Multidesk.be » Forums » Apple/Mac » Externe HD voor MAC

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pascal op dinsdag 25 december 2007 om 13:58:00.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Hallo hallo

Ik heb mijn externe HD vandaag voor het eerst op mijn MAC aangesloten maar ik kan er niets naar kopiëren (om bestanden te bewaren).

Nu lees ik ergens dat als die schijf in NTFS geformateerd is, dat ik die met OS 10.5 (of mac int algemeen) niet kan benaderen of gebruiken.

Nu is er een mogelijkheid om te formateren naar FAT32 zodat ik die schijf én op mac én op windows pc kan gebruiken ZONDER gegevens te verliezen?

Bedankt voor de tips!
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 25 december 2007 om 15:41:58.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Als ik het wel heb moet MAC in zijn schijfbeheer wel die optie hebben.
Ik heb zogauw geen MAC draaiende (wel aanwezig) om het even te bekijken.
Als je die HD aan een WINDOWS pc knoopt, die kan dat evt ook met schijfbeheer.
Let wel dat je FAT32 partities niet meer dan 64 gig kunnen zijn (als ik het wel heb, correct me if I'm wrong ;) )
^ Reactie #2 geschreven door BubbaJ op zondag 24 februari 2008 om 01:02:30.
BubbaJ's avatar
Multiviteit: 1

Dixit

Dixit Pascal op 25/12/2007 13:58:00:

Nu is er een mogelijkheid om te formateren naar FAT32 zodat ik die schijf én op mac én op windows pc kan gebruiken ZONDER gegevens te verliezen?

Ik vrees van niet. Je moet zoewiezo je schijf formateren naar FAT32 wil je ze op zowel je PC als je Mac gebruiken.
In Schijfbeheer heb je zeker de mogelijkheid daartoe maar niet zonder je gegevens die er al opstaan te verwijderen.
^ Reactie #3 geschreven door Pascal op dinsdag 7 oktober 2008 om 16:00:20.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Dit is ondertussen verholpen.

FAT kan je normaal wel lezen en schrijven als ie kleiner is dan 4GB.

Op een mac kan je met 'NTFS for mac' normaal wel lezen en schrijven naar een externe HD die ntfs geformateerd is.

2 proggies:
Macfuse: http://code.google.com/p/macfuse/downloads/list

NTFS for mac: http://macntfs-3g.blogspot.com/

beide gratis af te halen. Hiermee zou het opgelost moeten zijn...of dat was het toch voor mij!

één nadeel. Waarom weet ik nog niet, maar ik denk dat ik hierdoor mijn memorysticks niet meer kan lezen op de mac...
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen