Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Xubuntu theme

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op vrijdag 21 december 2007 om 21:21:39.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Hallo,

Ik heb Thekid zijn artikel eens gevolgd, en Xubuntu virtueel geinstaleerd. Ik zou nu echter een nieuw theme willen installeren, dat ik op internet heb gevonden. Mijn vraag is alleen: hoe begin ik daar aan? Ik heb er echt geen ervaring mee, misschien jullie wel.

Kilian
^ Reactie #1 geschreven door thekid op zaterdag 22 december 2007 om 01:49:23.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Hoi Killian :D

Eerst en vooral klopte alles wat in het artikel? en wat vind je van je nieuwe "virtuele" systeem?

Nu, om nieuwe thema's the installeren:

Dixit

Extra thema's installeren voor Xfce 4
Pak het thema-archief uit, en kopieer het naar /usr/share/themes. Daarna is het beschikbaar in the Xfce4 theme manager.

alhoewel er al vele mogelijkheden beschikbaar zijn voor de thema's :D maar iets nieuws is natuurlijk een stuk leuker.

voor de rest pas je de instellingen daarna aan via Applications -> Settings -> User interface en je bent vertrokken :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op zondag 23 december 2007 om 20:45:00.
Zal zo meteen eens testen, laat nog iets horen. Sorry voor het late antwoord, ben een paar dagen niet op de pc geweest. Mooi artikel, volgens mij was alles juist. Je screenshots waren ook goed gelukt.

Kilian

--edit--
Ik kan het jammergenoeg niet in die map zetten: als ik wil plakken na copy/cut is plakken niet aanklikbaar. Dit is in andere mappen wel. Kan ik als systeemadministrator inloggen?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 31.37 % door Kilian op zondag 23 december 2007 om 20:57:28.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op zondag 23 december 2007 om 21:05:41.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
mja, je zult het idd anders moeten doen, het makkelijkst is met sudo via applications -> acessoirers -> terminal

stappen om te doen, unzip de map in je lokale folder, doe dan hetvolgende:
- start de terminal
- ga naar de map
CODE
  1.  
  2. cd /usr/share/themes
  3.  

en kopiŽer de gŽextracte folder naar deze map via administrator rechten
CODE
  1.  
  2. sudo cp /home/[username]/[foldernaam] ./ -R
  3.  

je zal dan nog je wachtwoord moeten ingeven en klaar ben je
vergeet niet dat namen voor bestanden in Linux hoofdletter gevoelig zijn ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Kilian op maandag 24 december 2007 om 09:22:17.
Gelukt! Bedankt voor het artikel en de hulp!

Kilian
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen