Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » [Pascal] GotoXY limieten

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op maandag 17 december 2007 om 19:27:52.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Hallo,

Morgen examen informatica, met een taal die even oud is als de leerkracht. Ik was zonet m'n cursus aan het overlezen, maar vind iets niet, nl. de limieten die er mogelijk zijn bij het gotoXY commando. Op internet ook al gezocht, maar daar staat niet veel nuttig (wat wil je, die taal was er al voor het internet er was :d).
Weet iemand van jullie dat?

Kilian

--edit--
typo
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 17 december 2007 om 19:31:44.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
hoi hoi

in een console heb je normaal gezien 80x25 en met windows erbij (extended dan) loopt dat op tot 80x40 - 80x45 - 80x50 'k weet dat niet meer juist, maar open't eens een dosterminal en kijk daar eens

80 is normaal gezien het aantal karakters in de lengte die je kunt plaatsen, en 25 lijnen (standaard dos)

Pascal was een toffe taal, duidelijk, krachtig genoeg, en niet te moeilijk om aan te leren :) Zolang je pointers kunt vermijden tenminste :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Kilian op maandag 17 december 2007 om 19:38:39.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Bedankt, weeral een puntje erbij. Zal hem gewoon wel zeggend at het standaard 80*25 is, maar onder windows kan uitlopen. Zo ben ik altijd juist ;)

Ik vind Pascal nogal saai, maar dat zal aan het tempo waar het op gegeven wordt liggen. Vorig jaar een heel jaar over IF-ELSE, dit jaar (tot nu toe) WHILE ... DO

Van Pointers nog nooit gehoord, misschien dat we daar geraken tegen de tijd dat ik 18 ben...
^ Reactie #3 geschreven door Suriv op maandag 17 december 2007 om 19:40:06.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator

Randinformatie

Pointers zijn horror in iedere programmeertaal :d.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op maandag 17 december 2007 om 19:52:28.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator

Randinformatie

Wees gerust, wij krijgen het volledige OO principe in 1 week ;)
*kijkt nostalgisch terug naar die prachtige tijden in het middelbaar, waar de leerkrachten nog zo na´ef waren, je ze zo makkelijk kon be´nvloeden, ... :p*
Alhoewel er zijn er nog in het hoger ... :D
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen