Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Printer delen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Lindystijn op vrijdag 19 oktober 2007 om 16:38:29.
Lindystijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 127
Wel ik had een vraag we hebben een printer aangesloten op een pc. die pc is verbonden met een router aan die router is met draadloos internet een lapotp verbonden.. Nu is mijn vraag hoe kan ik van op de laptop op de printer printen.
Moet ik de pc's in mijn eigen domein zetten? en hoe doe ik dit????
pc is een ander domein als mijn laptop...
maar dit kan ook gelden voor een andere pc die ik zou plaatsen die ook verbonden zal worden met de router..
bedankt!!!
^ Reactie #1 geschreven door SMG op vrijdag 19 oktober 2007 om 17:00:34.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Nee, je moet je pc niet in een domein zetten. Niemand zal thuis een domein hebben, dat is een bedrijfsomgeving ;)

Het eerste wat je doet is je printer delen. Dit is simpel, je gaat gewoon naar printers in het configuratiescherm, en daar kies je voor printers. Via de eigenschappen van de printer kan je deze delen.
Nadien ga je op de andere PC zoeken naar de andere computer en daar de printer installeren. Omdat Windows nogal moeilijk is met netwerken gaan we hetgene nemen dat 100% juist is, zo zijn er geen maar's.
Doe start > run > \\ipadres van PC met printer
Het IP adres kan je vinden door start > run > cmd > ipconfig in te typen op de PC waar de printer op ge´nstalleerd is. Dat neem je dus over in de \\...

Als dat gedaan is verschijnt er een verkenner venster met daarin de mappen die gedeeld zijn en de gedeelde printers.
Voila, nu gewoon het printertje dubbelklikken en het is klaar.

Opmerking: Dit is het beste geval. Firewalls, Windows Vista, ... kunnen roet in het eten gooien. Laat maar weten of het lukt of niet.
^ Reactie #2 geschreven door Lindystijn op vrijdag 19 oktober 2007 om 18:38:57.
Lindystijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 127
het is gelukt het lukt het lukt.. nu moet ik enkel nog testen maar dat is voor morgen !!! alvast bedankt morgen weet ik meer..
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen