Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » medion 6228 defect (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door frankdelrue op vrijdag 28 november 2008 om 21:45:33.
frankdelrue heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 46
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hi,

Mijn medion scanner 6228 werkte tot voor kort zonder probleem. Als ik nu scan, dan gaat de lamp enkele keren een 5 tal cm heen en weer, dan krijg ik de foutmelding :"U bent mogelijk vergeten de vergrendeling aan de achterkant van de scanner te ontgrendelen. Ontgrendel de scanner voordat u hem gaat gebruiken"
Hij is wel degelijk ontgrendeld, meer nog, ik controleerde het loopwerk van de lamp en alles lijkt OK.
Ook al de driver en scanner op een andere PC ge´nstalleerd, zelfde resultaat.
Op google al mensen met hetzelfde probleem tegengekomen, maar geen oplossing.
Ook op de medionsite geen oplossing gevonden. Scanner klaar voor de schroothoop?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 28 november 2008 om 23:43:13.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Er is een slijtage opgetreden waardoor de rolband niet verder kan, wat door de software vertaald wordt al dat de vergrendeling er nog op zit.
Dat kun je herstellen met wat nieuwe onderdelen (loopwerk), maar zin heeft dat niet.
Kost tijd en (teveel) geld.
Schroothoop dus.
Ga heen naar een Mediamarkt, en zoek iets uit waar een gerenomeerd merk op staat, de meerprijs (veel zal het niet zijn) t.o.v. eem Medion is dat zeker waard.
^ Reactie #2 geschreven door frankdelrue op zaterdag 29 november 2008 om 09:40:27.
frankdelrue heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 46
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,
Als ik de drijfriem van de lamp manueel beweeg,
ondervind ik op geen enkele plaats van de cyclus een abnormale weerstand.
Het is alsof dat de scanner ten onrechte detecteerd dat de beweging van de lamp stilvalt, en daarom de lamp doet terug keren.
Hoe dan ook, ik volg uw raad mbt de schroothoop en mediamarkt.

Alvast bedankt voor uw reactie!!
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 29 november 2008 om 14:46:40.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een mens is geen machine natuurlijk, een machine gaat anders om met problemen ;)

Even ter vergelijk;
Ik heb me net een 2gig MP3 speler van Philips gekocht voor 40 euro (normale prijs),
een Rommeltech kost hetzelfde.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 7 september 2009 om 22:45:17.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mijn medion6228 werkt niet naar be horen ikmoet een bestemmings plaats toevoegen ik weet niet hoe ?????????????????????
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op maandag 7 september 2009 om 22:49:13.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tip : verwar geen scanner met een GPS.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 8 september 2009 om 00:18:08.
Wheeldigger's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Opmerking van de crew

Je kan best een nieuw onderwerp in het correcte subforum starten. Zo kan je nadien je vraag snel terugvinden en blijft alles overzichtelijk ;). (lock)
Wheeldigger
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten