Multidesk.be » Forums » Java » Java examen avondschool HELP*

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 18:04:28.
kan er mij NU iemand helpen met examen avondschool ?

Opmerking van de crew

Ik heb je titel even gewijzigd zodat het wat duidelijker is ;)
SMG
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 18:07:46.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
daar had je nou toch wel mogen voor studeren, hoor :)

of ben je op zoek naar een avondschool? :D
'k zou het toch maar flauw vinden om een examen via een forum op te lossen, dan verdient ge het gewoon niet om erdoor te zijn :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 62.41 % door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 18:09:52.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door SMG op maandag 25 augustus 2008 om 18:08:29.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
... dit is onduidelijk ...
Welk examen, welke avondschool, welk niveau java, wat wil je weten???
Indien hier geen extra info komt zal dit onderwerp geklasseerd worden bij al de andere onduidelijke onderwerp ;)
^ Reactie #3 geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 18:09:20.
t'was mijn laatste examen en heb teveel liggen zonnen onder de palmbomen
kan jij helpen

Aanvulling

moet nog mijn blad krijgen , niveau graduaat , maar ik ken er de ballen van , ik denk 2 kleine oef ,kleine reward voor de gouden helper

Opmerking van de crew

Ik heb je beide berichten even samengevoegd.
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 43.2 % door SMG op maandag 25 augustus 2008 om 18:13:30.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op maandag 25 augustus 2008 om 18:12:54.
SMG's avatar
Moderator
Haha, ik heb zo een voorgevoel dat dit een lang off topic gebabbel zal worden voordat er een uiteindelijke vraag naar boven komt.
Vraag anders aan iemand om aan de boom te duwen, wie weet valt er wat uit zodat je wakker wordt ;)

Hoe langer jij het rekt hoe langer het zal duren voordat we ermee kunnen beginnen.
Beantwoord mijn vragen in reactie 2 ;)

Aanvulling

Nu zijn we al een klein beetje verder. Nu nog de opdracht en we zijn volledig vertrokken...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.45 % door SMG op maandag 25 augustus 2008 om 18:14:15.
^ Reactie #5 geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 18:21:34.
vraag
naam prog KIMhaet.java
1 :bij opstart verschijnt een venster afgeleid van java klasse jframe met venstertitel "vraag 2 "
2:venster bevat 1jbutton ,bntdoe , JtextField txt aantalTussen en Jtext area txt logging
3: bij klikken btndoe wordt eigen source van deze opgave in txtlogging getoond
4: in txtaantalTussen is het mogelijk om een positief geheel getal in te geven
5: bij klik op btndoe worden de regenls van bronbestand doe een veelvoud zijn van txtaantalTussen Getoond
^ Reactie #6 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 18:26:21.
thekid's avatar
Moderator
waar heeft u nederlands geleerd?

't eerste kan niet moeilijk zijn, hé, als je afleid, dan werk je met een extends

class myFrame extends jframe
{
public myFrame()
{
// controls invoeren, en events klaarzetten ;)
}

}

maar dan nog, 't is gewoon een teken oefening met een minimum aan code, in de GUI toch rap gebouwd

Nieuw javaproject -> dan nieuwe jframe form toevoegen -> dan begin je met textbox'kes en buttons op het scherm te tekenen. Events voeg je toe door oftewel dubbelklik op de control, of via het properties schermpje

welke designer wordt er ginder gebruikt? Netbeans / Eclips / Forte / Borland Turbo J ? Code is verschillende naargelang dit alles natuurlijk (vooral de comments maken uit, kwestie dat je niet zomaar de oefening klakkeloos zou kopïeren met de comments erbij van een andere versie)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 18:29:30.
Vraag
1: scherm afgeleid van jframe
2:venster bevat 3 jtextfields ,1 met lengte van minstens 24 karakters ,txtin Genoemd en 1met lengte 4 karakters txtKarakter genoemd en 3de txtuit met zeldfe lengte als txt in ,ook button ,btnvoeruit en een jtextarea txalogin
3: in txtKarater is het mogelijk om een kakarter te plaatsen met default een zelf te kiezen karakter
4: in txtin kan gebeuiker karakters ingeven ,wanneer op btnuitvoer klik verschijnen de karakters in omgekeerde volgorde in txtuitvoer
5: in txalogging verschint de melding hoeveel karakters er gelijk zijn als in txtkarakters
ik heb tot 20U30

Aanvulling

sorry ben fransman en werk met notepad++

Opmerking van de crew

Ik heb je beide berichten even samengevoegd.
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.61 % door SMG op maandag 25 augustus 2008 om 18:32:16.
^ Reactie #8 geschreven door SMG op maandag 25 augustus 2008 om 18:31:10.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

TNT express dienst is hier niet ;)
Wij kunnen je niet beloven dat je de oplossing hebt op jouw gekozen moment
^ Reactie #9 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 18:34:12.
thekid's avatar
Moderator
dan kan je uw best doen eventueel voor uw tekst iets duidelijker te typen?

ge moogt het mij niet kwalijk nemen wi, maar zo'n oefening zijn op te lossen als je 5x uw boek opengeslegen hebt, en nen editor moogt gebruiken

uw vraag 1.5 versta ik niet, wilde da nog eens lezen en een beetje correcter noteren?

Kunde al uw teksten eens nalezen en beter plaatsen? ge hebt nog 2 uur, en als je een beetje van programmeren kunt, dan kunde beide oefeningen in 15min (allé per oefening omdat het nog iets moeilijks moet zijn)

kunt ge mij zeggen welke ontwikkelstudio wordt gebruikt?

Aanvulling

eum, geef mij dan maar de franse versie, 'k zal er meer van verstaan :)

Aanvulling

ah merci voor dit op te merken SMG :) kwist het nog niet :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.88 % door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 18:36:37.
^ Reactie #10 geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 18:42:29.
vraag
naam prog KIMhaet.java
1 :bij opstart verschijnt een venster afgeleid van java klasse jframe met venstertitel "vraag 2 "
2:venster bevat 1jbutton ,bntdoe , JtextField txt aantalTussen en Jtext area txt logging
3: bij klikken btndoe wordt eigen source van deze opgave in txtlogging getoond
4: in txtaantalTussen is het mogelijk om een positief geheel getal in te geven
5: wanneer de gebruiker op btndoe klikt ,worden slechts de regels van het bronbestand getoond die een veelvoud zijn van het getal dat in txtaantalTussen staat

voor oef2 zal ik wel mijne plan kunnen trekken maar oef hier ,zal niet gaan
^ Reactie #11 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 18:49:10.
thekid's avatar
Moderator
ik ga je hiermee verder helpen als ik thuis ben (binnen ong 15 minuten), zit momenteel nog op mijn werk

maar ik geef enkel c# code, het omzetten naar java laat ik aan u over, ik zou graag nog willen dat je er even over nadenkt ;)

Aanvulling

het is heel gelijkaardig hoor

1.1-1.2 is puur design

1.3 Open uw java bronbestand (mikheat.java) via een TextReader bvb, en lees het bestand in, plaats het op het scherm

1.4 Controleer bij het klikken op de knop van vraag 1.5 of de geparste getText() waarde groter is dan 0, indien niet geef een melding weer. (of check het bij een textChange event, en verander een message indien ok of niet)

*edit vanaf thuis*
de vraag waar je problemen mee hebt is waarschijnlijk omdat je niet echt verstaat wat er moet gebeuren

1.5 vraag

je moet het zo bekijken

bvb:

numeriek getal lijnenTussen bevat bvb het getal 3
je hebt 1 tijdelijk numeriek getal die het huidig aantal lijnen bevat

je doet iets zoals dit ('t is pseudo code, 'k heb hier geen javaspel staan, en uiteindelijk zal misschien de uitleg meer helpen dan de code zelf ;))

getal aantalLijnen = 0;
getal lijnenTussen = integer.Parse(txtLijnenTussen.Text);
bestand = Open("bronbestand.java");

while (niet einde van bestand)
{
string lijn = bestand.leesLijn();

if (aantalLijnen % lijnenTussen == 0) // als de rest na deling gelijk is aan 0
txtLogging.Text +=lijn;

aantalLijnen++; // verhoog het aantal ingelezen lijnen
}
bestand.sluit()

extra vraag, stel maar, ik ga mij wel pogen aan pseudo code te houden ;)
hoe je een bestand kunt inlezen wil ik eventueel ook wel nog mee helpen
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.06 % door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 19:33:28.
^ Reactie #12 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 20:08:13.
thekid's avatar
Moderator
eum, heeft dit geholpen gast?
^ Reactie #13 geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 20:23:29.
kan je mij nog uitleggen hoe ik een bestand inlees
^ Reactie #14 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 20:26:31.
thekid's avatar
Moderator
CODE
  1.  
  2. import java.io.BufferedReader;
  3. import java.io.File;
  4. import java.io.FileReader;
  5. import java.io.FileNotFoundException;
  6. import java.io.IOException;
  7.  
  8. public class ReadTextFileExample
  9. {
  10.     public static void main(String[] args)
  11.     {
  12.         File file = new File("test.txt");
  13.         StringBuffer contents = new StringBuffer();
  14.         BufferedReader reader = null;
  15.  
  16.         try
  17.         {
  18.             reader = new BufferedReader(new FileReader(file));
  19.             String text = null;
  20.  
  21.             // repeat until all lines is read
  22.             while ((text = reader.readLine()) != null)
  23.             {
  24.                 contents.append(text)
  25.                     .append(System.getProperty(
  26.                         "line.separator"));
  27.             }
  28.         } catch (FileNotFoundException e)
  29.         {
  30.             e.printStackTrace();
  31.         } catch (IOException e)
  32.         {
  33.             e.printStackTrace();
  34.         } finally
  35.         {
  36.             try
  37.             {
  38.                 if (reader != null)
  39.                 {
  40.                     reader.close();
  41.                 }
  42.             } catch (IOException e)
  43.             {
  44.                 e.printStackTrace();
  45.             }
  46.         }
  47.        
  48.         // show file contents here
  49.         System.out.println(contents.toString());
  50.     }
  51. }
  52.  

de contents.append(text) moet je dus maar doen als je rest na deling 0 is, contents.toString() bevat dan alle gegevens
^ Reactie #15 geschreven door een gast op maandag 25 augustus 2008 om 20:33:26.
merci ,
ik ga afgeven en hou jullie morgen op de hoogte
^ Reactie #16 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 20:34:03.
thekid's avatar
Moderator
pas de quoi

heeft de uitleg geholpen voor de eerste vraag?
^ Reactie #17 geschreven door Here I Am op maandag 25 augustus 2008 om 22:40:44.
Here I Am's avatar
Multiviteit: 908

Dixit

Dixit thekid op 25/08/2008 20:34:03:

pas de quoi

heeft de uitleg geholpen voor de eerste vraag?

Hij gaat afgeven, volgens mij hebben jullie zijn eindwerk gemaakt :D
^ Reactie #18 geschreven door thekid op maandag 25 augustus 2008 om 23:06:25.
thekid's avatar
Moderator
toch niet, puur uitleg verschaft, hij heeft het toch nog in java moeten schrijven (alhoewel het bestand openen misschien wel een weggevertje was :s) :D
^ Reactie #19 geschreven door NightCreature op dinsdag 26 augustus 2008 om 04:10:31.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.

Dixit

Dixit thekid op 25/08/2008 18:49:10:

ik ga je hiermee verder helpen als ik thuis ben (binnen ong 15 minuten), zit momenteel nog op mijn werk

maar ik geef enkel c# code, het omzetten naar java laat ik aan u over, ik zou graag nog willen dat je er even over nadenkt ;)

Aanvulling

het is heel gelijkaardig hoor

1.1-1.2 is puur design

1.3 Open uw java bronbestand (mikheat.java) via een TextReader bvb, en lees het bestand in, plaats het op het scherm

1.4 Controleer bij het klikken op de knop van vraag 1.5 of de geparste getText() waarde groter is dan 0, indien niet geef een melding weer. (of check het bij een textChange event, en verander een message indien ok of niet)

*edit vanaf thuis*
de vraag waar je problemen mee hebt is waarschijnlijk omdat je niet echt verstaat wat er moet gebeuren

1.5 vraag

je moet het zo bekijken

bvb:

numeriek getal lijnenTussen bevat bvb het getal 3
je hebt 1 tijdelijk numeriek getal die het huidig aantal lijnen bevat

je doet iets zoals dit ('t is pseudo code, 'k heb hier geen javaspel staan, en uiteindelijk zal misschien de uitleg meer helpen dan de code zelf ;))

getal aantalLijnen = 0;
getal lijnenTussen = integer.Parse(txtLijnenTussen.Text);
bestand = Open("bronbestand.java");

while (niet einde van bestand)
{
string lijn = bestand.leesLijn();

if (aantalLijnen % lijnenTussen == 0) // als de rest na deling gelijk is aan 0
txtLogging.Text +=lijn;

aantalLijnen++; // verhoog het aantal ingelezen lijnen
}
bestand.sluit()

extra vraag, stel maar, ik ga mij wel pogen aan pseudo code te houden ;)
hoe je een bestand kunt inlezen wil ik eventueel ook wel nog mee helpen

Geen while loop gebruiken hier is namelijk de verkeerde loop, je weet immers precies het aantal keren dat je moet loopen en dan gebruik je een for. Dat is de reden waarom for is toegevoegd aan programmeertalen. Leest ook makkelijker, en ja ik weet dat ik een muggenzifter ben met deze post ;P

En ff een ander puntje als je een variabele enkel als counter gebruikt is het beter om ++countervar te schrijven. Suffix ++ zal namelijk eerst de variable ophalen en evalueren, anders om is het eerst ophogen en dan evalueren. Als je een getal gebruikt om te lopen maakt dit niet zoveel uit maar als het een iterator wordt is prefix een behoorlijke marge sneller. De reden waarom prefix sneller is zit in het feit dat er geen tijdelijke variabele hoeft te worden aangemaakt. En zoals je al ziet maakt dat niks uit voor getallen maar als je ineens met een overloaded ++ operator te maken krijgt wel, zoals het geval is voor iterators.
Vandaar dat ik dit aan de man breng als je mensen aanleert om for (Type t; condition; ++t) te schrijven ze dit nooit fout zullen doen, en voor loops die in de 100.000-en keren worden uitgevoerd maakt dat kleine beetje performance uit.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.27 % door NightCreature op dinsdag 26 augustus 2008 om 04:35:13.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen