Multidesk.be » Forums » Beveiliging » 64-bit key

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op zondag 28 september 2008 om 21:36:05.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi,

Bij beveiliging wordt dikwijls gesproken over een 64-bit key. Ik weet dat ik zo een key kan laten aanmaken op sommige sites.

Maar wat houd dat eigenlijk juist in zo'n key?

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op maandag 29 september 2008 om 07:27:35.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Een 64-bits key kan veel betekenen. Die 64 bits slaat doorgaans enkel op de sterkte van de encryptie. Zo snel een 64 bits sleutel eenvoudiger te kraken zijn (naargelang het gebruikte algoritme) dan bijvoorbeeld een 1024 of 2048 bits key.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door joke op maandag 29 september 2008 om 11:10:47.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit joke op 28/09/2008 21:36:05:Maar wat houd dat eigenlijk juist in zo'n key?

Joke

Sorry, ik heb mijn vraag niet goed gesteld.

Hoe kan ik zelf een 64 bit key aanmaken? Bijvoorbeeld door gebruik te maken van uitsluitend ASCII karrakters?

Ik heb er al eens naar gegoogled maar niet veel uitleg gezien. Wel veel linken ok een key aan te maken maar ik wil dat zelf kunnen.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op maandag 29 september 2008 om 13:12:14.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Hoe de algoritmes juist werken, kan ik je ook niet vertellen (al een tijdje geleden dat ik me nog verdiept heb in exnryptietechnieken). Echter, wanneer je zoekt naar "RSA 1024 algorithm" of iets dergelijks, zou je al heel ver moeten komen.

Helpt dit je op weg? (zoniet moet ik eens verder nadenken ;-))

Aanvulling

Even ter verduidelijking: dat zelf aanmaken komt in de praktijk dus gewoon neer op het laten runnen van een algoritme, stel je er niets fancy bij voor :).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 21.84 % door Martijn op maandag 29 september 2008 om 13:13:00.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen