vragen) m.i.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #6 geschreven door Kilian op donderdag 18 december 2008 om 12:04:26.
@SMG:
De bedoeling is dat je op een knopje drukt, om de start te melden. Als je vervogens de nummer van de deelnemer intypt moet de tijd die hij erover gedaan heeft weggeschreven worden. Het beste zou zijn als je dit op het scherm ziet (ter controle) en in een excel tabelletje.
Er is nog wel een maar: het zou kunnen dat er 2 wedstrijden door elkaar starten. ALs er bv. reeks 5 start, en 5 minuten later reeks 6. Misschien moet ik dan eerst een tabel maken welke nummer in welke reeks zit?

@thekid: javascript is ook maar een beetje basic bij mij. Via php zou het lukken denk ik, maar dan moet ik nog wamp installeren op die computer, en ik weet niet of het dan nog wel interessant is

@Martijn: de mama heeft gisteren wat aan het proberen geweest, en ik zal vragen of ze die xls eens kan posten. Ze had het probleem dat als ze now() gebruikt alle tijden aangepast werden indien ze een nummer intypte.

Kilian
^ Reactie #7 geschreven door Martijn op donderdag 18 december 2008 om 16:42:54.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Via javascript is Date() alles wat je ndoig hebt in principe hé :-).

Met betrekking tot die reeksen: Arrayke gebruiken hé.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #8 geschreven door joocie op zondag 21 juni 2009 om 09:06:52.
joocie heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1
Is dit gelukt ?
Ik ben ook wel geinterreseerd in dit programmatje.

Joost
^ Reactie #9 geschreven door Kilian op zondag 21 juni 2009 om 09:16:16.
Jammer genoeg niet. We hebben wel een ALGE time klok te pakken gekregen. Naar wat heen en weer gemail zijn we tot de conclusie gekomen dat als we een kabeltje maakten, we de klok op de pc konden aansluiten.

Op die manier kunnen we dus de timing regelen. Misschien dat iemand anders nog verder is gegaan op die excel?

Kilian
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen