Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » probleem met positionering in Firefox

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Simon op woensdag 10 september 2008 om 22:23:54.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Ik heb enkele maanden geleden een onderwerp geopend. Ik was toen een layout aan het maken en had als probleem dat mijn achtergrondafbeelding niet in de div geplaatst werd:
http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/8380/Afbeelding-wordt-niet-in-DIV-geplaatst.html

Als oplossing heb ik toen gekregen om display:table-cell in de css te plaatsen. Alles werkte toen.

Toen Chrome uitkwam, wou ik daarmee ook eens testen. Toen zag ik dat de header onder de content geplaatst werd (in Safari was dit ook zo). Dit heb ik dan weer kunnen oplossen door die display:table-cell; te vervangen door display:table;

Maar dan had ik weer het probleem dat in Firefox de inhoud pas begint als mijn menu ten einde loopt.

Het komt er dus op neer dat Opera, Chrome en Safari het nu goed doen, maar Firefox problemen geeft. Hoe kan ik er dus voor zorgen dat het in elke browser werkt?

Een testversie van de website is hier te vinden:
http://users.fulladsl.be/spb7131/testsites/bellewaerde-walibi/test/

en dit is het deeltje css waar het op slaat:
CODE
  1. #main   
  2. {
  3.         margin:auto;
  4.         background-image:url(../images/content.jpg);
  5.         background-repeat:repeat-y;
  6.         width:940px;
  7.         display:table;
  8. }
  9. #content
  10. {
  11.         float:left;
  12.         margin-top:5px;
  13.         margin-left:30px;
  14.         margin-bottom:10px;
  15.         width:625px;
  16.         height:auto;
  17. }
^ Reactie #1 geschreven door EYEball op donderdag 11 september 2008 om 11:45:41.
EYEball's avatar
Multiviteit: 186
Een mogelijke oplossing is verschillende css-files gebruiken voor verschillende browsers, tenzij er natuurlijk een algemene oplossing te vinden is.
Ik geloof dat je wel een javascriptje kan vinden om te checken welke browser er gebruikt wordt.
Nadeel is natuurlijk dat je dan een extra script uitvoert.
^ Reactie #2 geschreven door Simon op zaterdag 13 september 2008 om 12:16:58.
Simon's avatar
Ik gebruik nu al een apart stylesheet voor Internet Explorer, omdat daar zeker geen algemene oplossing te vinden is.

Ik hoop natuurlijk dat dit voor de andere browsers wel mogelijk is en anders zal ik inderdaad met javascript (of eventueel php) moeten kijken wat de gebruikte browser is.
^ Reactie #3 geschreven door Simon op dinsdag 11 november 2008 om 21:14:26.
Simon's avatar
Hm, in feite ben ik nog steeds geen stap verder.

Als ik nu met javascript de browser achterhaal, kan ik niet echt veel meer veranderen aan de stylesheet die gebruikt, het is dan al te laat geloof ik?

Als ik het met PHP wil doen. Gebruik ik dan het best $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] of de functie get_browser()?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen