Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » All-in-one printer voor op kleine firma

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Lowepro op maandag 5 november 2007 om 14:53:46.
Lowepro heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Wie helpt mij? Ik ben al meer dan een maand aan het twijfelen welke printer ik zou kopen.

Momenteel heb ik een HP Photosmart C4180 All-in-one. Het is een hele goeie printer, maar verbruikt enorm veel inkt. Heb net nagekeken: meer dan € 200,00 per jaar.

Printer is bedoeld voor meestal documenten, maar soms ook foto's. Ik denk dat ik maandelijks zo'n 400 afdrukken doe.

Iemand tips?

Ah ja, ik zoek dus all-in-one, want scannen en kopiŽren moet hij ook kunnen
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op maandag 5 november 2007 om 15:54:26.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Echt advies kan ik je daar niet in geven, behalve wat algemeen.
Volgens een onderzoek van PCM (grote media magnaat) zijn de duurdere modellen goedkoper wat inktverbruik betreft.
Je inkt voor normale afdrukken zou je met bijvulsetjes kunnen vullen, echter voor de foto's raad ik de orginele cardridges aan.
Ik zal later vandaag even graven of er een vergelijkingstabel nog beschikbaar is.
^ Reactie #2 geschreven door SMG op maandag 5 november 2007 om 19:47:57.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Wat bedoel je met soms foto's? Ik kies graag een laserprinter omdat die qua verbruik toch wel veel minder zwaar doorwegen (het lijkt duur maar eigenlijk zijn ze stukken goedkoper, het is eerder een investering).
Helaas, foto's en laser gaat niet zo goed samen. Ook zie je niet (tot nooit) laserprinters in All-in-one formaat.

Persoonlijk zou ik ook niet voor die printer gaan. Je zegt dat je zelf al schrik hebt voor de prijs van de inkt. Dan koop je ook een printer met 2 cartridges (1 zware en 1 voor de kleuren). Dit wil zeggen dat als een van die 3 kleuren leeg is, je weinig tot niets meer bent met die cartridge terwijl ze misschien nog voor de helft vol zit.
Uit je reactie kan ik afleiden dat je zelf veel zult afprinten, dan zou ik toch eerder kiezen voor eentje die 4 cartridges aan boord heeft. Je zal geen last hebben met inkt dat uitdroogt aangezien je alles waarschijnlijk zal opdoen voordat het kan uitdrogen en als je eentje van de 4 moet vervangen kan je zeker* zijn dat het leeg is.

*: Uit diverse onderzoeken is gebleken dat vele cartridges soms zelf nog tot 30% van hun capaciteit hebben terwijl de printer beweerd dat ze leeg is. Onderzoek is wel al een beetje gedateerd, maar hier zit volgens mij nog steeds waarheid in.
Het is een trucje dat iedere fabrikant doet volgens mij. Het is vaak zo dat de inkt meer kost dan de printer zelf. Ze moeten het dus meestal hebben van die inkt en aangezien zijn kunnen bepalen wanneer de printer zegt wanneer ze leeg zijn ...
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen