Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Medion MD9458 scanner: vista-driver (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op dinsdag 4 december 2007 om 13:18:11.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,

Mijn bompa heeft onlangs een nieuwe pc bij Aldi gekocht, natuurlijk met vista erop (:()
Nu zit hij al met een probleempje qua niet ondersteunden hardware: zijn Medion MD9458 scanner. Deze wil niet werken. Ik heb een cdrom gevonden met een driver op, maar deze werkt niet. Na de driverinstalatie lijkt alles te werken, maar als je op de scantouts drukt, krijg je de volgende melding:
"De volgende fout is opgetreden tijden het starten van Scanpanel

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
"

Hebben jullie een idee hoe ik het manueel aan de praat zou kunnen krijgen, of beter nog; weten jullie toevallig een Vista driver staan?

Kilian
^ Reactie #1 geschreven door Sagres op dinsdag 4 december 2007 om 13:31:52.
Sagres heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 86
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Probeer deze eens http://www.medion.de/ succes
^ Reactie #2 geschreven door thekid op dinsdag 4 december 2007 om 13:37:56.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zou ervoor vrezen, Vista's comptabiliteit met oude hardware is niet zo denderend goe... Uw bompa zal hem vermoedelijk een nieuwe scanner moeten aanschaffen, of teruggaan naar XP

op de deutche site heb ik trouwens gezocht en enkel drivers voor XP gevonden, geen vista, dus 'k vrees voor de ondersteuning van deze scanner :s
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door Kilian op dinsdag 4 december 2007 om 16:23:20.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@Sagres: daar had ik al gezocht, en enkel XP drivers gevonden

Ik zal het hem zeggen, eventueel kan hij altijd nog bij ons thuis komen scannen :d

Bedankt alvast
^ Reactie #4 geschreven door SMG op dinsdag 4 december 2007 om 17:51:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Even terzijde, hoewel iedereen de schuld steekt op Microsoft is het niet Microsoft die de drivers maakt, maar de producent van de hardware. Het is dus niet MS zijn schuld (of toch niet volledig, als je het op een hele rare manier draait).
Het ligt bij de producent van de hardware om te besluiten welk OS ze zullen ondersteunen, Medion heeft gekozen voor XP en als zij beslissen om geen ondersteuning te geven voor Vista is dat 100% hun schuld. Maar je kan hen dat niet kwalijk nemen, ze kunnen moeilijk elke driver terug uitbrengen en het komt hun ook beter uit, zo zal de consument terug een nieuwe scanner moeten kopen en misschien is dat dan terug een Medion. Een ander punt is dat als je een stuk hardware koopt, erbij staat welk OS ondersteunt wordt, Vista staat daar dan niet bij (het is dus geheel de liefdadigheid van het bedrijf om dit te beslissen).
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op dinsdag 4 december 2007 om 18:19:24.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De scanner is trouwens al ongeveer 7 jaar oud, dus had de hoop eigenlijk al opgegeven. Ik zou persoonlijk ook geen nieuw driver uitbrengen van iets wat bijna niet meer gebruikt wordt.
^ Reactie #6 geschreven door thekid op dinsdag 4 december 2007 om 18:25:54.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

@SMG: 't is altijd m$ zijn schuld!! :D Heel hun drivermodel veranderen, tsss, 't zijn nog eentje cracks wi :d :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door SMG op dinsdag 4 december 2007 om 20:04:55.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Randinformatie

Niemand verplicht je om Vista te nemen hé :p

Wat een poging waard is, is de driver forceren. Ik heb dat gedaan bij Vista (beta) met mijn HP toetsenbord en dat is gelukt ;)

Je zorgt er gewoon voor dat je op de driver CD het .inf bestand hebt (dit kan je vinden door elke EXE dat je maar kan vinden uit te pakken via 7zip ofzo, of als de fabrikant een keer leuk doet gewoon in een folder heeft gezet).
Dat inf bestand kan je nu gebruiken om een driver te forceren.

Ga naar Computer Management (mijn computer rechtermuisknop beheren) > device manager > kies de scanner (dus waar zo'n uitroeptekentje bij staat) > eigenschappen daarvan > driver > Update driver.
Je krijgt dan een mooi wizard je te zien waar je altijd de meest geavanceerde keuze bij neemt, tot je zelf kan ingeven in welke folder hij de driver moet zoeken. Daar geef je de map op waar je het inf bestand hebt gevonden en in het beste geval zal hij alles installeren.
^ Reactie #8 geschreven door een gast op maandag 1 september 2008 om 11:58:14.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
de fout ligt bij microsoft omdat iedereen moet draaien naar hun systeem en dat is de fout (cheerleader)(cheerleader):)
^ Reactie #9 geschreven door NightCreature op maandag 1 september 2008 om 15:41:56.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nee de fout ligt in dit geval niet bij MS maar bij je Scanner fabrikant want zij maken de driver en hebben gezegd voor dit product maken we geen Vista driver. Geef de schuld aan wie het hoort en je hebt nog altijd zelf de keuze over welk OS je draait.

@thekid
Het driver model moets ook wel veranderen he, kernel space drivers zorgen voor leuke crashes.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #10 geschreven door snap op zaterdag 13 juni 2009 om 19:41:14.
snap heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
de driver voor win 2000 gebruiken en hij werkt onder vista
^ Reactie #11 geschreven door StOosh op zaterdag 13 juni 2009 om 20:14:39.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit snap op 13/06/2009 19:41:14:

de driver voor win 2000 gebruiken en hij werkt onder vista

Dat meen je nie :o
^ Reactie #12 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 13 juni 2009 om 20:42:06.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Na 2,5 jaar zal bompa wel een werkende scanner hebben denk ik ;)

edit; op verzoek van Kilian heropend :)

Opmerking van de crew

Dus geen (lock)

Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 25.15 % door Wheeldigger op zaterdag 13 juni 2009 om 22:16:11.
^ Reactie #13 geschreven door Kilian op zaterdag 13 juni 2009 om 22:24:19.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat ik dus nog wilde zeggen:
Als je de driver (XP) installeert kan je geen gebruik maken van de software, dus ook niet van de scanner. Op het eerste zicht althans.

Office heeft een bijgeleverde tool, om documenten te scannen. Deze is te vinden onder start -> alle programma's -> Microsoft Office -> Microsoft Office-hulpprogramma's -> Microsoft Office Document Scanning.

Via dit programmaatje kan je wel scannen, en ook de tekst automatisch als tekst laten herkennen. Je kan zo je scan omzetten naar een word documenten. Werk wen niet altijd evengoed, maar is toch het vernoemen waard.

En nu mag ie dicht ;)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten