Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » probleem Telenet - Emailprogramma

  • Pagina
  • 1 van 1
1 gast leest dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door trottingnews op maandag 8 december 2008 om 14:26:58.
trottingnews heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
Hallo,

sinds kort heb ik een probleem met het ontvangen van e-mail. Online kan ik ze makkelijk bekijken en beantwoorden maar zowal als Thunderbird als Outlook kan geen verbinding meer leggen met geen enkele mailserver (telenet en enkele eigen websites). Alles al eens geherinstalleerd, modem gereset maar geen oplossing. Ik vindt dit heel raar aangezien dit gewoon van den enen op den anderen moment gekomen is ('s morgens goed, 's avonds opstarten en problemen). Ook geen problemen met de firewall. Op een ander forum denken ze dat hij de juiste DNS server niet zou vinden bij mij...

OS: Vista
anti virus: AVG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 8 december 2008 om 14:52:39.
SMG's avatar
Multiviteit: 12010
Moderator
En wat is de foutmelding die Thunderbird en Outlook geven bij het controleren van mails?

Let op, de POP van Telenet is in.telenet.be (poort 110) en de smtp is uit.telenet.be (poort 25). Controleer dit toch even voor alle zekerheid.
^ Reactie #2 geschreven door trottingnews op maandag 8 december 2008 om 14:57:00.
trottingnews heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
ik heb zowel geprobeerd met pop.telenet.be als met in.telenet.be en de SMTP is uit.telenet.be


Thundirbird: kan geen verbinding maken met de server

outlook:
Bij taak Telenet Mail - Bezig met ontvangen is een fout (0x80042108) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).


mails versturen is geen probleem, ontvangen dus wel
^ Reactie #3 geschreven door SMG op maandag 8 december 2008 om 15:35:17.
SMG's avatar
Multiviteit: 12010
Moderator
Kan je voor alle zekerheid eens de antivirus volledig af zetten (firewall inclusie). Als dat niet lukt kan je dan even hetvolgende doen:

Start -> uitvoeren -> cmd -> 'ping in.telenet.be' (zonder aanhalingsteken typen in die zwarte DOS BOX). Dit zou iets moeten geven van
CODE
  1.  
  2. Pinging pop.telenet.be [195.130.132.55] with 32 bytes of data:
  3.  
  4. Reply from 195.130.132.55: bytes=32 time=9ms TTL=54
  5. Reply from 195.130.132.55: bytes=32 time=10ms TTL=54
  6. Reply from 195.130.132.55: bytes=32 time=9ms TTL=54
  7. Reply from 195.130.132.55: bytes=32 time=11ms TTL=54
  8.  
  9. Ping statistics for 195.130.132.55:
  10.     Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
  11. Approximate round trip times in milli-seconds:
  12.     Minimum = 9ms, Maximum = 11ms, Average = 9ms
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 51.59 % door SMG op maandag 8 december 2008 om 15:35:47.
^ Reactie #4 geschreven door trottingnews op maandag 8 december 2008 om 15:58:40.
trottingnews heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
geeft dit


Bijlage: bc1ea0ed25082bf2b93b8229f976ccf6.jpg
^ Reactie #5 geschreven door SMG op maandag 8 december 2008 om 16:52:31.
SMG's avatar
Multiviteit: 12010
Moderator
Kan je het op een andere PC ook testen?
Ik vrees dat het probleem niet bij jou jou ligt. Je kan eens contact opnemen met de Telenet helpdesk.
Als je dit probleem nog maar recent hebt (dus van vandaag) dan kan je nog even wachten en zien wat er gebeurt.
^ Reactie #6 geschreven door trottingnews op maandag 8 december 2008 om 16:54:44.
trottingnews heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
heb geen andere pc

duurt al meer dan een week en telenet beweerd dat ze alles getest hebben en dat alles perfect is.
^ Reactie #7 geschreven door SMG op maandag 8 december 2008 om 19:14:33.
SMG's avatar
Multiviteit: 12010
Moderator
Dan zullen we eens alles verwijderen ;)
Verwijder Thunderbird (via configuratiescherm -> software). Ga vervolgens naar C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Thunderbird\Profiles\thunderbird_id.default
Verplaats die map (eventueel naar het bureaublad) en herinstalleer dan Thunderbird. Normaal gezien zou Thunderbird opnieuw moeten doen alsof hij er nooit heeft opgestaan.

Schakel ook voor alle zekerheid firewall en antivirus uit. Als je geen windows firewall gebruikt maar een ander programma en deze uitschakelt is de kans groot dat Windows automatisch windows firewall inschakelt. Schakel die dus ook uit.
^ Reactie #8 geschreven door trottingnews op maandag 8 december 2008 om 20:23:13.
trottingnews heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
het werkt!


Super bedankt!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen