Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » gebruiker afhankelijke pagina

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 16 augustus 2008 om 15:45:49.
Hallo,

Is het mogelijk om afhankelijk van de gebruiker verschillende pagina's te laten zien?

Bijv.

Gebruiker 1 logt in en wordt naar pagina 1 verwezen.
Gebruiker 2 logt in en wordt naar pagina 2 verwezen.

Is dit mogelijk met htaccess en htpasswd?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zaterdag 16 augustus 2008 om 17:19:34.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Dat is een beetje het opzicht van PHP, ASP, ASP.net en al de andere server side scripting talen.
Als je kijkt naar de vele websites, als je er pas op komt krijg je (vaak) minder te zien als geregistreerde bezoekers (net zoals hier op multidesk.be).

Of je dit met htaccess kan weet ik niet. Ik weet wel dat het met de tegenhanger (van Microsoft) wel gaat (IIS met de domein controller).
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zaterdag 16 augustus 2008 om 20:45:19.
Zo heb ik het nu ook ingericht. Zodra je inlogt krijg je meer te zien. Maar ik wil graag aan verschillende gebruikers verschillende content laten zien.

Mijn site draait nu op een Linux bak met Apache en vanwege de goede security maak ik gebruik van htaccess en htpasswd. Microsoft is voor mij geen optie en ik wil bij voorkeur ook geen database hebben draaien om gebruikers bij te houden.

Ik heb al een beetje gegoogeld maar helaas nog niets gevonden over het doorlinken naar verschillende pagina's bij verschillende gebruikers. Ik ben bang dat die mogelijkheid er niet in zit.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

Groet,

Eddy
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op zondag 17 augustus 2008 om 10:52:08.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Met htaccess kan je wel verschillende gebruikers/wachtwoorden opgeven, doch worden deze slechts naar 1 vast ingestelde directory doorgestuurd :).

Je zal dus toch ASP, PHP et cetera moeten gebruiken hiervoor; al dan niet met database (je kan ook een lijst met usernames/paswoorden hard coderen in de code).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zondag 24 augustus 2008 om 13:56:07.

Dixit

Dixit Martijn op 17/08/2008 10:52:08:

Je zal dus toch ASP, PHP et cetera moeten gebruiken hiervoor.

Ik was er al bang voor. Ik ga mij maar eens verdiepen in PHP. Bedankt voor de hulp!

Groet,

Eddy
^ Reactie #5 geschreven door Martijn op maandag 25 augustus 2008 om 10:30:56.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Geen probleem, als je nog vragen hebt, dan horen we het wel.

Op Multidesk.be vertoeven meerdere mensen met PHP-kennis, dus je kan hier altijd terecht met je vragen ;-).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen