Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » Hoe maak ik een formulier voor tekst? (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Gentle op maandag 8 september 2008 om 02:08:50.
Gentle heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Hoi, hoe maak ik een formulier voor mijn site waarop tekst geplaatst kan worden? Ik wil er ook graag google ads bij kunnen plaatsen. Is er een kant en klare mogelijkheid of weet iemand de html voor zoiets te vinden?

Opmerking van de crew

Ik neem aan dat dit niet de categorie gadgets moet zijn ;)
SMG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 8 september 2008 om 12:45:07.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Formulieren maken zal je moeten doen via PHP, ASP(.net) of vele andere server side scripting talen (laat het je niet afschrikken :D). Dit is wel even wat werken: formulier schrijven in HTML en de ingegeven tekst laten opvangen door je gekozen taal (PHP, ASP, etc) en via die taal wegschrijven in een databank.

Het vereist wel enige kennis van PHP, ASP of andere talen maar het is niet zo moeilijk (na 1dagje lukt dat wel ;)). Kennis van HTML is eigenlijk minimaal, je zal enkel een formulier moeten maken met een paar tekstvlakken en een submit knop.

Google ads kan je plaatsten door je even in te schrijven op https://www.google.com/adsense/login/nl/?hl=nl
Dit is zeer simpel, je maakt je gewenste advertentie aan en hij zal je de correcte code geven.

Indien je moeite hebt met het formulier kunnen we je daar wel bij helpen. Laat dit dan weten ;)
^ Reactie #2 geschreven door Simon op maandag 8 september 2008 om 18:42:47.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Info over het maken van formulieren via HTML kan je hier vinden.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen