Multidesk.be » Forums » C en C++ » Free compiler gezocht

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dreams op maandag 29 oktober 2007 om 20:50:09.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Hallo,

Ik zoek een free compiler. Ik zal hoofdzakelijk m'n C++ codes compileren. Ik heb eens op google gezocht, en ik krijg duizenden keuzes. Welke moet ik nu pakken? Ik werkte vroeger met de compiler van Unix, maar op het moment heb ik geen linux. Toch niet op deze pc...

Dus ik zoek een gratis compiler :)

Alvast bedankt

Dreams
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 29 oktober 2007 om 21:00:14.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Bloodshed Dev CPP (beta 5)
Netbeans.org 6 beta 2 (gcc)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Dreams op maandag 29 oktober 2007 om 21:24:42.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Aan het downloaden :)

Jah, ik weet dat er op google heel veel compilers zijn, maar omdat ik enkel die van de Unix ken, was ik niet zeker of dat de andere goed waren of niet.

Bedankt.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #3 geschreven door Dreams op maandag 29 oktober 2007 om 23:14:56.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Oke, ik heb de eerste gedownload en heb reeds een bestand gecompileerd. Maar hoe moet ik het nu uitvoeren? Als ik het via DOS-prompt doe, dan opent die gewoon dat programma met de code.
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op maandag 29 oktober 2007 om 23:37:17.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
dubbelkilk op de .exe die uit deze compiler rolt als ik het goed heb. het is heel lang geleden sinds ik die compiler heb gebruikt gebruik nu voornamelijk VSC++ 2005, te meer omdat ik de Team Suite editie gratis van school heb gekregen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.79 % door NightCreature op maandag 29 oktober 2007 om 23:37:39.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #5 geschreven door Simon op dinsdag 30 oktober 2007 om 11:06:30.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Ik gebruik bloodshed ook.
Er zou normaal een knop moeten staan die beide doet (compilen en uitvoeren):

Bijlage:
http://www.multidesk.be/bijlage/c024267587399f72b267d7451e1ae360.jpg
^ Reactie #6 geschreven door Dreams op dinsdag 30 oktober 2007 om 11:17:05.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Als je op de derde knop klikt, verschijnt de DOS-prompt voor even en dan gaat die weg. Ik heb een simpele code gebruikt om eventjes te testen of het werkt ofniet. Dit is dus m'n code:

CODE
  1. #include <iostream>
  2. using namespace std;
  3.  
  4. // Naam weergeven.
  5.  
  6. int main()
  7. {
  8.     cout << "Dreams" << "\n";
  9.     return 0;
  10. }
  11.  
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.27 % door Dreams op dinsdag 30 oktober 2007 om 11:17:35.
^ Reactie #7 geschreven door thekid op dinsdag 30 oktober 2007 om 13:22:26.
thekid's avatar
Moderator
je moet er nog een pauze tussen steken dreams, uwen command prompt sluit blijkbaar automatisch bij het afsluiten van het programma. Ge kunt ook instellen natuurlijk dat de cmd openblijft totdat jij op het kruisje klikt zelfs al is het programma al gestopt (open daarvoor cmd via uitvoeren en rechtermuisklik op titelbalk, dan eigenschappen, en daar ergens)

het programma wordt nu dus wel uitgevoerd, maar je ziet het niet omdat bij het afsluiten de cmd ook autmoatisch afsluit ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #8 geschreven door Simon op dinsdag 30 oktober 2007 om 14:23:10.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Dat heb ik ook en is eigenlijk vrij normaal :).
Tot nu toe plaatste ik gewoon telkens
CODE
  1. getchar();

voor de return 0;. Dan wacht hij op het indrukken van een toets om af te sluiten.
Maar thekids manier is natuurlijk veel gemakkelijker :).

**EDIT**
Waar zou dit precies moeten staan, want bij eigenschappen heb ik enkel de mogelijkheid om de opmaak van het venster te wijzigen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 21.91 % door Simon op dinsdag 30 oktober 2007 om 14:23:50.
^ Reactie #9 geschreven door thekid op dinsdag 30 oktober 2007 om 14:46:09.
thekid's avatar
Moderator
aha, tja :) 't is ook lang geleden wi :)

ik vind het nu ook niet direct terug, vroeger was dat in de pif of de lnk in te stellen, nu vind ik het absoluut niet meer, maar waarom niet de standaard oplossing van Bloodshed gebruiken, nl:

CODE
  1.  
  2.     system("PAUSE");
  3.     return EXIT_SUCCESS;
  4.  

op het einde van uwen main ;)
^ Reactie #10 geschreven door NightCreature op dinsdag 30 oktober 2007 om 15:27:46.
NightCreature's avatar
MSc.
Geen get chars of system("PAUSE") gewoon
CODE
  1.  
  2. #include <iostream>
  3.  
  4. void main()
  5. {
  6.     cout << "Dreams" << "\n";
  7.     char c;
  8.     cin >> c;
  9.     return 0;
  10. }
  11.  

Dat is de C++ manier van werken en hier zit geen enkele system call in. En als je zeker wil weten of alles naar cout geflushed wordt gebruik je ipv "\n" endl;. Whitespaces zoals spatie en enter en tab werken niet cin skipt deze waarden om een enter te aanvaarden gebruik je cin.getline()
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 13.92 % door NightCreature op dinsdag 30 oktober 2007 om 15:31:32.
^ Reactie #11 geschreven door Dreams op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:21:47.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
Je kunt inderdaad ook endl; gebruiken. Bedankt allemaal, het is me gelukt :) Maar een vraagje aan Nightcreature. Als ik je code gewoon copy/paste doe, dan komt er een rode lijn bij de eerste haakje, voor de cout.

Randinformatie

Eindelijk kan ik eens beginnen met m'n oefeningen :) met Unix werken was veel gemakkelijker...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.69 % door Dreams op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:22:51.
^ Reactie #12 geschreven door NightCreature op dinsdag 30 oktober 2007 om 16:45:05.
NightCreature's avatar
MSc.
ja ik heb geen using namespace std; gebruikt dus je moet ofwel voor cout en cin std:: gebruiken of using namespace std; voor mijn main zetten
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen