Multidesk.be » Forums » Java » vraag over codefoutmelding

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Datissem op maandag 19 november 2007 om 13:00:33.
Datissem heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 115
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class DrawExample extends JFrame
implements ActionListener {

private JButton button;
private JPanel panel;

Hier krijg ik de volgende foutmelding
DrawExample is not abstract and does not override abstract method actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent)

Ik zoek en zoek maar kan het niet meer vinden, in het begin heb ik deze code vanzelf laten uitvoeren in jcreator, maar nu lukt dat in het geheel niet meer.
:D Help!
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 19 november 2007 om 16:19:45.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
je moet nog een method toevoegen actionPerformed genaamd, netbeans doet dit automatisch ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Datissem op maandag 19 november 2007 om 19:26:23.
Merci, we gaan dat uitvoeren.
^ Reactie #3 geschreven door NightCreature op maandag 19 november 2007 om 22:46:53.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Een abstract class is een class waarin minimaal een functie pure virtual is. Dit wil zeggen dat deze class enkel de prototype voor deze method bevat, en geen code voor de functionaliteit. Als je een andere class aanmaakt die hiervan erft moet deze class die method implementeren. Wordt dit niet gedaan dan zal ook de subclass een interface zijn.
Een normale virtual (of abstract geloof ik in java) is een functie die functionaliteit implementeerd. Een derived class kan echter zeggen ik vind de implementatie in de base class maar niks en ik implementeer mijn eigen algorithm voor deze functie.

Als ik verkeerd zit met pure virtual komt dat doordat ik een C++ programmeur ben en daar heten deze functie pure virtual.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #4 geschreven door Datissem op dinsdag 20 november 2007 om 11:22:34.
Met deze nogmaals dank aan de opstellers van en reactie, de laatste gaat echter een nummer te hoog, maar dat geeft niets, misschien is het zo dat ik er wat van opsteek als beginnende leek. Het probleem is dat ik begonnen ben met er vanalles op te zetten en dat lukte, en toen het ineens niet meer lukte(ik weet nog altijd niet waarom) er ook vanalles af te gooien.
Die method actionPerformed heeft zich intussen opgelost maar nu staat er een rode streep onder "public static void main(string[] args) {
en de opmerking is "Cannot resolve symbol Symbol:class string location: class DrawExample. Dus ik krijg dat maar niet gestart alhoewel het in het begin wel lukte.
Ik ben nu JDK aan het dowloaden met netbeans 5.5.1. inbegrepen, misschien ligt het daaraan dat ik JDK gedeinstalleerd had.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op dinsdag 20 november 2007 om 15:40:47.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Uw uitleg is volkomen perfect hoor NightCreature, maar 't is moeilijker uitgelegd of de foutmelding :) ;) :D

@Datissem:
Netbeans beta 2 is nog iets beter eigenlijk, deze was te downloaden vanaf http://www.netbeans.org deze werkt iets vlotter en heeft iets meer mogelijkheden ;)

maar de 5.5.1 zal ook wel zijn werk doen natuurlijk :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op dinsdag 20 november 2007 om 18:35:34.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Mijn uitleg wordt belangrijker als je systemen gaat implementeren, zoals bijvoorbeeld een spel daarbij wil je vaak gebruik maken van een interface voor meerdere classen. En dan worden virtual en abstract methods en classes heel erg belangrijk. Mijn uitleg zal wel te moeilijk zijn geweest omdat ik zelf op het moment bezig ben met te veel C++ op een erg hoog niveau.
Wat ik probeerde uit te leggen is waarom deze foutmelding zich voordoet en hoe je die zelf kunt gebruiken in het ontwerp van classes.
Kijk maar eens naar de link in mijn signature, daar staat de ontwikkeling van een spel dat ik voor uni hier in Hull moet maken.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.41 % door NightCreature op dinsdag 20 november 2007 om 18:36:24.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen