Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » sony vaio, ingebouwde webcam wordt niet gevonden (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
1 gast leest dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Moi op dinsdag 14 oktober 2008 om 16:46:29.
Moi heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 5
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,
Ik heb een laptop van sony, vaio vgn-cr31s met ingebouwde camera (motion eye).
Maar mijn computer zegt der er geen webcam is.
Via het programma VAIO camera capture utility kreeg ik ook enkel een blauw scherm, geen beeld van mezelf en bij de instellingen staat "geen webcam"
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn webcam terug werkt?
Alvast bedankt!

-x-
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 14 oktober 2008 om 17:17:32.
thekid's avatar
Multiviteit: 5037
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
zeide zeker dat het type klopt? want ik krijg dit model niet te zien op de sony website

de juiste procedure zou zijn, (her)installeer de driver van de webcam, ge kunt steeds eens kijken bij de Hardware manager (apparaat beheer) of er nog ergens (!) of (?) bij een apparaat staat, en dan de driver updaten, automatisch laten zoeken met uw sony drivers cd erin, en even geduld oefenen

maar als je het juiste type geeft (vgn-cr wordt gevonden, maar 31S bestaat niet), kunnen we misschien ook de laatste nieuwe driver van de Sony website geven ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Moi op dinsdag 14 oktober 2008 om 17:25:08.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ja, ik weet het ben zelf ook al op de sony site geweest en het type komt er inderdaad niet op maar is wel juist: 31S.
Enkel de nieuwe versie staan nog op de site van sony (41s)
^ Reactie #3 geschreven door Moi op dinsdag 14 oktober 2008 om 17:35:03.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bij apparaatbeheer (onder beeldapparaten/ usb videoapparaat(staat ook een geel ! bij)) staat dit:
apparaatstatus: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

als ik dan bij stuurprogramma kijk staat er: Sony Visual communication camera VGP-VCC6

Ik weet niet af je hier iets mee bent...?

-x-

Opmerking van de crew

Ik heb de dubbelpost even verwijderd zodoende het onderwerp overzichtelijk te houden ;-).
Martijn
^ Reactie #4 geschreven door thekid op dinsdag 14 oktober 2008 om 17:51:10.
thekid's avatar
Multiviteit: 5037
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Heb je nog de originele driver cd van uw laptop? Anders zoals ik al voorstelde, rechtermuisklik op het apparaat en dan "update driver" en hem laten zoeken (met de driver cd in de laptop)

Was het een plots probleem (werkte het vroeger wel), of gebeurde dit na een herinstallatie?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Moi op woensdag 15 oktober 2008 om 11:08:43.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
het was een plots probleem, hij werkte dus voor kort nog wel en ineens niet meer....
Bij mijn laptop waren geen cd bij, dus ik heb geen driver cd...
^ Reactie #6 geschreven door SMG op woensdag 15 oktober 2008 om 13:24:34.
SMG's avatar
Multiviteit: 12010
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
http://support.vaio.sony.be/downloads/updates/updates.asp?site=voe_en_GB_cons&c=0&s=VGN-CR&m=3108

Er is echter geen specifieke link naar de driver, ze zijn zeer schaars met uitleg en met goede onderverdelingen.

Randinformatie

Ik vind het vreselijk erg hoe sommige producenten hun website behandelen. De enige producenten dat ik vond dat een goede en handige website vond zijn die van HP en Dell. Al de rest is een ware nachtmerrie wat betreft een duidelijke omschrijving bij hun downloads, duidelijke product namen, een goede zoekrobot,... Ik kan dit een beetje verwachten van merken zoals Medion, maar van Sony ben ik verrast. Je betaalt immers wel genoeg aan je laptop.

I Love feedback forms:
No valuable information with the downloads, no search,...
I was searching for a drivers for someones webcam and I couldn't find it. They must be hidden in a cryptic name like VAIO Entertainment Platform or something else.

It's a disappointment to see that only HP and Dell seem to manage to have a site that is user friendly with enough information about the download, a good product search and product names that make sense. Dell latitude or HP Omnibook seems a lot user friendly then VGN-CR31S/P.

I hope to see a site in the future that can represents your products in a good way.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 31.56 % door SMG op woensdag 15 oktober 2008 om 13:38:35.
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 3 november 2008 om 23:47:21.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
heey,

Ik heb precies hetzelfde probleem!
Mijn moederbord was pas geleden 'doorgebrand' ongegrijpelijk, maar waar. Dat ding deed het op eens niet toen ik 's ochtends iets voor m'n studie wilde doen.

Nou heb ik 4 weken op mijn laptop reparatie moeten wachten en nu staat de link/ knopje van mijn webcam er niet niet bij.

Ik heb geen idee.. wie kan mij dit uitleggen??
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 4 november 2008 om 00:52:39.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 9940
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ligt eraan, wat is exact het typenummer van je laptop?
En werken voorgaande reacties niet?
^ Reactie #9 geschreven door een gast op donderdag 19 mei 2011 om 21:21:00.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb dus precies die zelfde laptop in de pink versie n bij mij was de harddesk gecrasht n heb ik laten maken n opnieuw instaleren n nu doet mijn webcam het ook niet..:-s

n ik kan inderdaad ook nergens deze versie van mijn laptop vinden..:S:S
^ Reactie #10 geschreven door Fred31 op vrijdag 20 mei 2011 om 01:45:22.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2534
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
vaio 32 links drivers

heeft u al eens op die site gekeken? is wel voor type 32 maar kan misschien helpen.

onderaan die pagina zal u de download links terug vinden

dit is voor de camera driver >> driver camera

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.75 % door Fred31 op vrijdag 20 mei 2011 om 01:46:26.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo Gigabyte-6GB DDR3 ram, Intel Q9550 QUAD-CPU 3.7GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win7 Ultimate 64bit. Laptop TOSHIBA Satellite L775-18Q
^ Reactie #11 geschreven door een gast op dinsdag 10 april 2012 om 16:23:50.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb een laptop vaio sony met cam maar deze als ik op msn wil gaan wil deze ni aan es grijs scherm
^ Reactie #12 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 10 april 2012 om 19:40:11.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 9940
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/256/Hoe-maak-ik-het-best-een-nieuwe-onderwerp-op-een-forum.html

multiquette;
met name punt 4;
De voertaal op Multidesk.be is het AN. Multidesk.be is een online gemeenschap voor alle leeftijdscategorieŽn en puur van uit het oogpunt respect vragen we je dan ook aandacht te besteden aan je taal zodat iedereen je vraag, probleem of antwoord kan begrijpen. Ook het gebruik van hoofdletters en leestekens op de juiste plaats maakt deel uit van onze hedendaagse taalstandaard.

Dus;
- gebruik hoofdletters,
- voeg leestekens toe,
- en gebruik alinea's.

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten