Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Andere Laptop Schoolgebruik

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door LaConfiture op woensdag 3 september 2008 om 15:37:59.
LaConfiture's avatar
Multiviteit: 7
Hoi,

Ben daarpas naar de winkel geweest & zeiden mij dat er ein deze maand een nieuwe Fujitsu - Siemens op de markt komt.
Het gaat over dit model.
http://www.fujitsu-siemens.be/nl/home/products/notebooks/amilo_xa_3530.html

Specificaties :
TECHNISCHE SPECIFICATIES - AMILO NOTEBOOK XA 3530

AMD dual-core mobiele processortechnologie van de volgende generatie
authentiek Windows Vista® Home Premium
17” WXGA+-beeldscherm met BilliantView-technologie
Grafische kaart ATI Mobility Radeon™ HD 3650 Hybrid (512 MB GDDR3)
ATI Radeon™ HD 3200 (gedeeld geheugen)
ATI PowerXpress™-technologie
Harde schijfcapaciteiten van 250 of 320 or 320 GB;
Optionele dubbele HDD met Raid 0/1-functie en een schijfcapaciteit van 500 of 640 GB
Tot 4 GB geheugen*
Geïntegreerde SATA SuperMulti-formaat DVD-brander (met double layer-ondersteuning)
AMILOcam (1,3 megapixels, “low-light”-technologie) en digitale array-microfoon voor videochatten
Geïntegreerde WLAN, LAN (10/100/1000), Bluetooth® 2.1
-interfaces: HDMI, VGA, eSATA, USB 2.0, IEEE1394, ExpressCard, S/PDIF, 15-in-1-kaartlezer, CIR
Speciale kenmerken: fluistermodusfunctie, morsbestendig toetsenbord, geïntegreerde afstandsbediening, multimedia LightTouch™-balk
Gewicht: 3,6 kg
Opties: Blu-ray Disc™-station, geïntegreerde hybride DVB-T/analoge TV-tuner

Lijkt dit interessant voor jullie?

Charlyn
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 3 september 2008 om 15:59:05.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Tja, dat is dan weer hetzelfde verhaal als bij de vorige... Je koopt een 'monster' om er word bestandjes mee te schrijven. Het is dan zinloos om >€700 uit te geven aan zulke laptops. Dat de mensen zeggen dat IT duur, dan kan je gerust ja zeggen als je dit ziet.
Ik herhaal, een laptop van 4 jaar oud zal evengoed volstaan voor jou (maar dat ietsjes trager). Het voordeel dat je dan nu hebt is dat je zo een goedkope laptop kan kopen maar met de technologie van vandaag (dus betere autonomie, mobiliteit etc).

Ik ga mij dus niet wijzigen van mening, lees wat ik schreef bij die vorige laptop. Overigens ben je nogal vrij onduidelijk met de specificaties van de laptop zelf. Tot 4GB aan geheugen, 250, 320 of 320GB (typfoutje van Fujitsu?), als die optionele dingen,... -> tja, als je alles het beste neemt zal je iets totaal verschillend krijgen dan als je alles het goedkoopste neemt.

Mag ik wat voorstellen doen?
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop_studio_15?c=be&l=nl (Goedkoopste uitvoering (je kan basis dingen zoals schijfruimte nog aanpassen -> compacter en goedkoper dan de eerdere Studio 17)
http://vaio.sony.be/view/ShowProduct.action?product=VGN-NR31E/S&site=voe_nl_BE_cons&pageType=Overview&category=VN+NR+Series (gelijkaardig aan die Dell)

Weet ook dat als je een laptop neemt van 17" je dit ook moet meenemen naar school. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit niet altijd een pretje is. Het pas al niet in een standaard rugzak en weeg al wat meer.
Volgens mij ben jij veel beter af met een wat mobielere laptop (15") die niet al te krachtig is (2GB RAM, 2.0GHz, de rest is geen prioriteit).
^ Reactie #2 geschreven door Dreams op donderdag 4 september 2008 om 11:08:03.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Wat kost die laptop? Prima laptop.

@SMG: Dell link werkt niet meer, en die sony is echt wel... niet goed. Natuurlijk, voor die prijs wel, maar is zeker en vast niet future proof, en vista gaat daar echt niet vlot op draaien, en als je dan eens iets extra wilt doen zoals een filmpje ofzo laten afspelen en dan nog een scannen of iet, dan kan je het wel vergeten. Heel die laptop gaat gewoon crashen.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #3 geschreven door LaConfiture op donderdag 4 september 2008 om 17:26:20.
LaConfiture's avatar

Dixit

Dixit Dreams op 04/09/2008 11:08:03:

Wat kost die laptop? Prima laptop.

@SMG: Dell link werkt niet meer, en die sony is echt wel... niet goed. Natuurlijk, voor die prijs wel, maar is zeker en vast niet future proof, en vista gaat daar echt niet vlot op draaien, en als je dan eens iets extra wilt doen zoals een filmpje ofzo laten afspelen en dan nog een scannen of iet, dan kan je het wel vergeten. Heel die laptop gaat gewoon crashen.

Nog geen idee.
Is nog niet binnen in de winkel ; maar ging tussen de 900 & 1000 euro zijn.
Voor mijn geld wil ik dan ook wel een goeie laptop. Ik zeg misschien dat ik hem enkel voor school ga gebruiken , maar je kent dat éh.
Beetje downloaden ; een filmpke kijken gaat er ook wel van komen. En dan wil ik niet dat ik om de 15min m'n film moet stop zetten omdat hij vastloopt ofzo.
Zou deze laptop dat nog aankunnen?
^ Reactie #4 geschreven door SMG op donderdag 4 september 2008 om 18:48:16.
SMG's avatar
Moderator
Mijn HP Omnibook 6100 kon ook films afspelen zonder vast te lopen (en dat spul was 6 jaar oud). Ik liet die overigens zelf op mijn TV afspelen zonder problemen.
Ik heb nog geen enkele reden gevonden waar jij een laptop zou moeten kopen van >€700. Maar goed, dat is mijn mening.
^ Reactie #5 geschreven door Dreams op donderdag 4 september 2008 om 22:01:55.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Zoals LaConfiture het zegt "je kent dat éh"

Dat is eigenlijk "een reden" dat je juist wel een goede laptop moet kopen. Ik ben niet zeker, maar ik heb het gevoel dat deze meid hier niet echt een meid is die heel weinig gebruik zal maken van haar laptop. Maar natuurlijk kan ik dat niet weten.

Toch moet ik SMG zowat gelijk geven. Nu, een laptop is niet echt een sterk machine vergeleken met een desktop. Echter, veel low-budget laptops voldoen aan de eisen van de meeste mensen. Ze hebben vaak nadelen, zoals te lang wachten bij het opzetten van de laptop of bij het afzetten. Grotendeels komt dit door het feit dat er Windows Vista op zit.

De laptop die jij wilt is een laptop zoals de meeste mensen het wel zeggen "future proof". Hiermee wil ik zeggen dat die laptop bv uitgerust is met Blue-ray. Voor een aparte blue ray speler betaal je gemakkelijk boven de 350 euro
De desing is eveneens heel strak, wat we eigenlijk niet echt gewoon zijn van siemens. Maar wat kost dat ding? Ik schat minimum 1000 euro. Dat is veel voor de meeste mensen. Ik weet natuurlijk niet of dat je (of je ouders) veel geld verdienen of niet (ik wil het ook niet weten), maar als je met prijs en je eisen moet rekening houden vind ik het toch wel heel wat geld. Je eisen zijn de eisen van een standaard gebruiker. Blueray? Wie heeft dat nodig. Nu toch niet... En ik wed ervoor dat de snelheid van die blueray max 2x is. Met andere woorden, je gaat best wel lang wachten tijdens het opzetten van een Blueray film.

Ik heb een laptop gezien met gelijkaardige specificaties voor 749 euro. Wat ik hiermee wil zeggen is, als je voor een low-budget laptop wilt gaan, moet je niet bij siemens aankloppen, maar eerder bij Acer.

Ik kan nog uren zagen, mjah, ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.14 % door Dreams op donderdag 4 september 2008 om 22:03:30.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #6 geschreven door SMG op donderdag 4 september 2008 om 22:30:59.
SMG's avatar
Moderator
Ik ben het helemaal eens met Dreams. Je vraagt onze mening en dit is hem. Het komt een beetje overeen met grootheidswaanzin. Van mij apart koop je een laptop van €1000, ik zal er niet slecht van slapen. Een dure laptop is natuurlijk wel zeer leuk, lekker snel maar ik blijf het verloren geld vinden als je er enkel schoolwerk/internet/filmpje op zal zien.
Daarbij blijft mijn mening dat je een mobiel systeem zoekt en geen lomp ding van 17".
^ Reactie #7 geschreven door LaConfiture op vrijdag 5 september 2008 om 11:46:34.
LaConfiture's avatar
@ Dreams :

Doordat ik geslaagd ben (oléj) krijg ik een laptop van m'n ouders. Maar ze willen dan wel dat ik een deftige kies en niet waar dat ik om de haverklap problemen mee heb.
Die BlueRay moet ik eigenlijk niet hebben. Het is enkel een optie die je er kan bijvoegen, en ik denk dat ik deze dan ga weglaten ook.
Ik ben inderdaad toch wel redelijk wat bezig met de computer , maar niet om te gamen ofzo.
M'n laptop is vooral voor thuisgebruik. Ga die niet vaak moeten meenemen naar ergens, maar ik heb op m'n kamer niet gewoon de plaats voor een dekstop te plaatsen ;)
^ Reactie #8 geschreven door Dreams op vrijdag 5 september 2008 om 21:16:51.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Deze Laptop is ook wel best interessant. Aha, deze vind ik echt wel een interessante.

Randinformatie

S**t man, 35W, SMG... jij wint ;(
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.93 % door Dreams op vrijdag 5 september 2008 om 21:17:07.
^ Reactie #9 geschreven door NightCreature op zaterdag 6 september 2008 om 01:14:45.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Dreams Win Vista is zo slecht nog niet en daar ligt het opstarten echt niet aan, opstart tijden liggen meer aan de HDD dan het gebruikte OS.

En voor de blu-ray onzin die je daar vermeld, dat raakt kant nog wal. De 1X snelheid van drives is bedoeld voor Video of Audio en dedicated players hebben zelden een sneler drive, gewoon omdat het niet nodig is. Dus het starten van een blu-ray film zal niet aan de snelheid van de drive liggen.

Voor de rest ben ik het eens dat je een PC/Laptop moet kopen waarvoor hij gebruikt gaat worden. Nette machines Dreams al zou ik toch op zon minst voor een 2.0Ghz model kiezen als CPU snelheid.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.45 % door NightCreature op zaterdag 6 september 2008 om 01:16:15.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #10 geschreven door een gast op woensdag 20 mei 2009 om 15:04:27.
Ik heb de fuijstu siemens (of hoe je dat schijft) met een AMILOcam, nu weet ik alleen niet hoe ik foto's of video's maak , iemand?(blush):P

Opmerking van de crew

Je kan best een nieuw onderwerp in het correcte subforum starten. Zo kan je nadien je vraag snel terugvinden en blijft alles overzichtelijk ;).
Wheeldigger
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen