Multidesk.be » Forums » Java » eclipse

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Datissem op zaterdag 10 november 2007 om 14:36:23.
Datissem heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 115
Gedownload eclipse-java-Europa-fall2-win32.
Goed begonnen en HelloWorld tot een goed einde gebracht, dan maar in beginnersovermoed overgeschakeld en Hello world SWT application trachten uit te voeren, hier gaat alles naar wens tot ik aan de invoer kom....

Display display = new Display();
Shell shell = new Shell(display);
shell.setText("Hello world!");
shell.open();
while (!shell.isDisposed()) {
if (!display.readAndDispatch()) display.sleep();
}
display.dispose();

Tijdens het invoeren merk ik aan de rode onderstrepingen dat er fouten inzitten maar geen nood zij verwijzen naar

You will get compile errors. Right click in the Java editor and select Source > Organize Imports, then save your changes.

Dit wordt eveneens uitgevoerd maar de fouten gaan niet weg, nu is mijn volgende vraag
zou ik a) beter ophouden met het instuderen zonder een goede basiscursus en indien a) juist is kan mij iemand zoiets aanraden of bezorgen(liefst in het Nederlands) hetzij langs internet om, of zelfs tweedehands, ik ben reeds in twee boekstores gaan kijken maar dat wordt blijkbaar niet zo graag in stock genomen. Wanneer er op de lijst gekeken wordt voor ev. bestelling dan komen er zo'n 300 exemplaren te voorschijn, haal daar maar eens de juiste uit.
Bedankt(thumbsup)
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op zondag 11 november 2007 om 18:13:09.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Wanneer je organize imports uitvoert, verandert de foutmelding dan niet?

Of je verder wil gaan, is je eigen keuze; hangt er van af wat je wil bereiken ;).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door Datissem op zondag 11 november 2007 om 19:39:59.
Neen er veranderd niets na "organize imports". Ik weet ook niet hoe het komt, de tijd zal het wel uitwijzen.
^ Reactie #3 geschreven door thekid op zondag 11 november 2007 om 20:21:12.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Heb je al eens een andere editor geprobeerd? Wie weet zal deze je minder kopzorgen bezorgen ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Datissem op maandag 12 november 2007 om 09:55:09.
Alle goede raad wordt opgevolgd dus dat zullen we ook eens proberen. Mijn gevoel zegt wanneer er met een download iets niet goed gaat er waarschijnlijk ook fouten in het programma kunnen zitten, dus we gaan dat controleren.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op maandag 12 november 2007 om 15:23:06.
thekid's avatar
Moderator
Heb je al eens netbeans geprobeerd?

Ik ken wel enkele goeie boeken van Java, maar zelfs in school kregen wij de engelse versies van deze boeken mee.

Als guideline, de boeken van Easy Computing zijn meestal goeie, maar niet zo doorgedreven (dus leert je basiskennis, legt niet altijd alles eronder uit), ik wil nu wel nog even rondneuzen op hcw website voor te kijken welke boeken wel intressant kunnen zijn voor u in het nederlands.

En euh, mag ik opmerken dat een direct antwoord makkelijker te volgen is dan een cryptische omschrijving over uw gevoelens :) :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Datissem op maandag 12 november 2007 om 19:17:19.
Da's goed, hulp altijd welkom. Om een klein beetje uitleg te geven waarom ik me tot het forum wend. Ik heb al vanalles geprobeerd om vanuit het internet van start te raken, Hello World creeren kan ik nu wonderwel zelfs met mijn ogen toe op netbeans, eclipse, jcreator zelfs met een notepad++
Om den duur kent ge sneller de programma's dan waar het om begonnen is nl java.. Eclipse wekt fantastisch tot ge SWTapplication wilt uitvoeren, vergeet het maar. Ten einde raad begonnen met open universiteit Nederland dat gaat allemaal goed tot ge hun code's wilt uitvoeren een voorbeeld

CODE
  1. import logotekenap.*;
  2. public class Bergen extends TekenApplet
  3. {
  4. public void initialiseer()
  5. {
  6. }
  7. public void tekenprogramma()
  8. {
  9. pen.aan("zwart");
  10. pen.rechts(45);
  11. pen.vooruit(100);
  12. pen.rechts(90);
  13. 15 pen.vooruit(100);
  14. pen.rechts(135);
  15. pen.uit();
  16. pen.vooruit(30);
  17. pen.aan("zwart");
  18. 20 pen.rechts(135);
  19. pen.vooruit(80);
  20. pen.rechts(90);
  21. pen.vooruit(80);
  22. }
  23.  
  24.  }

Benieuwd op resultaat....even wachten foutmeldingen en gedaan.
Daarom geef mij maar een goed boek.

Opmerking van de crew

Voor wat langere codes is het toch beter om gebruik te maken van de [code] tag, zo blijft alles mooi overzichtelijk ;)
SMG
^ Reactie #7 geschreven door thekid op maandag 12 november 2007 om 20:03:12.
thekid's avatar
Moderator
Zoals gezegd zijnde:

Nederlandstalig:
- Starter:
Java voor studenten: je zal alles vanaf de grond aan leren \";)\"
- Duidelijke uitleg, schema's en practische voorbeelden (zij het met de BlueJ IDE):
OO Programeren met Java in BlueJ (IDE)

Engelstalig:
- Topper
Schoolboeken van Ivor Horton, heel goed, let wel Engelstalig (maar zoals ik al zij, in het vhti kregen we ook de engelse versie om van te studeren)
- Topper
Topper van Bruce Eckel, Thinking in Java 4th Edition (Engelstalig)

Uiteindelijk zal je wel engels boeken moeten aanspreken of na deze boeken eens kijken om je online tutorials verder te zetten...

@Javacode hierboven

Ziet er mij wat raars uit :) een plotterke, maar mag ik ook opmerken dat je daarvoor een niet standaard import voor doet (logotekenap.*) en dat je deze waarschijnlijk mist om de compiler treffelijk te doen werken ;)
^ Reactie #8 geschreven door Datissem op dinsdag 13 november 2007 om 08:41:21.
Die opmerking i.v.m. die javacode zou kunnen ik zal het nagaan. Ik sluit nu af tenzij jullie nog iets weten, bedankt in elk geval voor de reactie.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen