Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Hoe HP Deskjet 720c met centronics 36pin aansluiten op PC zonder parallel connector

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door WillyVerr op zondag 30 december 2007 om 17:43:39.
WillyVerr heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Ik heb een nieuwe pc (met windows Vista). Deze PC heeft geen parallel connector meer voor aansluiting naar mijn HP Deskjet printer 720C.
De originele kabel was 25pin parallel (PC) naar 36pin Centronics parallel connector op deze printer.
Ik heb op internet gevonden dat er CONVERTOR KABELS bestaan die CENTRONICS 36pins parallel (man) omzetten naar USB.
Kan iemand vertellen of dit werkt (met Windows Vista) voor deze printer?

Groeten

Willy
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 30 december 2007 om 17:54:45.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Niet (waarschijnlijk). Vista is een volledig nieuw besturingssysteem en de kans is vrij groot dat oude printers (zeker de jouwe) er niet op zullen werken (geen drivers - en als je Vista x64 draait kan ik je bijna 100% garantie bieden dat het niet zal werken).
Je moet al 100% zekerheid hebben dat jouw printer op Vista zal werken (al zonder die omweg). Dat laatste betwijfel ik, daarom zou ik je gewoon aanraden om een nieuwe printer te kopen dat wel Vista Certified is. Je zal er volgens mij zelf beter vanaf zijn, een converter kost immers al een beetje geld en de printer van tegenwoordig haal je voor een spotprijs in huis, zeker als je enkel zwart wit zoekt (de kostprijs van inkt is natuurlijk wel wat anders ...)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.67 % door SMG op zondag 30 december 2007 om 17:55:33.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen