Multidesk.be » Forums » Sitechecks » 2de handswinkel (sitecheck)*

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door cooperke op donderdag 1 november 2007 om 09:47:27.
cooperke's avatar
Multiviteit: 9
Willen jullie deze eens bekijken en even laten weten wat jullie er van vinden?
www.2dehandswinkel-schanulleke.be

Thanks cooperke

Opmerking van de crew

Even je titel veranderd.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 1 november 2007 om 11:11:45.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Website is niet bepaald de mooiste, maar waar schone websites wel vaker last mee hebben merk ik niet aan de jouwe.
Ze is simpel in opbouw, wat gezegd moet worden is gezegd. Het lettertype is wat groot maar eigenlijk stoor ik mij er niet aan.

Wat ik persoonlijk wel wat erger vind is de Google ads die je erbij zet. Het kan best zijn dat je reclame gaat beginnen maken over een andere 2de hands winkel (zulke dingen zijn al vaker voorgevallen :-/).
^ Reactie #2 geschreven door k_a_lf op donderdag 1 november 2007 om 11:38:24.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
dan zal ik mijn opmerkingen er ingooien:-p

- ik heb een 19" widescreen en nog krijg ik niet heel de site in de breedte te zien
- dat google-search ding staat op de beginpagina nogal ongelukkig vind ik
- naar mijn mening is het lettertype op een vrij veel plaatsen ook wel te groot

dan nog ekele kleinere opmerkingen:
- bij contact: vrij veel mensen gebruiken hotmail e.d. waardoor die dus niet al te veel zijn met die mailto functie die dan het standaard mailprogramma zal openen aangezien homail e.d. geen pop3 ondersteunen en ze dat e-mail adres dan toch moeten copy-pasten dus waarom die omweg dan:-)
- het menu, vraag me niet wat mar ik vind er iets raar aan...:d
- voor zowel foto's, childwood als in de kijker een opmerking die niet perse een opmerking moet worden:-p: zo gaat het nog maar als er meer foto's zouden komen zou ik proberen met kleinere foto's en/of thumbnails te werken kwestie van rekening te houden met de mensen hun downloadlimiet;-). Is dat niet de bedoeling dat daar meer foto's zouden komen dan heb ik niet gezegd:-p
- en ik begrijp halvelings het nut wel van die google ads, ook niet echt commentaar daarover maar dingen als dit zijn idd niet echt goeie reclame denk ik(zoals SMG al zei...):

http://www.multidesk.be/bijlage/bd3c0837e0309e4dd25ecb1e8dd8dc4c.jpg

en dan last but not least: de positieve commentaar:-):
- bij contact procficiat om er nog een duidelijk kaartje te zetten ook;-) en behalve het net iets te grote lettertype ook heel duidelijk en vindbaar:d(wat ik op vele sites al anders ervaren heb...)
- bij zowat alles met foto's vind ik het persoonlijk wel leuk dat er eens wat anders met bijhorende tekst is omgegaan dan altijd links of boven of onder:)

Het is absoluut niet mijn bedoeling om de site af te breken en ik zeg ook niet dat hij niet goed is zo maar geef alleen mijn ondervindingen even mee:-)
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op donderdag 1 november 2007 om 12:08:38.
SMG's avatar
Moderator
Ik sluit me wel helemaal aan bij de mening van kalf, maar ik denk als je hier allemaal rekening mee zal houden, de site eigenlijk slechter zal uitkomen.
Je zal immers meer inhoud moeten bedenken om je pagina's op te vullen (want er is niets zo saai als 1 pagina met 2 zinnen).

Als ik deze webpagina moet beoordelen op het hele concept van webdesign is het spijtig genoeg niet veel waard. Maar dit is hier niet de bedoeling.
Ik vind dus dat de website moet blijven hoe ze is, tenzij je er echt veel tijd in wilt steken. Wat wel mag veranderen (en dit heeft kalf al aangebracht) is de website compatibel maken op minstens een 1024x768 schermresolutie.

@kalf: mijn scherm is maar een 15" en de site komt er wel volledig op ;) Of een website op je scherm past of niet heeft eerder te maken met de resolutie die je gebruikt en niet het scherm.
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op donderdag 1 november 2007 om 15:36:20.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Op 1024*768 gaat die bij mij er ook niet helemaal op.
In Opera ziet het er goed uit, behalve het lettertype....
Die is saai.
Investeer in een blij lettertype (comic of zoiets) wordt het meteen wat vrolijker :)

lettertype te groot.
lettertype bovenaan te groot, en saai lettertype.
lettertype bovenaan te groot, en saai lettertype.

Algemeen; ads door google stoort (mij) heel erg.
Google zit al overal aan vastgeplakt, gelijk belasting op uw centen, als ik me een website bezoek waar google met zijn patten inzit, word ik al onpasselijk :D
^ Reactie #5 geschreven door Suriv op donderdag 1 november 2007 om 16:10:59.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator

Dixit

Dixit Wheeldigger op 01/11/2007 15:36:20:
Investeer in een blij lettertype (comic of zoiets)

Die "blije" lettertypes zoals Comic Sans MS komen wel onprofessioneel over ;).

Voor mij is het lettertype goed, en als de pagina's wat meer gevuld worden, kan het lettertype dan ook wel wat kleiner.

Trouwens, het is altijd beter om je bezoekers met "u" aan te spreken.
^ Reactie #6 geschreven door SMG op donderdag 1 november 2007 om 16:22:19.
SMG's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Suriv op 01/11/2007 16:10:59:
Trouwens, het is altijd beter om je bezoekers met "u" aan te spreken.

In tegendeel, het is beter om een wat minder strikte norm te hanteren. Niemand staat te wachten op een site die volledig is geschreven in u vorm.
Het is misschien beleefd maar het leest enorm saai.
^ Reactie #7 geschreven door Suriv op donderdag 1 november 2007 om 16:26:22.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
Op een site over een winkel of om iets te verkopen zou ik toch graag aangesproken met u...
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op donderdag 1 november 2007 om 16:30:12.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
U wel :D
^ Reactie #9 geschreven door cooperke op donderdag 1 november 2007 om 19:33:22.
cooperke's avatar
Multiviteit: 9
Bedankt voor jullie reacties.
(thumbsup)

je hoeft er alleen geen ruzie om te maken:D
^ Reactie #10 geschreven door SMG op donderdag 1 november 2007 om 19:36:50.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

Wij maken geen ruzie, wij zijn allemaal goede vrienden :D
^ Reactie #11 geschreven door Simon op vrijdag 2 november 2007 om 22:04:34.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Ik weet dat het moeilijk klinkt, maar probeer je website een beetje om te vormen tot één geheel. Nu staat er een menuutje daar, een header daar en dan wat content eronder.

Je menu zou ik zelf ook wat wijzigen. De rand rond de links misschien wat minder dik en tekst wat minder groot. Het mousse-over effect is tof, maar de kleur van de mousse-over bij een actieve pagina past niet echt vind ik.

Bijlage:
http://www.multidesk.be/bijlage/e767dbe914003d7b956517907c3889d1.jpg

Het roze van de rand vind ik ook iets te fel.

Ik versta het wel dat je toch ergens inkomsten wil halen via die google-ads. Misschien om de kosten van de domeinnaam te dekken ofzo? Maar de kleur van de ads zou ik toch veranderen. Nu valt het iets te veel op en breekt het ook een beetje met de rest van je site.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen