Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Sitecheck: pandenplattegrond.eu

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 27 september 2008 om 11:32:47.
en deze? zit deze een beetje comme il faut in elkaar denken jullie?
pandenplattegrond.eu

Opmerking van de crew

Even je titel een klein beetje gewijzigd voor de duidelijkheid ;)
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 14.1 % door SMG op zaterdag 27 september 2008 om 11:41:20.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zaterdag 27 september 2008 om 11:46:39.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik zal dit even bekijken ;) Moest je toevallig rare aanvragen binnen krijgen op je formulier dan ben ik dat :D
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zaterdag 27 september 2008 om 13:30:17.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Je site ziet er prachtig uit, ik zal al mijn kritiek zeggen en zeggen of ze ernstig is of niet ;).
  • Frames: Ik merk al meteen dat je domein niet al te goed is ingesteld. Je eu domein kan je volgens mij veel beter redirecten naar pandenplattegrond.nl ipv de frame te gebruiken:
    CODE
    1. <html><frameset><frame src="http://pandenplattegrond.nl"></frameset></html>

In je .eu versie zal je bijvoorbeeld altijd dezelfde URL hebben, wat de navigatie niet ten goede komt. Iemand dat graag een link naar een bepaalde pagina wilt doorsturen stoot immers op een groot probleem, elke URL is dezelfde.
    -> Ik vind dit behoorlijk erg. Kies in je domein voor een forward naar de .nl versie of stel je DNS server goed in.

Verder commentaar gaat dus over http://pandenplattegrond.nl/ zijn
  • URL: ik zie er telkens een nummer voor staan (vb: pandenplattegrond.nl/5_werkwijze.html) waarvoor is dat nodig?
    -> eerder schoonheid, niet zo groot belang dus ;)
  • Standaarden: Ik vind standaarden belangrijk. Je site gaat hier behoorlijk in de mist!
    -> belangrijk voor mij niet belangrijk voor een bezoeker. Wel belangrijk voor een bezoeker die een rare browser heeft ;)
  • Geen aparte CSS bestanden. Zorgt voor onnodige trafiek en zal een irritante dobber worden moest je in de toekomst je layout willen wijzigen. Alles staat immers dubbel op elke pagina.
  • Opera/Safari/Internet Explorer6&7: Waarschijnlijk probleempje met standaarden -> footer komt niet goed
    Bij Firefox krijg je dit probleem ook maar dan enkel op de contact en animaties pagina.
    -> Moet opgelost worden: zijn grote schoonheidsfouten
  • Formulier contact: zet een tabindex zodat je met de tabtoets rap door je formulier kunt navigeren
    -> Kleine ergernis maar simpel op te lossen. Enkel elk element in het formulier een oplopende tabindex geven
  • IE6 formulier verzenden:
    klein schoonheidsfoutje
  • Geen noscript melding: Je gebruikt javascript intensief maar er is geen noscript melding. Mensen waar JavaScript op uitgeschakeld staat zullen op sommige links rammen zonder te beseffen waarom het niet lukt.
    Toon een wat opvallend titeltje indien JavaScript niet staat ingeschakeld ;)
    -> Bijna elke moderne browser ondersteunt JavaScript maar het is een kleine inspanning dat die zeer kleine minderheid uit die kleine hoeveelheid mensen wat meer info geeft ;)
  • Contact formulier -> geen validatie: Tja, JavaScript gebruiken voor de validatie van je formulier mag maar in de PHP code moet je ook een validatie hebben zitten anders zal je rampen krijgen (SQL injecties, onjuiste gegeven in je formulier, etc).
    -> Moet je wijzigen! Er moet een validatie op je formulier zijn in PHP! Anders zit je met veiligheidsrisico's en rare ingevingen van gebruikers
  • Toekomstig formulier probleem: Aangezien bij het plaatsen van je vraag naar een andere pagina wordt gegaan zal daar de validatie gebeuren. Zorg er dus voor dat als de validatie dan faalt, het formulier er terug staat met de gegevens die de gebruiker heeft ingegeven. Anders moet die alles opnieuw gaan invullen.
  • Waarom moet iemand zijn bedrijf, email en naam opgeven maar geen vraag? Hebben jullie een glazen bol waar in staat wat die persoon wilt?
  • Email (info[atty]pandenplattegrond[dotty]nl of info[atty]pandenplattegrond[dotty]eu)? Kies dus iets, ofwel de nl ofwel de eu versie, niet beide.
    Ik zou zeggen neem de .nl omdat alles al wel correct staat (via de DNS) op de nl versie.
    -> is voor het vertrouwen van de klant, ik vind het belangrijk
  • IE7 showcase: ik krijg geen showcase te zien in IE7
    -> moet opgelost worden
  • Showcase -> show fullscreen: Wat moet die functie doen? In Firefox en Opera doet die niets, in Safari maximaliseert het venster en IE6 wordt het plots ingezoomd. In IE7 zie ik niets aangezien ik daar de pagina niet zien (zie vorige fout)
    -> Vrij nutteloze knop dus. Je kan de knop beter hernoemen 'Op goed geluk' :D
  • Zelfde eigenlijk met de sluit venster knop die ernaast staat. In Safari doet die dat wel, maar in de andere browsers niet.
    ->Weer een vrij nutteloze knop dus ;)
  • Werkwijze tips: wat met die PDF en waar is mijn afbeelding in IE7?
Sommige fouten zijn puur muggenzifterij, maar omdat de site er wel schoon uit ziet leg ik de lat hoger ;)
Er zijn een aantal dingen die zeker opgelost moeten worden (zodat op elke browser bijna hetzelfde komt te staan en hetzelfde reageert), maar ook foutjes die je mag laten hoe ze zijn (dat IE6 knopje dat niet zo mooi staat, de tabindex etc). Die kleine dingen zorgen eerder voor de finishing touch ;)

Wat je site nu betreft zijn er een paar zeer goede dingen. Zo is de layout zeer mooi, makkelijk om te lezen en right to the point. Het vet zetten van kernwoorden is zeer goed, geeft een mooi zicht weer ;).

Indien er verdere informatie nodig is over deze dingen zal ik die met plezier beantwoorden ;)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen