Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Trucks4Life sitecheck*

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door sammetjuuh op woensdag 29 oktober 2008 om 14:41:12.
sammetjuuh heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 148
Truck4life
http://trucks4life.samnelis.net

gemaakt met php fusion :D

Opmerking van de crew

Ik heb je titel toch wat persoonlijker gemaakt ;)
SMG
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op woensdag 29 oktober 2008 om 15:30:19.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Ik vind persoonlijk je website enorm traag laden, onoverzichtelijk en incoherent (op grote resolutie).

Het is mij een vraag waarom de foto's bovenaan staan (soms wordt dat een logo?) en waarom je in hemelsnaam twee navigaties voor dit doeleinde nodig hebt.

Ik zou de links ook iets duidelijker onderscheiden van de rest van de tekst en de tekstgrootte misschien iets verhogen. Lees ook even de teksten na op de website :). Soms staat er ook wat weinig tekst in verhouding met de afbeeldingen vind ik, dat doet het geheel wat druk ogen.

Voor de rest neem ik aan dat de site zich wel zal vullen naarmate deze langer online is, dus dat ziet er wel ok uit.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door SMG op woensdag 29 oktober 2008 om 15:55:50.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  1. Mijn eerste indruk:
    Op het eerste zicht wel een leuke site, maar zeer moeilijk om er aanuit te geraken. Ik mag aannemen dat je niet alles zelf hebt geschreven, wat dus een beetje maakt dat alles TE is. Het is letterlijk een overrompeling van alles, eenvoud is er niet in te vinden. Ik vraag mij dan ook af wie je doelpubliek is, mensen die graag op internet zitten of mensen die dagelijks met zo'n monster rijden en af en toe op je site zitten. Voor dat laatste publiek is je site niet goed van toepassing.
  2. Validatie: http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fsammetjuuh.freehostia.com%2Fphp%2Fnews.php
  3. Nogal lelijke 'logo' vanboven
  4. Registeren (zonder JavaScript) en praktisch elk ander formulier: je voert alles in drukt op aanmelden (moet dat overigens niet registeren zijn ;)) en je krijgt een leuke foutboodschap dat een van die velden fout is. Resultaat je mag heel dat goedoe terug opnieuw invullen wat leidt tot serieus irritatie.
    Oplossing: foutmelding geven maar daaronder het formulier met de reeds ingegeven data.
  5. We gaan verder met registeren (geen JavaScript): je wilt een handtekening toevoegen en drukt op een van die knappe knopjes onder dat invoerveld -> pagina herhaalt volledig -> al wat je hebt ingegeven is weer weg -> frustratie
  6. Een leek zal nooit aan je website aanuit geraken. De zijbalken waren in Fusion blijkbaar op uitverkoop...
    Navigatie, Poll, Gebruikers online, Shoutbox, forum onderwerpen, Laatste artikels, gastenboek, site statistieke (voor wat is teller dan?), site informatie, evenementen, Referers, Meest recente downloads.
    Daarbovenop staat heel je navigatie zowel in een van die zijbalken als horizontaal menu. Zelfs ik snap geen zier van waar elk balkje voor is. Ik word dus overrompeld met balkjes terwijl ik nog eens niet ingelogd ben.
  7. Veel van je gebruikers zullen in Afghanistan wonen... Zet in je registratieformulier een lege optie die standaard gekozen wordt. Anders zal ieder lid dat zich snel registreert op dat land komen te staan ;)
  8. Validatie bij registeren: ofwel doe je praktisch alles qua validatie in JavaScript ofwel doe je niets. Indien je wachtwoord niet genoeg tekens heeft gebeurt de validatie niet in JavaScript en zit je terug bij feedback 3
  9. Wachtwoord 6 tekens, bent niet met een bank bezig. 4 tekens is meer dan genoeg. Veel mensen hebben nu al genoeg problemen met het onthouden van al die wachtwoorden.
  10. Wat een welkoms bericht... Ik hoop dat de site wat meer kan bieden dan het welkoms bericht ;)
    Ik had eerder iets verwacht van Welkom op onze site, zeggen wat de site is en correct afsluiten.
  11. ...

Ik heb ooit eens een leerkracht gehad die vroeg waarom ik mijn site niet veel indrukwekkender maakte (het ging over een fietsenwinkel). Ik antwoordde toen dat pakweg een stock bijhouden, meer foto's,... de indruk zou wekken aan de klanten dat er veel meer aan de winkel is dan een fietsenmaker. Dat wilde ik niet creŽren. Ik krijg bij jou datzelfde gevoel, het is letterlijk een overrompeling van informatie en ik zou letterlijk dagen nodig hebben om de website te snappen.
Er wordt hier spijtig genoeg niet aan het KISS principe (Keep It Short and Simple) gehouden.

Nuja, als je zegt wat het doelpubliek en doel van de site zijn kan je deze mening relativeren. Als je verwacht dat je komende maanden een exponentieel bezoekersaantal verwacht kan deze site nog op zijn poten vallen. Verwacht je dit echter niet, dan lijkt een CMS met bijhorend forum misschien een beter idee. Ik ben dus bang dat veel van de functie die je nu hebt ongebruikt zullen blijven of waar niemand naar zal omzien.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.72 % door SMG op woensdag 29 oktober 2008 om 15:56:57.
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op woensdag 29 oktober 2008 om 20:49:55.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Site laadt ongelooflijk traag.
In Opera moet ik ook horizontaal scrollen.
Homepage is ontzettend lang, maar dat is nog niet alles, er zitten nog 3 pagina's achter!

Smijt eens een hoop van die homepage af, en maak dat achter links :)
^ Reactie #4 geschreven door StOosh op woensdag 29 oktober 2008 om 21:27:38.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526

Dixit

In Opera moet ik ook horizontaal scrollen.

uh? geen last van

edit: Ik weet het al, ik heb gewoon een groot scherm xD

Randinformatie

Dixit

er zitten nog 3 pagina's achter!

Hoe kan dat?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 16.28 % door StOosh op woensdag 29 oktober 2008 om 21:28:47.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op woensdag 29 oktober 2008 om 22:22:37.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
scroll naar onder en zie;

Bijlage: 43e4f2a97cec19902ad8d863534ef3bb.jpg
^ Reactie #6 geschreven door StOosh op woensdag 29 oktober 2008 om 22:28:28.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
Ja je hebt gelijk. Dat zou beter passen in een aparte pagina met een link, mss enkel de tien recentste laten zien ofzo...
^ Reactie #7 geschreven door sammetjuuh op donderdag 30 oktober 2008 om 08:42:29.
Truck4life
De welkomtekst al aangepast, panelen aangepast,
in dit weekend die 8 pagina's wijzigen naar een archief stijl
lengte homepagina vrandert

die websitetellers is google analystic

@ smg:

ik haal iedere dag rond de 100 bezoekers, vroeger was het eerst een wordpress weblog, nu php fusion, je haalt daar sommige dingen aan zoals bv die 4tallige cijfers, ik zou begot niet weten hoe je dat moet aanpassen,

ik heb nu een pro beheerder ook die deze panelen heeft helpen online plaatsen enz,

er zijn bepaalde dingen die hier aangegeven worden die ik met eens ben en andere dingen dan niet
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 53.55 % door sammetjuuh op donderdag 30 oktober 2008 om 08:52:53.
www.samnelis.net
wingene.start.be
^ Reactie #8 geschreven door sammetjuuh op vrijdag 31 oktober 2008 om 14:22:44.
Truck4life
nieuwe host

kan nog iemand es effe checken?
www.samnelis.net
wingene.start.be
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen