Multidesk.be » Forums » Beveiliging » Zonealarm voor X64

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door StOosh op zaterdag 29 november 2008 om 12:04:46.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
Hallo,

twee vraagjes:
1. Weet iemand waar ik een 64-bit versie van zonealarm free firewall kan halen? en of die eigenlijk wel bestaat?
De firewall (zonealarm free) die ik probeer te downloaden geeft telkens de melding dat die niet compatibel is met X64 besturingssystemen.

2. Op de inleiding van dit subforum staat: Beveiliging
Welke firewall gebruik ik het best? Welke poorten mag ik sluiten op mijn PC?

Welke poorten mag ik dan ook sluiten? en hoe doe ik dat? :p

^ Reactie #1 geschreven door StOosh op zaterdag 29 november 2008 om 16:04:08.
StOosh's avatar
Na nog wat zoeken ben ik erachter gekomen dat zonealarm er gewoon geen heeft :)

Dus ben ik gaan zoeken naar een alternatief. Omdat ik Comodo niet graag heb ben ik op deze uitgekomen:
Kerio WinRoute Firewall 64bit version

Kennen jullie deze en/of is het een goede?

Groeten
Dennis
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zondag 30 november 2008 om 12:27:03.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Een Firewall is eigenlijk maar een firewall. Bij een antivirus heb je de virus databank die verschillen van programma tot programma. Bij een firewall zijn dingen zoals gebruiksvrienlijkheid, snelheid, overzichtelijkheid belangrijk en details van belang.

Ik heb al gebruik gemaakt van ZoneAlarm, Netlimiter, Commodo, Kaspersky, Windows Firewall en Norton. Ze zijn allemaal wel ongeveer hetzelfde hoor (met uitzondering op de nogal basis uitvoering van Windows Firewall), Netlimiter was het minst duidelijk, Kaspersky het minst irritant. Al de rest was een beetje in de middenmoot.
^ Reactie #3 geschreven door StOosh op zondag 30 november 2008 om 20:40:09.
StOosh's avatar
Eigenlijk maakt het dus niet echt uit qua veiligheid.
Misschien neem ik dan best Kaspersky volgens jou?
^ Reactie #4 geschreven door SMG op maandag 1 december 2008 om 13:40:00.
SMG's avatar
Moderator
Dat van Kaspersky is wel ontzettend lang geleden, het was hun eerste poging tot een firewall. Het grootste probleem was dat het geen updates had, maar zoals al gezegd, het is zeeeer lang geleden.

Ik ben eerder van oordeel dat een computer nog steeds iets is om mee te werken, niet om te beveiliging. Ik heb genoeg met de Windows Firewall. Ik zit bijna altijd achter een router die ook al zeer doeltreffend is tegen kwaadwilligen, surf niet naar bizarre sites en open geen mails met als bijlage virus.exe. Ik zit overigens ook zonder antivirus en heb er nog steeds het nut niet van ingezien. Ik switch dan ook graag van browser en vind Opera dan een zeer mooi ding als het gaat om beveiliging (daar kan je simpel voor elke site iets anders instellen).
Mijn vader daarentegen die klikt al wat vaker op popups etc waardoor een betere beveiliging nodig is. Ik klaag dan niet over zijn Sygate firewall met Avast (waar ik bij Sygate enkel de poorten open heb staan die hij effectief zal gebruiken).
Maar helaas, er komt bij hem steeds nog iets binnen. Als je op JA klikt zonder na te denken dan mag je nog de beste bescherming hebben, ze zal er ooit is onder bezwijken.

Uiteindelijk op vlak van firewall denk ik niet dat er veel slechte of betere spelers zijn. Het is gewoon smaak. Er zijn er die gemaakt zijn voor de domme gebruikers en voor die dat meer controle willen hebben. Basis wat een firewall doet is poorten blokkeren en openen (met daarbovenop programma controle). Veel mis kan daar volgens mij niet echt gaan, tenzij je zelf fout inschat en iets toelaat dat je beter niet had gedaan.
Het is niet omdat je een firewall hebt dat die ook goed werkt. Ik wil de mensen die altijd op Toelaten drukken geen eten geven ;) Zulke mensen kunnen misschien beter een firewall van pakweg Symantec nemen, die meer gericht is om de gewone gebruiker (minder meldingen, goed geupdate white/black list).
^ Reactie #5 geschreven door StOosh op maandag 1 december 2008 om 18:08:49.
StOosh's avatar
ja, maar ik ben ook voorzichtig ik surf steeds via een virtuele machine op het net, maar ik wil emails en multidesk en snelle opzoekingen doen via mijn host. Daarom voel ik me beter op mijn gemak met wat beveiliging. Ik heb nu Avast als Virusscanner, maar had ook graag een degelijke firewall gehad. Als jij zegt dat Windows firewall voldoet voor het basic surfen, dan zal ik die maar nemen. ;)
^ Reactie #6 geschreven door SMG op maandag 1 december 2008 om 20:35:50.
SMG's avatar
Moderator
Ik heb nooit gezegd dat de Windows firewall voldoet voor basis surfen, ik heb gezegd dat ik genoegen neem met de Windows firewall. Je kan voor jezelf uitmaken wat jij nodig vindt.
Als je geen eigen netwerk hebt (dus geen router) is het echt wel aangeraden om een 3th party firewall te installeren.
Basis zal een router alle indringers die gewoon zonder te vragen willen binnen dringen al meteen stoppen (en dat zijn er een heel wat). Als je een PC gewoon op het net hangt (zonder router etc) dan zit die binnen het half uur vol met miserie (je moet er praktisch niets voor doen).

Via een virtuele PC surfen is zeer veilig, maar natuurlijk wissel je de gedownloade bestanden van je virtuele uit met je host. Weet wel dat er een connectie is tussen de virtuele en host, als je een virus hebt die andere pc's in het netwerk wilt binnen breken dan ben je gezien.
^ Reactie #7 geschreven door StOosh op maandag 1 december 2008 om 22:16:10.
StOosh's avatar
ja, die connectie tussen mijn host en de virtuele omgeving daar ben ik me van bewust. Ik deel de mappen enkel als ik iets wil overzetten en dan scan ik eerst, tot nu toe heb ik daar nog niet te veel problemen mee gehad.

En ik zit achter een router (Dat is toch het doosje van D-Link dat me de Wifi connectie bezorgt?)
Dus ik zit redelijk veilig neem ik aan?

Dat van die indringers heb ik gemerkt, met Zonealarm had ik na twee maand zo'n 500 gerapporteerde pogingen tot toegang verkrijgen in mijn pc :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.15 % door StOosh op maandag 1 december 2008 om 22:17:36.
^ Reactie #8 geschreven door SMG op maandag 1 december 2008 om 23:07:52.
SMG's avatar
Moderator
Kijk dan vooral eens in de instellingen van die router. Sommige wat betere routers hebben een paar firewall instellingen, normaal gezien kan je die zonder problemen allemaal inschakelen ;)

Veilig, tje het houdt zeker wat buiten. Maar je moet zien dat deze beveiliging bijna 100% zekerheid moet hebben dat het geblokkeerd mag worden. Als hij niet 100% zeker is dat het geblokkeerd mag worden zal dit storend worden (bekijk het als een spamfilter die mails blokkeert die je wel wilde hebben).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 44.79 % door SMG op maandag 1 december 2008 om 23:12:51.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen