Multidesk.be » Forums » PHP » content van andere site halen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op zondag 9 november 2008 om 16:30:16.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Hallo,

Ik ben bezig aan een update van een ledensysteem (voor triatlon), en zou de leden wat werk willen besparen. Nu kunnen ze wedstrijden toevoegen aan de database, en aangeven dat ze daar aan deelnemen. Ik zou nu deze wedstrijden van de site van de triatlonfederatie willen halen, om zo alle officiele wedstrijden al in mijn database te steken. Zo zullen ze veel minder moeten ingeven (op enkele wedstrijden na dan).

De pagina waar ik alles uit wil halen is deze. Nu staan er bijna geen wedstrijden meer op omdat het seizoen ten einde is, maar in het begin van het jaar kan je wel op een 50 tal wedstrijden rekenen.

Mijn vraag is nu hoe jullie dit zouten aanpakken. Ik weet echt niet hoe eraan te beginnen.

Kilian
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op maandag 10 november 2008 om 09:57:17.
Op tweakers.net heb ik ook een topic gestart, misschien dat het wat helpt:
klikje

Kilian
^ Reactie #2 geschreven door SMG op maandag 10 november 2008 om 11:09:47.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Je kan ofwel:
vragen aan de beheerder van die website om toegang te krijgen tot zijn databank, maar persoonlijk vrees ik dat hij dit niet zal toelaten. Daarbij moet dit een databank zijn waar PHP mee kan werken. PHP wordt dan ook meestal gehost op een Apache server op Linux waardoor Access databanken uit den boze zijn.

Je kan in PHP in een inleesfunctie schrijven (dat je pakweg dagelijks leest) en zijn gegevens uit die tabel haalt (zoals is aangebracht op T.net).

Een laatste mogelijkheid zou zijn (en deze zou volgens mij de beste zijn) moest die andere een XML bestandje schrijven waar hij alle toekomstige 'evenementen' in zet. XML bestanden zijn zeer simpel in te lezen omdat ze juist gestructureerd zijn ;)
Je kan met PHP simpel gewoon XML code laten schrijven (ipv een tabel XML code).

Je moet echter wel begrijpen dat de meeste onder ons je met dit probleem niet zullen verder helpen. Dezelfde vraag stellen op een ander forum is best wel irritant omdat je 90% identiek hetzelfde zal horen (niet leuk voor ons, niet leuk voor jou). Het is aan onze kant niet de bedoeling dat wij alles gaan beginnen lezen incl de reactie op andermans fora.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.61 % door SMG op maandag 10 november 2008 om 11:10:59.
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op maandag 10 november 2008 om 12:59:53.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Indien je geen toegang hebt tot de database of een XML-feed, kan je altijd de HTML inlezen en gaan parsen. Hou er wel rekening mee dat wanneer de structuur van de website in kwestie verandert, de kans bestaat dat je jouw parsing algoritme ook zal moeten gaan veranderen.

Hoe een andere site inlezen? Bijvoorbeeld via curl.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door Kilian op dinsdag 11 november 2008 om 12:01:48.
Bedankt voor de hulp allemaal. Ik heb daarnet antwoord gekregen op mijn vraag of het toegelaten was om die gegevens uit te lezen.
Het blijkt dat begin 2009 er een nieuwe site komt, en ze hebben mijn vraag om een xml bestand te maken door gegeven. Voorlopig kan ik dus beter even wachten...

Kilian
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen