Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Muis loopt vast (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Sporzafanaat op woensdag 29 oktober 2008 om 10:06:04.
Sporzafanaat's avatar
Multiviteit: 725
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hey:)

Zit met een irritant probleem dat zich meer en meer voor doet de laatste tijd. Vandaag is het de 3de keer al, namelijk dat men muis vast loopt nadat de computer ongeveer 10 minuten aan staat.

De muisaanwijzer blijft dan vast hangen op het scherm en meestal zit er dan niets anders op om via de power knop te reboote want ook op ctrl+alt+del reageert hij dan niet meer.

Tot nu toe heb ik er nog geen ernstige gevolgen van ondervonden (buiten dat het irritant is om je pc telkens te moeten rebooten) maar ik mag er niet aan denken dat de pc vast loopt waneer ik met belangrijke documenten bezig ben.:-/

Weet er iemand een mogelijke oorzaak/oplossing hiervan?

ps: voor iemand het vraagt: neen ik heb geen draadloze muis dus het ligt niet aan lege batterijen of dergelijke.
Visit: www.anderlecht-online.be
Games, news, forums and much more!

^ Reactie #1 geschreven door Kenneth op woensdag 29 oktober 2008 om 10:36:34.
Kenneth heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 52
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb sterk de indruk dat het probleem niet ligt bij de muis maar bij je computer, aangezien deze niet meer regaeert op alt + ctrl + del.
Kan je ons misschien wat meer informatie geven omtrent je pc: CPU, intern geheugen, welk operating systeem gebruik je, welke virusscan heb je geinstalleerd etc
^ Reactie #2 geschreven door Sporzafanaat op woensdag 29 oktober 2008 om 10:55:58.
Sporzafanaat's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 (2.66GHz)
3D-kaart: NVIDIA GeForce 8800 GTS (320 MB)
Mobo: ASUS P5K
Memory: 2 gig Corsair
HD: 2x Western Digital 320 gig

Scherm: Samsung SyncMaster 930B
Muis: Logitech G5 Laser Mouse

Virusscanner: F-Secure Anti-Virus

^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 29 oktober 2008 om 10:59:01.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Onlangs nieuwe hardware of software geinstalleerd? Heb je het probleem ook als opstart maar verder niets met de computer doet?

Ik denk dat het aan een programma moet liggen. Hoewel het mij nog nooit echt heeft geholpen kan je eens in de logboeken kijken ;) Configuratiescherm -> Administrative Tools (in de NL Windows is dat wat gelijkaardig) -> Event viewer.
Daar staan alle catastrofale (en minder erge) problemen die Windows meemaakt. Misschien staat je probleem hierin. Kijk eens met de datum en vergelijk ;)
Maak ook een HJT logje (maar dan niet om te controleren op spyware). Kan altijd handig zijn voor de uitgevoerde processen.
^ Reactie #4 geschreven door Sporzafanaat op woensdag 29 oktober 2008 om 11:45:14.
Sporzafanaat's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit SMG op 29/10/2008 10:59:01:
Onlangs nieuwe hardware of software geinstalleerd?

Nee, ofja software wel: heb onlangs FIFA 09 geinstalleerd maar ben er vrij zeker van dat dat er niets mee te maken heeft :P

Dixit

Heb je het probleem ook als opstart maar verder niets met de computer doet?

Ik heb het vanmorgen gehad en buiten wat surfen met FF heb ik toen niets gedaan dus ja.

Dixit

Ik denk dat het aan een programma moet liggen. Hoewel het mij nog nooit echt heeft geholpen kan je eens in de logboeken kijken ;) Configuratiescherm -> Administrative Tools (in de NL Windows is dat wat gelijkaardig) -> Event viewer.
Daar staan alle catastrofale (en minder erge) problemen die Windows meemaakt. Misschien staat je probleem hierin. Kijk eens met de datum en vergelijk ;)

Er is éénzelfde fout die verschillende keren terugkomt in de logfile ja, altijd gegroepeerd per 2. Zie screenshots.

Bijlage: 77b10dfecd48b961a902f2a1e403b88b.jpg

Bijlage: 59550c844743b7e5624f7ca7316fecf1.jpg

Dixit

Maak ook een HJT logje (maar dan niet om te controleren op spyware). Kan altijd handig zijn voor de uitgevoerde processen.

Bijlage: eefcd86f0a3bb96c0f54afadbf790427.log

^ Reactie #5 geschreven door SMG op woensdag 29 oktober 2008 om 12:26:55.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik kan er niet echt iets aan linken. De event viewer toont dat er een fout is gebeurt met een programma dat digitale camera's, scanners of soortgelijke apparatuur bestuurt. Maar dit zou niet echt de reden mogen zijn van de plots uitval.

Ik zou het dus eigenlijk niet weten. Het kan eigenlijk elk programma zijn dat dit veroorzaakt. Via een forum is dan ook vrij moeilijk te zoeken wie de lastpost is.
Misschien dat iemand anders een idee heeft :-/

Als het probleem nog maar net is opgetreden dan kan je gebruik maken van systeemherstel en hopen dat het zo weggaat. Anders net als je opstart processen afsluiten.
Wat misschien ook eens handig is, is je opstartlijst eens grondig opruimen. Er start zeer veel (al dan niet) rommel met je PC op. Misschien dat een van die programma's hiervoor zorgt.
Dit kan ook nooit kwaad: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/237/Wat-kan-CCleaner-voor-mij-betekenen.html
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 33.97 % door SMG op woensdag 29 oktober 2008 om 12:29:20.
^ Reactie #6 geschreven door Kenneth op woensdag 29 oktober 2008 om 14:12:25.
Kenneth heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 52
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Je pc kan om diverse redene vastlopen. Zoals smg aangeeft is het niet zo evident om onmiddellijk de oplossing te geven voor je probleem. Ik zou net zoals smg voorstelt alle niet gebruikte software en services van je pc verwijderen.
Verder kan het zijn dat je pc vastloopt omdat bepaalde onderdelen te warm worden. Daarom is het mss niet slecht om de binnenkant van de kast even schoon te maken, in het bijzonder de CPU-fan. Let op : doe dit enkel en alleen wanneer de pc uit staat.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat je voeding niet zwaar genoeg is voor je pc. Hoeveel vermogen heeft je voeding ?
^ Reactie #7 geschreven door SMG op woensdag 29 oktober 2008 om 14:22:07.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

maken, in het bijzonder de CPU-fan. Let op : doe dit enkel en alleen wanneer de pc uit staat.

En de stekker uit de PC ;)
Jezelf ontaarden is nog een extra veiligheid :p
^ Reactie #8 geschreven door Sporzafanaat op woensdag 29 oktober 2008 om 14:27:46.
Sporzafanaat's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Kenneth op 29/10/2008 14:12:25:
Verder kan het zijn dat je pc vastloopt omdat bepaalde onderdelen te warm worden. Daarom is het mss niet slecht om de binnenkant van de kast even schoon te maken, in het bijzonder de CPU-fan. Let op : doe dit enkel en alleen wanneer de pc uit staat.

Ik vermoedt dat men pc vanbinnen eigenlijk één grote stofbal is en ik wil hem al heel lang open doen maar ik kan dat niet. :P want er kleeft vanachter een garantie sticker op en als ik die eraf doe ben ik een half jaar garantie kwijt...

Dixit

Dixit Kenneth op 29/10/2008 14:12:25:
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat je voeding niet zwaar genoeg is voor je pc. Hoeveel vermogen heeft je voeding ?

Voeding: Targan 700 watt

^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op woensdag 29 oktober 2008 om 20:55:53.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb hier een optische muis met "neon" verlichting (dus gewoon een led) die volle bak 3 Watt verbruikt.
Lijkt me niet bepaald de kachel stoken :)

Muizen en webcamdrivers zijn nooit vrienden geweest.
Probeer ook eens een andere (soortgelijke) muis, om dat euvel uit te sluiten.
^ Reactie #10 geschreven door thekid op maandag 31 augustus 2015 om 21:35:39.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Opmerking van de crew

Eén of meerdere berichten werden thuisgebracht in een nieuw onderwerp zodoende alles overzichtelijk te houden. Dat nieuwe onderwerp kan je hier terugvinden.
thekid
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten