Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Mijn site (check) + problemen enz (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 13:19:33.
sammetjuuh heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 148
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Check effe www.samnelis.net

de site is nog niet af, maar wil check van enkele bugs die er mss inzitten of kleurenkeuze enz

ook enkele vragen: hoe maak je een login systeem & database die gegevens bijhoud van je site
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 26 december 2007 om 14:00:46.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een paar opmerkingen:
  • Zorg dat alle afbeeldingen op de server staan
  • Bezoekers zien dat niet graag, een intro pagina
  • Valid HTML, bijna iedere browser respecteert de regels van HTML (zelfs de opvolger van IE7). Zorg dat je website dus HTML valid is, je zal merken dat het dan veel simpeler is om je site op iedere browser goed te laten weergeven.
    Momenteel heeft je website 16 tot 56 errors op een pagina (W3C)
  • CSS: het valt enorm op dat de site gemaakt is met frontpage of dergelijke. De CSS bevat enorm veel overtollige informatie
  • Tabellen: wat kan ik erover zeggen, het is beter om je volledige layout niet te bepalen door tabellen
  • Ik merk op dat je heel veel gebruik maakt van scripts, voor eigenlijk iets stom (een lijntje onder een menu item). Zulke dingen kan je zeer simpel oplossen met een :hover in CSS.
  • Wat is de waarheid van deze pagina?
    Zeker zinnen als 'de avg firewall zorgt ervoor daj je internet traag is', 'je kan dit programma niet hacken!!!!', 'laat sommige virussen door'. Dit zijn nogal conclusies die je best beargumenteerd (ze zijn trouwens niet waar of wel maar slechte info).
  • Ook de speedtest (link) geeft nogal slechte resultaten. Je mag je hier natuurlijk niet teveel op richten, veel websites zijn veel groter maar de jouwe voor de code die het zou kunnen bevatten is het wel overdreven veel
  • ...

Het is vrij veel en ik raad je eigenlijk aan om gewoon opnieuw te beginnen, zeker als je wilt beginnen met PHP. Je zal immers zeer veel problemen tegenkomen als je die code in efficiënt in PHP wilt zetten. Veralgemeen je pagina's (maak templates van elk afzonderlijke pagina die goed gemaakt zijn) en nadien kan je daarin PHP code zetten.

http://www.multidesk.be/artikels/artikel/192/ (HTML cursus)
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/232/ (beknopte CSS cursus)
http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/ (gelijkaardig programma als Frontpage dat zich wel wat beter aan de standaarden houdt)

PHP inlogscript:
PHP
  1. <?php
  2.         //SQL code opstellen waarbij de gebruikersnaam gecontroleerd wordt met zijn wachtwoord (MD5 encryptie daarvan, best om geen wachtwoorden in een databank te bewaren!!!)
  3.         $sql = "SELECT * FROM gebruikers WHERE wachtwoord = '" . md5($_POST['wachtwoord']) . "' AND gebruikersnaam = '". addslashes($_POST['naam']) ."'";
  4.         $wachtwoord = mysql_query($sql);
  5.         //Hoeveel leden zijn er gevonden
  6.         $aantal_gebruikers = mysql_num_rows($wachtwoord);
  7.         //Als er 1 lid is gevonden mag je hem inloggen
  8.         if($aantal_gebruikers == 1){
  9.                 //Gegevens van dat lid ophalen
  10.                 $wachtwoord = mysql_fetch_array($wachtwoord);
  11.                 //Zijn gebruikersnaam, en ID in een sessie bewaren
  12.                 $_SESSION['gebruikersnaam'] = $wachtwoord['gebruikersnaam'];;
  13.                 $_SESSION['id'] = $wachtwoord['id'];
  14.                 //Eventueel bewaren wanneer hij het laatst is ingelogd
  15.                 $sql = "UPDATE gebruikers SET laatste_login = '" . date("Y-m-d G:i:s") . "' WHERE id = '" . $wachtwoord['id'] . "'";
  16.                 mysql_query($sql);
  17.         }
  18. ?>
  19.  
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.01 % door SMG op woensdag 26 december 2007 om 14:01:23.
^ Reactie #2 geschreven door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 14:05:18.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt SMG

kan je me enkele css sites geven voor een nieuwe template die ik zou willen en die bij de site past

nja die intro is omdat anders mijn .net site niet werkt
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 26 december 2007 om 14:16:45.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zet dit op je pagina tussen de meta tags (tussen de <head></head> tags). Pas het natuurlijk een beetje aan ;)
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="1; URL=andere pagina.html">

De 1 staat voor de ververs tijd, de URL is naar waar hij moet gaan na de aantal sec.
Die code zal automatisch naar een andere pagina gaan als je op je .net zit.
Echter ik zou je domein laten voor wat het is. Het is al een reclamepagina (met een popup) en sommige mensen nemen dan al rap de beslissing om weg te gaan van de site. Kortom, het voordeel van het domein weegt niet op tegen de nadelen (als je het mij vraagt).
^ Reactie #4 geschreven door thekid op woensdag 26 december 2007 om 14:25:32.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik ga akkoord met SMG, 2 popup's, waarvan 1 daarstraks luide ambetante muziek speelde, heb direct site gesloten

(btw, de header image kreeg ik niet te zien noch op de startpagina noch de website zelve)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 14:51:32.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
popups komen van de websiteteller :s

er is nogwerk aan de winkel, ik weet het
smg, ik heb nu nvu geinstaleerd maar er zijn GEEN themas bij :(
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 28.89 % door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 15:05:09.
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #6 geschreven door Slytherat op woensdag 26 december 2007 om 15:56:47.
Slytherat's avatar
Multiviteit: 300
Rat-chan
Mostly harmless...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@SMG
Wat is er mis met het gebruik van tabellen in een website?
Ben zelf nog minder dan een leek in het maken van websites, en ik heb er zelf op elke pagina :s Vond dat gemakkelijk om mee te werken(blush)

Dus bij deze, als volledige leek met geen greintje verstand van html, websites of PC's in't algemeen, dus louter als bezoeker:
- Pop-ups en reclamebanners in elke vorm sturen mij altijd.
- Op het gastenboek geraak ik niet
- Bij de 'partners'pagina openen alle links zich in een nieuw venster, wat ik persoonlijk toch wel storend vind.

Randinformatie

Is eigenlijk een goed idee om uw site te laten controleren op fouten ^_^
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.01 % door Slytherat op woensdag 26 december 2007 om 16:14:14.
I'm not a bitch, I just have a low bullshit tolerance.
^ Reactie #7 geschreven door thekid op woensdag 26 december 2007 om 16:16:56.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@ratje

het is niet het gebruik van tabellen in een website, maar wel de websiteopmaak gebruik makende van tabellen (dus alles op de website staat in 1 tabel (menu, content, etc...) Tabellen blijven broodnodig voor het weergeven van data, voor al de rest zijn div's ideale hulpmiddelen ;-)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #8 geschreven door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 16:20:04.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
div's wat is dat?
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #9 geschreven door SMG op woensdag 26 december 2007 om 16:25:35.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb nooit gezegd dat je geen tabellen mag gebruiken, wel dat je geen tabellen mag gebruiken voor elementen te positioneren.

Gebruik van tabellen is 'knoeien', je gebruikt veel beter DIV's en bepaald de plaats ervan via CSS. Zo zijn DIV's veel flexibeler voor moest je er ooit iets aan willen wijzigen (neem bijvoorbeeld de plaats van de inhoud tabel).
W3C: Techniques for Web Content Accessibility Guidelines 1.0 (nov 2000)

Standaard/toegankelijkheids gericht is een tabel een minder goede keuze.
Ik ga je natuurlijk niet verplichten om geen gebruik te maken van tabellen, maar het is volgens mij beter om het meteen 'goed' te leren ipv later toch het besluit te moeten nemen dat je beter af was zonder tabellen op die plaats.
Elke tag in HTML heeft zo zijn functie en de functie van een tabel is niet voor het bepalen van een layout of positioneren van elementen (vroeger gebruikte men dit wel vaak omdat er gewoonweg niets anders was, maar met de komst van CSS moest men dat afleren).
Tabellen kan men gerust gebruiken voor formulieren (hoewel hier ook wat mensen tegen zullen zijn), een tabel (duh) met gegevens, ...

Moest je toevallig webdesign hebben, dan zal die leerkracht je altijd afraden om tabellen te gebruiken als ze er niet voor bedoeld zijn.
Voor moest je het zelf al opgevallen zijn, multidesk.be is ook gebaseerd op tabellen. De reden hiervoor zullen we allemaal lief aan Martijn moeten vragen zeker :p

DIV: http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/div.html
^ Reactie #10 geschreven door Suriv op woensdag 26 december 2007 om 16:45:26.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
In dit artikel kan je ook wat uitgebreider lezen over waarom div's te verkiezen.
^ Reactie #11 geschreven door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 16:59:59.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als eerste zou ik de layout willen vranderen naar deze link template die ik wil

wat moet ik dan doen ( werk in frontpage )

indien dit dan lukt zal ik nieuwe update online plaatsen, met hopelijk heel wat minder fouten
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.68 % door sammetjuuh op woensdag 26 december 2007 om 17:08:11.
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #12 geschreven door SMG op woensdag 26 december 2007 om 17:46:10.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je download de ZIP (rechtsboven op die link dat je hebt gegeven)
Maak een folder aan waar alles in zal zitten van je website (alles komt hierin!!! afbeeldingen, CSS bestanden, gewoonweg alles wat online komt).

Nadien maak je de template leeg zodat hij volledig aangepast is dat jij hebt wilt (dus al de test tekst eruit en de juiste links, index, ... die jij wilt erin).
Schrijf in een tekstbestandje hoe je alles moet structureren, zodat het de juiste stijlen krijgt (een titel moet je bijvoorbeeld in <h2 class="title"><a href="#">Dit is je titel</a></h2> zetten en de tekst dat erbij hoort tussen <div class="entry"></div>, ...)
Normaal gezien zou je hier een structuur moeten inzien wat het dus simpel maakt om hierin iets in te voegen en weg te halen (wat dus bij een tabel gewoonweg miserie zou zijn). Het zijn dan ook repeterende dingen wat het dus simpelere zou moeten maken.

Als je dan met hetbovenste klaar bent kan je beginnen met het wijzigen en jouw gegeven in te voegen (die met behulp van nvu - graag geen frontpage!!!).
Momenteel is de templete volledig XHTML strikt 1.0 (het meest strikte HTML dat er maar is). Het is misschien handig om dit te veranderen naar transitional. Dit doe je door de
CODE
  1. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

te vervangen door
CODE
  1. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Strikt is nogal een irritant op sommige vlakken (en die leed wil je volgens mij niet). Als je het echter wel wilt kan je het natuurlijk doen, omschakelen (zonder validatie problemen) van strikt naar transitional is altijd mogelijk, andersom zal je waarschijnlijk validatieproblemen tegen komen (browser zal het goed verstaan, maar qua validatie zal het mislopen).

Waarom geen frontpage? Het programma is slecht (maar dan echt wel slecht) met standaarden. Het kijkt niet om naar alternatieve browsers, het kijkt alleen naar een goede weergave in Internet Explorer (en zou jij graag willen dat mensen met Opera, Safari, Firefox, ... je site wegklikken omdat het niet op hun browser werkt?). Als je een beetje ingewikkeldere code hebt zal je zeker en vast tegen problemen aanlopen. Kortom Frontpage is EVIL :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.11 % door SMG op woensdag 26 december 2007 om 17:49:11.
^ Reactie #13 geschreven door sammetjuuh op donderdag 27 december 2007 om 09:31:53.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
SMG kan me effe geen snelcursus met NVU geven?

en een scriptje om die popups te killen

bedankt
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 27.39 % door sammetjuuh op donderdag 27 december 2007 om 09:33:18.
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #14 geschreven door Suriv op donderdag 27 december 2007 om 09:47:49.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit sammetjuuh op 27/12/2007 09:31:53:
en een scriptje om die popups te killen

Een andere counter gebruiken, als die pop-ups van je counter komen.
Google Analytics is een goeie :). Als je al een Google-account hebt (wat de meeste mensen hebben), moet je de service gewoon activeren.
^ Reactie #15 geschreven door SMG op donderdag 27 december 2007 om 10:32:42.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
http://www.designyourownweb.com/nvu-tutorial.htm
http://ftp.iasi.roedu.net/pub/mirrors/mozdev.org/mozillanl/NVU-NL/cursus/nvu-cursus.pdf
http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/NVU/help/

Daarbij is NVU normaal gezien bedoeld voor beginnende gebruikers, dus zou het vrij simpel moeten zijn om het aan te leren.
^ Reactie #16 geschreven door sammetjuuh op donderdag 27 december 2007 om 10:43:27.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
nja sorry dat ik terugh hier een vraag heb van frontpage, ik wil als enige nog de lay out aanpasse, kan iemand me zeggen hoe ik dit moet doen,

zie layout@ in deze topic Bericht geplaatst op woensdag 26 december 2007 om 16:59:59

btw de popups zijn nu weg op de intropagina

ook nieuwe layout in de maak: http://users.skynet.be/sam.nelis/computer/software.htm is nog een preview er zitten nog wat fouten in
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.54 % door sammetjuuh op donderdag 27 december 2007 om 11:22:49.
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #17 geschreven door SMG op donderdag 27 december 2007 om 12:10:35.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nu vervloek je weer alles met Frontpage ...

Mijn raad? Begin bij het begin, leer wat (X)HTML en CSS is. Begrijp wat er staat, anders zal er altijd geknoei blijven met andere browsers.
En alstublieft, blijf weg van Frontpage. Gebruik Dreamweaver, NVU, whatever zolang het geen frontpage is.
Zo maakt Frontpage van deze css (oorspronkelijk) dit (dit)

Als je wilt kan je gebruik maken van MS Visual Studio Web developer (link). Volledig gratis en zeer krachtig (is wel wat moeilijker dan Frontpage).
Het kan misschien als een schok komen maar het is niet voor niets dat Frontpage niet meer bestaat ... Sinds de laatste versie (2003) is Frontpage verdwenen en is er een volledig nieuw programma opgedoken (Expression Web). Het zal waarschijnlijk zijn door de rotslechte naam dat het spul had :D
Je zit trouwens ook met een enorm oude versie van Frontpage (ik denk de 6), men zit nu al aan versie 11 (en vanaf versie 10 begon het programma ietswat krachtiger te worden).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door SMG op donderdag 27 december 2007 om 12:11:38.
^ Reactie #18 geschreven door sammetjuuh op donderdag 27 december 2007 om 12:58:09.
Truck4life
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
en sharepoint designer dan?

maar heb frontpage verwijderd :) maar check de site nog es aub
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #19 geschreven door Beasty op donderdag 27 december 2007 om 14:34:48.
Beasty heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 12
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik denk voor te beginnen dat je best is je CSS opkuist, als ik zo even rap door je css scroll kom ik al 2 keer een body tag tegen, deze 2 kun je gemakkelijk tot één combineren. Je gebruikt misschien maar 4 of 5 stijl elementen die in je css voorkomen en voor de rest staat er eigenlijk veel te veel overbodige code in.

Dan zoals gezegd geweest is, gebruik de W3C validator voor je html. Als je wat engels kunt kan je aan de hand van die informatie veel van je fouten al oplossen.

Je achtergrond herhaalt zich, dus zet in je css in het body element dit: background-repeat:no-repeat;
om even je body element te vereenvoudigen tot één:

CODE
  1.  
  2. body
  3. {
  4.         background-image: url(img04.jpg);
  5.         background-repeat:no-repeat;
  6.         background-color: rgb(255, 255, 255);
  7.         color: rgb(0, 255, 0);
  8. }
  9.  

Het beste is dat je de eerste post van SMG is naleest, de html cursus is even doorloopt en een deftige css cursus raadpleegt.

Ik heb precies in een eerder topic gelezen dat je ook wou beginnen met php, vooraleer je hiermee wilt starten moet je toch wel eerst een goede html basis kennis hebben. Zo lang je in de design mode blijft werken zal je nooit echt goed html kunnen programmeren, laat staan php. Bij php heb je weinig of zelfs geen zicht op wat je zit te programmeren in design mode. PHP programmeren is één en al in de code vieuw.

Om even op je vraag te beantwoorden van sharepoint designer, dit is al beter als frontpage. De interface lijkt wat op die van dreamweaver.

Dan nog een paar details, gebruik geen inline css stijlen, dus dat wilt zeggen dat je de css moet afscheiden van je html code. Tevens kun je dit best ook doen met je javascript code bovenaan je pagina.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten