Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » cursus downloaden (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Robosh0t op maandag 27 oktober 2008 om 08:48:50.
Robosh0t's avatar
Multiviteit: 61
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb een vraagje ik zou graag beginnen met programmeren eerst kleine games en dan grotere bestaat er geen goeie cursus ergens opt internet die je kan downloaden ??(thumbsup)
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 27 oktober 2008 om 10:50:13.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat voor ervaring heb je? Je kan niet plots beginnen met game ontwikkeling als je zelf nog niet kan programmeren ;) Eerst moet je een basis leggen in C++, maar deze taal heeft al meteen zijn moeilijkheidsgraad. Echter er zijn niet veel andere talen waarmee je de echte games maakt. Je kan natuurlijk wel van die kleine games maken zoals Tetris, snake,... daarvoor kan je praktisch elke taal gebruiken aangezien deze pakweg DirectX niet moeten aanspreken.

Moest je willen beginnen dan raad ik je zeker eens aan om te gaan zien bij 3D moddeling, C of C++.
Als je enkel Tetris ofzo wilt programmeren dan is Java misschien geen slechte taal. Je kan natuurlijk ook Flash gebruiken, daar kan je ook behoorlijk wat leuke dingen mee aanvangen ;)
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op dinsdag 28 oktober 2008 om 01:25:03.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voor games bestaan er niet echt cursussen. Je kan riemers XNA proberen. Meeste games gerelateerde sites gaan voornamelijk in op Graphics programmeren, maar games zijn meer dan alleen graphics.
Probeer gamasutra, gamedev.net en NEHE.gamedev.net eens.

Bijna alle spelen op Xbox Live Arcade zijn in C# en XNA gemaakt. Meeste webgames zijn Java of flash.

Triple A games daarentegen zijn bijna allemaal in C/C++ geschreven en een hoop scripts, waaronder LUA de meest gebruikte, soms ook python.

Het ligt er helemaal aan wat je wilt en wat je moet leren, als je nog moet leren programmeren zul je dat eerst onder de knie moeten krijgen. Als je al kunt programmeren moet je eens gaan kijken naar wat wil ik programmeren, graphics, gameplay (dit is ongeveer alle middelware die de game aan elkaar knoopt), physics, AI, Netwerk of Front End(user interface). Daarnaast is er ook nog de content ¨pipeline waaraan gewerkt moet worden in heel erg groote games.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.95 % door NightCreature op dinsdag 28 oktober 2008 om 01:33:51.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #3 geschreven door Robosh0t op dinsdag 28 oktober 2008 om 10:59:58.
Robosh0t's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wel ik moet van nul beginnen eerst kleine dingen en als ik het goed ondere de knie heb toch groter gaan ;)
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op dinsdag 28 oktober 2008 om 20:14:40.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dan zul je als eerste moeten leren programmeren, je kan hier voor met C++ beginnen maar JAVA/C# kan ook.
Java en C# zijn makkelijker om te leren maar als je dan aan C++ begint is de stap nog steeds behoorlijk groot om te maken. Dit komt voornamelijk door het feit dat C++ gebruik maakt van header en implementation files. Daarnaast het feit dat je van een managed taal naar een unmanaged taal gaat, hierdoor moet je opletten wat je met je geheugen doet.

Zie deze link voor meer info helaas wel in het engels en komt van een bizarre creations forum http://bizarrecreations.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=16791
^ Reactie #5 geschreven door Robosh0t op vrijdag 31 oktober 2008 om 22:21:19.
Robosh0t's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
keb niet veel aan die link heb er al op gekeken ik heb echte beginners uitleg nodig(blush)
^ Reactie #6 geschreven door joke op zaterdag 1 november 2008 om 11:23:29.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Robosh0t op 31/10/2008 22:21:19:

keb niet veel aan die link heb er al op gekeken ik heb echte beginners uitleg nodig(blush)

Is er bij u in de buurt geen bibliotheek? Bij ons wel en die hebben echte beginners boeken, zelfs met cd.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #7 geschreven door SMG op zaterdag 1 november 2008 om 11:57:16.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
No offence, maar als ik je profiel mag geloven ben je 15 jaar. Op de middelbare school leren ze meestal geen C varianten aan omdat dit te moeilijk is. In de hogeschool leer je vaak Java en misschien later een C variant. Dit wilt toch al zeggen dat het niet zo simpel is. Je zomaar op een programmeertaal gooien is niet simpel. Begin dus met iets simpel en je kan altijd hogerop klimmen. Vaak lijken talen sterk op elkaar of hebben ze bepaalde principes die je in andere talen kunt terug vinden.

Ik raad je echt wel aan om gewoon te beginnen met Java, als je dat lukt kan heb je al een zeer mooie basis voor een C variant. Java is een object georienteerde taal, met die OO kennis zal het aanleren van C++ al zeker stukken simpeler zijn (gelijkenissen Java/C++).
http://en.wikibooks.org/wiki/Java
http://en.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B_Programming
^ Reactie #8 geschreven door NightCreature op zaterdag 1 november 2008 om 12:51:52.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Waarom ik de link gaf is omdat er daar ook over beginner spul wordt gepraat en ik er al een link in had gedumpt. http://msdn.microsoft.com/en-gb/beginner/bb308760.aspx die website leert je in windows programmeren vanaf het begin.

Sorry was te lui om een copy/paste te doen bij deze dan wel gedaan.

Mijn middelbare school heeft me Pascal geleerd een taal die dezelfde dingen en eigenschappen heeft als c++ maar een makkelijkere syntax om te leren.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.37 % door NightCreature op zaterdag 1 november 2008 om 13:05:27.
^ Reactie #9 geschreven door StOosh op zaterdag 1 november 2008 om 13:03:03.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Vorig jaar heb ik op school JAVA (eenvoudig begin) geleerd en dit jaar leren wij programmeren met C++. Toch ben ik ook maar 16 hoor, SMG.

Ik zou zeggen: begin met eenvoudigweg HTML (sites) en schakel dan over op JAVA en C++ e.d. dan heb je alo een goed beeld van hoe die dingen werken...
(Zo is het bij ons op school verlopen)

Ik zeg hiermee niet dat ik er iets van ken van programmeren, alhoewel het me wel intrigeert... ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 13.27 % door StOosh op zaterdag 1 november 2008 om 13:03:58.
^ Reactie #10 geschreven door NightCreature op zaterdag 1 november 2008 om 13:22:34.
NightCreature's avatar
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Programmeren komt in feite meer neer op logisch nadenken dan het echt kennen van een taal. Als je goed in het oplossen bent van wiskundige probleem stukken wordt programmeren al een stuk makkelijker.

Het enige wat je dan nog moet aan leren is de syntax van een taal.

Een groot probleem als je van java naar C++ switcht is dat "new" iets anders betkent. Ik heb dit probleem dan de andere kant op als ik naar java kijk vraag ik me altijd af waar zijn de "delete" calls. In C++ alloceer je geheugen met new en dat beheer je zelf vandaar
^ Reactie #11 geschreven door een gast op zondag 25 januari 2009 om 11:30:06.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hoe moet je een computer spel the sims downloaden ooit?:D

Opmerking van de crew

Je kan best een nieuw duidelijk onderwerp in het correcte subforum starten. Zo kan je nadien je vraag snel terugvinden en blijft alles overzichtelijk ;).
SMG
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten