Multidesk.be » Forums » Java » gegevens type fout

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pindad op zaterdag 6 december 2008 om 19:01:10.
Pindad heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Hoi,

ik ben dus bezig aan het schrijven van een programma, maar er zit een fout in mijn gegevenstype.

het gegevenstype in mijn access database is Numeriek (meer bepaald integer).
Nu laat ik mijn programma een integer opzoeken, maar hij zegt dat de gegevenstypes niet overeenkomen...

CODE
  1. public ArrayList<Trader> getVerkoopOrder(String aBedrijfsnaam)
  2.    {
  3.        try
  4.        {
  5.        ArrayList verkoopLijst = new ArrayList<Trader> ();
  6.        System.out.println("HELP verkoop bedrijfsnaam: " + aBedrijfsnaam);
  7.        
  8.        /*Statement aantalverkoopidStmt = database.getDbConnection().createStatement();
  9.        AantalverkoopidResultSet =  aantalverkoopidStmt.executeQuery("Select Count(verkoopID) AS Aantalverkoopids FROM (Select distinct verkoopID from IndividueleAandelen where bedrijfsnaam = '" + aBedrijfsnaam + "');");
  10.         */
  11.         Statement verkoopidStmt = database.getDbConnection().createStatement();
  12.  
  13.         VerkoopidResultSet = verkoopidStmt.executeQuery("Select distinct verkoopID from IndividueleAandelen where bedrijfsnaam = '" + aBedrijfsnaam + "';");
  14.  
  15.        while(VerkoopidResultSet.next())
  16.        {
  17.  
  18. int averkoopid = VerkoopidResultSet.getInt("verkoopID");
  19.  
  20.                    Statement verkooporderStmt = database.getDbConnection().createStatement();
  21.  
  22.                    VKorderTraderResultSet = verkooporderStmt.executeQuery("Select [Order].orderID,[Order].datum, [Order].tijd, [Order].limietprijs, [Order].orderstatus, Verkooporder.aantalIndividueleAandelen from [Order], Verkooporder where [Order].orderID = '" + averkoopid +"' and Verkooporder.verkoopID = [Order].orderID;");
  23.  
  24.                    if(VKorderTraderResultSet.next())
  25.                         {
  26.  
  27.  
  28.  
  29.                            
  30.                            Trader aVerkooporder = new Trader(VKorderTraderResultSet.getInt("orderID"), VKorderTraderResultSet.getInt("aantalIndividueleAandelen"), VKorderTraderResultSet.getDate("datum"),VKorderTraderResultSet.getTime("tijd"), VKorderTraderResultSet.getString("orderstatus"),VKorderTraderResultSet.getDouble("limietprijs"));
  31.  
  32.                            verkoopLijst.add(aVerkooporder);
  33.                            
  34.                         }

Het gaat fout bij die int averkoopid = VerkoopidResultSet.getInt("verkoopID"); Er zit wel degelijk iets in (heb ik getest met system.out.println)
maar wnn hij dit doorgeeft wordt er gezegd:

java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie.

Heeft iemand een idee??

Opmerking van de crew

Ik heb je code in de [code] tags gezet zodat het duidelijker overkomt ;)
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.25 % door SMG op zondag 7 december 2008 om 11:10:02.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen