Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Windows bootloader overschreven-windows weg

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door jorendg op donderdag 13 december 2007 om 20:48:24.
jorendg's avatar
Multiviteit: 8
Ik wou dus mijn bootloader van windows weer als standaard zetten en dan pas die van ubuntu.
Maar door een klein tikfoutje (hd0,0) ipv (hd0,7) op de foute plaats in mijn code in de terminal heb ik de windows bootloader overschreven door de GRUB-loader van Ubuntu.

Geen probleem zou je zeggen, gewoon eventjes opstarten van de xp-cd en dan repair doen en de fixboot of fixmbr.

Maar nu vind niets nog de windowspartitie.
Noch de windows cd, als in ubunut, wat voordien wel het geval was.

Ik kan in terminal nog wel naar media/sda1 gaan, maar die is leeg, ik zie wel dat er nog maar x-aantal gig vrij is, maar bestanden zie ik niet meer.

iemand een idee?
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 13 december 2007 om 20:53:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
ouch, enige mogelijkheid dat je een screenshot kan nemen

je kan ook het programma'tje Gnome Partition editor installeren in Ubuntu (via Add / Remove applications) en dan kan je eens de partitietabel bekijken, als je hiervan dan een screenshot neemt (Gimp bvb) kunnen we eens de partitietabel bekijken ;)

Bijlage: 59c5c08d13a7aedc9a62960205ce8a00.jpg

Opmerking van de crew

Heb even de grote afbeelding verwijderd zodat alles op het scherm past ;)
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 26.97 % door thekid op donderdag 13 december 2007 om 20:57:24.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door jorendg op zaterdag 15 december 2007 om 13:47:33.
jorendg's avatar
schermafdruk

ik denk dat ik de eerste clusters heb overschreven waardoor niets nog die partitie herkent als windows.

ik denk da ik het schijfje in een icybox ga steken, proberen nog een sql-server database ergens uit te halen en dan te formateren en opnieuw alles installeren, data staat toch op mijn data-partitie

Opmerking van de crew

Heb even je afbeelding in een URL tag gestopt voor een betere weergave ;)
SMG
^ Reactie #3 geschreven door jorendg op zaterdag 15 december 2007 om 15:12:13.
jorendg's avatar
ik heb de schijf als externe aangesloten op een andere pc en kan er dan zelfs niet aan, ik moet de schijf eerst formateren.

volledig naar de zak dus :(
jammer maar helaas voor de databases die ik in sql-server had staan, dat wordt opnieuw beginnen.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen